Ik heb op 5,6 en 7 januari positieve ovulatietesten gehad. Vrijdag 17 januari (10dpo) een negatieve zwangerschapstest gehad en had daarna bruin bloedverlies (menstruatie begint altijd zo). Ik werd de dag erna dan ook gewoon ongesteld en zondagnacht zelfs heftige krampen gehad. Vanaf maandag was m'n menstruatie alweer bijna voorbij, met dinsdag nog wat spotting. Woensdag (dus eigenlijk 15dpo) had ik nog steeds gevoelige borsten en om mezelf te overtuigen dat ik geen hoop moest hebben, heb ik een test gedaan. En die was licht positief! Zaterdag weer getest en weer donkerder... (beide z&k midstream) Vanmorgen met een k2v5 getest en dik positief, net zo donker als bij mijn vorige zwangerschap. De verloskundige zegt dat ik zwanger kan zijn, maar dat het alle kanten op kan gaan. Volgende week maandag (zou ik bijna 6 weken zijn) een echo, want eerder heeft geen zin. Dus kan ik hoop hebben, of kan dit een miskraam of zelfs bbz zijn? Iemand die het herkent?
Heb zoiets gehad, de 'menstruatie' was toen wel wat anders dan ik gewend was. Bij mij ging het toen helaas om een bbz. Bij mijn miskraam werden de test snel lichter...... Het kan bij jou natuurlijk ook gewoon goed zitten!
Misschien was je eisprong later dan gedacht? Of misschien had je eerst 2 vruchtjes? Je hoort vaker dat er 1 van de 2 wordt afgestoten. Het hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn zoals een BBZ hoor. Ik vind oplopende zwangerschapstesten wel positief klinken! Succes de komende dagen!
Ik weet inderdaad niet wanneer m'n eisprong is geweest, heb 'm niet gevoeld. Heb het bedacht nav de positieve ovulatietesten. Sowieso kan m'n lichaam nog wat in de war zijn van de bevalling.. Dus kan goed zijn dat het positief is als testen oplopen? Of kan er nog iets zitten (restje ofzo) wat voor positieve testen kan zorgen. Aan de andere kant had ik natuurlijk positief moeten testen als ik een dag erna een miskraam heb gekregen. Pfff en zo schieten je gedachten alle kanten op. Bedankt voor jullie reacties, hopelijk nog wat ervaringen van andere dames!
Helaas geen beter antwoord dan dat het nog alle kanten op kan gaan. Ik hoop dat een zwaaiend babytje je volgende week tegemoet lacht! ....of ja, zoiets dan.
Jullie hebben ook al veel meegemaakt op dit gebied. Hopelijk brengt 2014 voor jullie ook een prachtige plakbaby! En ik laat het sowieso weten, want na al mijn google-uren weet ik hoe frustrerend het is om niet te weten hoe het afloopt!
Ja dat is inderdaad zo vervelend dat je niet weet hoe het afloopt met iemand. Ik ben altijd heel dankbaar als ik mensen alsnog vertellen hoe het is gegaan met hopelijk positief nieuws natuurlijk... Ik had vandaag ook zoiets raars... Een clearblue digital gedaan en die gaf aan Zwanger 1-2. Ik voelde net een blijdschapsmomentje opkomen toen ik plots ongesteld werd! Ik dacht ook even aan een bbz omdat ik wel vaker heb gelezen dat er dan ook een bloeding optreedt. Dus ik test voor de zekerheid over een paar dagen weer.. Maar nu de menstruatie goed doorzet vermoed ik gewoon een hele vroege miskraam. Ik ga zo maar even een topic openen om te vragen naar vroege miskramen of eigenlijk' chemische zwangerschappen'. Na hoelang vrouwen weer goed zwanger werden..Wil wat positiviteit lezen. Ik hoop voor jou dat je gewoon goed zwanger bent!
Heb helaas weinig hoop, vanmorgen bruin bloed op het wc-papiertje. Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren...
Bij mij was het helaas waarschijnlijk een bbz die zelf 'opgelost' is... Maar bloed komt best buj veel vrouwen voor in het begin van de zwangerschap en de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Blijf voor je hopen!
@Skye weet je zeker dat het een miskraam is? Misschien over een paar dagen nog eens testen of deze donkerder is, of heb je alleen cb gebruikt? @botervliegje dank je! Wat een onzekerheid allemaal.. Bbz is ook niet duidelijk te onderscheiden begrijp ik, dus ik let op of ik koorts krijg of echte pijn. Bruine bloed is eigenlijk niet meer geweest, maar durf niet veel hoop te krijgen. Nog 6 nachtjes slapen tot de echo!
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook regelmatig bloed verloren, zowel bruin als rood. Uiteindelijk is het na 8 weken een miskraam geworden, maar volgens de gynaecoloog had dat bloedverlies in de eerste weken er niks mee te maken. Heel ironisch, maar dat was onschuldig, aangezien het hartje pas na 8 weken is gestopt met kloppen. Het kan dus heel goed dat het bij jou wel goed gaat.
