Het kwam wel geleidelijk, voelde me niet zo zeer anders. Althans was 1 huilbom.. En t enige wat ik kon doen was huilen.
Na 2 miskramen heb ik 2 onderzoeken gekregen, waar niets uit kwam. Na de 3e miskaam ben ik naar een herhaalde miskraamspreekuur gegaan (net zoiets als in het amc) en daar heb ik progesteron gekregen. Ik ben nog nooit zo ver gekomen, maar het is wel weer mis gegaan. Ben ook 2 weken te laat (met 6 weken) begonnen, aangezien ik toen pas de afspraak had. Ze kunnen nu nog niet testen of progesteron helpt bij miskramen, aangezien ze nog niet alle resultaten hebben van de studie. Eind van de zomer verwachten ze er meer over te kunnen zeggen. Na de 4e miskraam heb ik alle bloedonderzoeken gekregen die ze ook in het amc doen en heb gisteren gehoord dat hier ook niets uit gekomen is... Dat de kans groot is dat er niets uit komt klopt, maar het is altijd fijn om dingen uit te kunnen sluiten vind ik. Dat ze in het ziekenhuis vol onbegrip zijn herken ik gelukkig niet, bij mij zijn ze echt heel aardig en begripvol. Maar of ze me echt kunnen helpen weet ik niet... Ik mag de volgende keer progesteron vanaf 4 weken gebruiken of bloedverdunners (spuiten). Hangt er ook nog even vanaf of er nog wat uit het weefselonderzoek komt.
Dit is wat ik weet wat bij mij getest is, rest weet ik niet: - chromosoomafwijking in bloed en weefsel - 18 stollingsafwijkingen - schildklier (t4, tsh en tpo) - homocysteïne - antifosfolipidensyndroom - b12 en algemeen bloedbeeld via huisarts Hier staat veel info: Herhaalde miskramen
In welk ziekenhuis en van welke arts heb jij progesteron gekregen dan? Want ik hoor dat ze hier in nederland er helemaal niet zo vrijgevig mee zijn. Dat ze dr heel erg moeilijk mee doen.
In het Lumc in Leiden, daar geven ze het standaard na miskramen. Alle artsen van het miskraamspreekuur schrijven het voor.
Oke, weet je toevallig ook of ze het in het amc geven in amsterdam? En in welk jaar gaven ze het mee? Wanneer was dat? Sorry vraag een beetje veel
Volgens mij zijn ze in het amc wat terughoudender m.b.t. medicatie geven, maar weet het niet zeker. Het amc deed ook wel mee aan het progesteron onderzoek, dus je hebt wel een goede kans. En in welk jaar ik progesteron kreeg? In 2013 en ik krijg het bij een komende zwangerschap weer als ik wil.
Ja, had het gezien idd. Maar je kan je niet meer opgeven het is nu afwachten op de uitslag toch? Nu baal ik wel dat ik naar het amc ga en niet naar leiden..
Als je je nog zou kunnen opgeven, heb je 50% kans dat je een placebo krijgt, dus dat lijkt me ook niet fijn. Maar goed het kan ook niet meer het is wachten op de uitslag. Het allerbeste is om naar Gent te gaan ipv leiden of Amsterdam.
Heb sowieso besloten mocht ik zwanger zijn snel zoek ik iets waar ik progesteron kan krijgen.. desnoods bel ik heel nederland door..
Wij hebben in NL heel veel moeite moeten doen om Utrogestan (progesteron) te krijgen. De progesteron moet er voor zorgen dat je baarmoederslijmvlies genoeg voeding krijgt om het vruchtje vast te houden. Wij hebben uiteindelijk 1 arts in het Erasmus in Rotterdam kunnen overtuigen terwijl haar collega's weigerden. Mocht het niet lukken om het via recept te krijgen is het online te krijgen, zijn meerdere meiden hier die het op die manier hebben gedaan. Hier hangt echter wel een prijskaartje aan. hoop dat je snel weet waar het bij jullie aan ligt dat het steeds mis gaat
Mocht ik nu zwanger raken en ze geven me geen progesteron dan rij ik gewoon naar belgie en kijk ik of ze daar zo lief zijn om het gelijk te willen geven. Ik word volgende week gebeld door een gyn uit lumc en dan geef ik ook gewoon aan dat ik het wil proberen. De kans bestaat nu ook dat ik weer zwanger ben en wil gewoon iets proberen inplaats van afwachten tot het weer fout gaat. En ga denk ik ook gewoon eisen dat ik het krijg tis mijn lichaam mijn baby.. dus snap sowieso dat gezeik dr over niet.
Toeval of niet inderdaad maar dit is de eerste zwangerschap met utrogestan en deze is blijven plakken. En bij een ander forumlid hier die ik ken ook na 4x een mk ditnkeer goed gegaan met ook uttogestan.