onze eerste is een meid, tijdens die zwangerschap was ik elke ochtend misselijk tot ongeveer 13 weken.. nu ben ik maar 1 dag goed beroerd geweest en behalve wat moeheid is er niks t emerken.. mijn buik groeit overigens wel sneller dan bij de eerste.. wat ik me dus afvroeg, degene die een jongen en een meid hebben; wat waren de verschillen mbt de zwangerschappen?
Hier bij beide zwangerschappen hele zwangerschap misselijk en overgeven. Dit keer was ik wel wat meer moe in het begin. Persoonlijk denk ik niet dat andere symptomen iets zeggen over het geslacht. Elke zwangerschap is anders.
Ik was bij de meiden super misselijk.Bij mijn zoontje helemaal niet. Nu ben ik ook weer erg misselijk geweest aan het begin van de zwangerschap, dus ben benieuwd of het ook een meisje word.
Nee, ik geloof daar niet in. Bij deze zwangerschap ben ik net zo ziek geweest als bij m'n dochter, maar het wordt echt een jongetje. Ik denk eerder dat het met hcg opbouw te maken heeft, en dat is elke zwangerschap anders.
Ik was bij mijn zoon helemaal niet misselijk en bij onze dochter wel, ben nu ook goed misselijk met vlagen.
Hier zit zeker een verschil in mijn zwangerschappen. 1e meisje: misselijk met overgeven tot week 14 ongeveer, daarna echt nergens meer last van, toen flink last van puistjes overal (gezicht, borst, rug), snel last van mijn bekken en banden, vermoeidheid. 2e jongen: misselijk zonder overgeven (nauwelijks maar wel echt flink misselijk) tot week 9, geen/nauwelijk puistjes, maagzuur, geen last van bekken, wel nog heel erg moe, erger dan ik bij Fleur was. dat zijn de belangrijkste verschillen
er zit dus nog best wel wat verschil in per persoon.. ik heb deze zwangerschap veel puistjes op mijn borst en vorige zwangerschap meer in mijn gezicht..
Heeft alleen te maken met het HCG. Dit is het antwoord van de gyn. Twee identieke zwangerschappen alleen de tweede in ergere vorm als de eerste met extreme misselijkheid waarvoor sondevoeding. De eerste was een meisje, de tweede een jongen.
de theorie van mijn buurman is, als je vanachteren (de rug) niet kunt zien dat een vrouw zwanger is dan wordt het een jongen... dit klopte bij zijn vrouw en bij kennissen....
Ik merk geen verschil met meisje (1e) en 2 jongens (nu), beide keren een superzwangerschap, niet misselijk, draag ook nu weer hoog naar voren aan de achterkant zie je niks. De enige kleine verschilletjes die ik merk zijn dat ik bij m'n dochter echt heel snel vet haar en huid had, nu niet. Bij haar had ik erg veel behoefte aan gezond eten en at ik me klem aan appels, nu is de chocola niet aan te slepen bij wijze van spreken
Hier nu voor de 2e keer zwanger, beide jongetjes. 2 totaal verschillende zwangerschappen. Hier dan geen verschil jongen/meisje, maar wel dat ook 2 zwangerschappen van hetzelfde geslacht ook totaal verschillend kan zijn. Bij de 1e geen dag misselijk geweest en nu bij de 2e tot week 14 behoorlijk misselijk geweest en soms nog momenten misselijk.
ik anders om eerste was een meisje, bijna nooit misselijk geweest, heel actief en fit, en veel eetlust, 12 kilo aangekomen deze is een jongentje ben vanaf begin al misselijk en veel afgevallen, geen eetlust, erg moe en lui, bijna 5 maanden zwanger nog geen kilo aangekomen, o ja overgevoelige tepels
bij daniel 7/8 maanden lopen kotsen, bij lydia maar 3x, bij daniel heel moe, bij lydia had ik meer energie bij lydia groeide ik ook harder maar dat schijnt normaal te zijn bij nr 2. Droeg bij allebei erg naar voren bij beide hoefde ik geen aardappels/groente/vlees meer als het normaal was gekookt, andijviestampot aten we toen 2x in de week en 9maanden geen sate (arme man )
Bij de eerste (Jongen) Nergens last van behalve moe. En op het einde maagzuur. Nu de tweede. (geslacht nog onbekend) Moe. Misselijk. Geen eetlust tot ongeveer 16 weken. En sinds een aantal weken enorm last van eczeem. Dit heb ik al heeel lang. Maar alleen heeel licht op mijn handen. Nu zitten mijn handen en armen onder de rode vlekken. En ik krab me suf. Volgende week. Ik denk dat het een meid word. Maar dat zullen we donderdag zien.
Dat vind ik altijd zo'n raar bakerpraatje. Hoe moet je in hemelsnaam van achter zien of iemand zwanger is, een buik zit toch voor? Het grootste verschil tussen jongen en meisjezwangerschapmwas toch wel het drinken van koffie.. Bij zoon wel en bij dochter* kon ik die geur echt niet verdragen. Bij dochter* ook overgevoelig voor geuren en meer misselijk dan bij zoon, bij zoon heftigere bi.
Ik denk ook dat de misselijkheid iets is wat je krijgt of niet en verder nietzoveel met het geslacht te maken heeft. Ik ben wel heel anders zwanger dan bij mijn dochter. Mijn buik vormt anders en ik lust hele andere dingen. Mijn humeur is ook heel anders dan bij mijn dochter. Het zal mij benieuwen.....
ben nu zwanger van de derde heb een jongen en een meid en krijg weer een jongen maar ik merk geen verschil ook niet in het dragen van de baby ik draag steeds naar voren van achter ziet niemand dat je zwanger bent maar als ze je buik zien vragen ze komt ie al bijna.ben nog geen dag ziek geweest bij geen een zwangerschap nu meer moe maar dat ligt niet aan de zwangerschap je hebt het gewoon drukker met 2 kids en een groeiende buik en kunt je rust minder pakken geloof ook niet in baker praatjes.
Allemaal bakerpraatjes! Ik heb twee totaal verschillende zwangerschappen gehad en twee jongens. Vriendin van mij heeft twee meiden en droeg echt heel erg van voren bij beiden. Dames als het zo simpel was hadden we geen geslachtsbepalingen meer nodig toch....