Dus je hebt over een paar dagen een echo? Nou hartstikke goed geregeld iig. Hoe eerder je zekerheid hebt hoe beter. Ik had een half jaar geleden een hele vroege vaginale echo in het ziekenhuis met 5 weken en 4 dagen en toen konden ze een klein zwart ringetje in de baarmoeder zien. En ze zagen verder niets in de eileiders gelukkig. Maar soms maakt een baarmoeder een zogenaamd 'pseudo zakje' aan terwijl het vruchtje zich ergens anders bevindt en is het alsnog een bbz. Om dat uit te sluiten moest ik een week later terugkomen (met 6 weken) en toen zagen we het hartje al kloppen. Dus met 6 weken zou je iig meer zekerheid kunnen krijgen. Maar mocht de verloskundige niet meteen iets zien in de baarmoeder en je wilt geruststelling. Laat je dan doorsturen naar de gynaecoloog want dan kunnen ze ook goed naar je eileiders etc. kijken. Ik zelf blijf nog steeds wel alert want ik voel wel wat spanning in mijn onderbuik..Ondanks dat het er wel op lijkt dat ik nu een normale menstruatie heb. Ik heb iig wat clearblue's besteld via drogistplein, is daar ietsjes goedkoper en die krijg ik morgen binnen. Omdat die CB digital positief testte wil ik die nu weer gebruiken, want alle andere testen (goedkopere midstreams) waren op mijn nod onduidelijk en dat zijn ze nu nog steeds. Dan weer een lichte streep en bij de ander weer niet... Dan maar weer een CB test doen. Maar als jouw testen donkerder worden dan is het toch wel echt een zwangerschap. En er zijn vrouwen die ongesteld worden en ook veel bruine afscheiding hebben en een gezonde zwangerschap hebben verder. Zelfs mijn tante vertelde me gister dat ze bij haar laatste zwangerschap iedere maand ongesteld werd.. Mocht het wel een bbz zijn (niet vanuit gaan hoor) dan ben je er iig hartstikke op tijd bij. En hopelijk ben je gewoon hartstikke goed zwanger en dan zie je op de echo een schattig ringetje in je baarmoeder! Ik ga morgen weer een test doen en weet ik hopelijk meer..
Was je menstruatie wel lichter dan normaal? Bij mij was het even heftig als altijd en drie weken later had ik opnieuw bloedverlies en posi test. Daarna werd hcg geleidelijk minder. Als je menstruatie minder was dan normaal geeft dat weer wat meer hoop! Duim voor je. Laat je het weten?
Mijn menstruatie was licht, maar dit was pas de derde keer na de bevalling en de vorige twee waren ook niet zwaar. Dus ik kan er niet veel op zeggen... Maar heb vandaag ook alleen maar bruin bloed bij afvegen gehad. Bij m'n vorige zwangerschap had ik ook twee weken bruin bloed in het begin. Ik denk dat we toch echt moeten afwachten tot de echo, dus dat worden lange dagen! Kon je maar even naar binnen kijken om te weten wat er gebeurt. Ik laat zeker weten hoe het gaat! Succes Skye, ben benieuwd!
Dankje Alexa, ik laat weten hoe het hier gaat. Ik lees nu pas dat je je dochtertje bent verloren, wat verschrikkelijk dat je dat hebt moeten meemaken! Is er een oorzaak gevonden? Ik word er soms behoorlijk onzeker van, van al het verdriet eromheen. Maar ik ga dat proberen om te zetten..Laten we er dit een mooi jaar van maken en gezonde kindertjes krijgen!
Lijkt mijeen heel goed plan! 2014 moet een prachtig jaar worden. Wij hebben pech gehad zoals ze het zeggen. Tijdens de bevalling misgegaan en vlak daarna is ze overleden.. We missen haar vreselijk en zouden heel graag een kindje willen krijgen die met ons mee naar huis mag! Dus duimen dat het nu al zo is!
Ik heb net getest en hij knalt er vanaf! Bijna net zo donker als de controlestreep (heb ik bij m'n dochter niet eens gehad!). Heb ook pijnlijke borsten en ben weeïg, heb af en toe met afvegen wat licht bruin bloed gehad. Kan het na bijna twee weken na een mogelijke miskraam dat ik zo oplopend positief test (die van maandag verbleekt er bijna bij)?
Ik heb ook zoiets meegemaakt. 4 dagen gebloed en daarna positief getest. Ook bruinverlies eigenlijk de hele tijd. Helaas MA geworden maar kindje groeide eerst wel goed dus had ook zomaar goed kunnen aflopen. We hebben een hartje en alles gezien.
Ik heb jouw verhaal ook gevolgd, wat een ellende terwijl alles er zo positief uit zag. Ik heb dus op 11 en 12 dpo menstruatie bloed gehad, 13 en 14dpo licht gebloed naar spotting. 15dpo licht positief, 18dpo nog duidelijker, 20dpo dikke streep k2v5, 21 en 22dpo bruin bloed en 1x rood bloed met afvegen. Vandaag 24dpo knaltest k2v5 en al 2 dagen alleen maar slijm met afvegen. Lijken wel onderzoeksresultaten, haha