2 herstelde bkr coderingen toch hypotheek met nhg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tru1981, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik heb de ervaring dat je dan geen hypotheek krijgt.
    Bij mij ging het om een onterechte factuur van een telecomprovider( 20 euro)die zeg maar na opzegging op de opzegtermijn na nog een maand extra factureerde, hield er een bkr herstel registratie op na en moest eerst wachten tot deze verlopen was.

2. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Oh ok. We zitten nu al vast aan deze hypotheekadviseur, mocht het niet lukken via deze partij kunnen we het via hun proberen. Dank in elk geval.

3. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Oh ok, liggen nu 3 aanvragen bij argenta, sns en ing bank. Mochten deze 3 niet lukken, kan ik proberen of aegon wel lukt.

4. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Ok duidelijk. Hopelijk kijken ze bij de 3 banken waar de aanvragen gedaan zijn er ook met een sociaal hart er naar. Want tegenwoordig heeft iedereen bijna wel een keer zijn baan verloren. En zijn er miljoenen mensen die in de financiële problemen daardoor zijn geraakt.

5. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Zwaar lullig vind ik, want dan moet je 5 jaar wachten. Terwijl ik zelf nooit achterstand heb gehad, nooit hypotheek heb afgesloten en zelfs nooit een lening heb gehad. Moet toch ook meewegen in de aanvraag?

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee daar kijken ze niet naar. Hier hebben we het gehad door een telefoonrekening van mijn man die wel betaald was maar niet verwerkt was. Ook een achterstandscodering vanwege het getouwtrek. Dat was het enige verder nooit geen bkr of andere zaken gehad nog geen lenig van 10 euro. Ik was helemaal schoon nooit iets gehad. Maar mooi dat we niets mewogen die ene codering die hersteld was en we konden niets

7. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Dit is echt te triest voor woorden. Raar beleid van banken. Logisch dat Nederland nog steeds in crisis zit. Als er niet geïnvesteerd mag worden met beetje hulp van een hypotheek dan blijft dit nog wel zo vrees ik.

8. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Nee daar keken ze bij mij niet naar.

Ik heb ook nooit schulden e.d. gehad, maar om die lullige 20 euro kregen we die codering. Die ook nog eens onterecht was, maar het kostte voor de telecomprovider teveel moeite om terug te draaien.
    Dus we konden mooi wachten. Er werd toen ook nog geeneens gevraagd hoeveel eigen geld we hadden, het antwoord was direct nee.

9. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Vreemd want bij bepaalde banken staat op hun website bij acceptatiebeleid hypotheek dat de bkr a codering minimaal 2 jaar hersteld moet zijn en dat je dan wel mogelijk een hypotheek kan krijgen. Of was het bij jullie korter dan 2 jaar hersteld?

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb hier ook een vraag over. Wij hebben op dit moment nog een lening maar die hopen we eind deze maand te hebben afgelost. Weet iemand hier of we daarna gewoon een hypotheek kunnen krijgen? Hebben een aantal bkr registraties uit t verleden, maar niet negatief. Altijd alles netjes op tijd betaald.

11. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Zo lang je geen negatieve coderingen hebt, is er geen probleem volgens mij. Wij hebben zelf wel 2 a coderingen maar 1 is al meer dan 2 jaar hersteld en 1 is 9 november 2 jaar hersteld. De regel bij sommige banken is dat je met een minimaal 2 jaar herstelde a coderingen mogelijk wel een hypotheek kan krijgen met goede verklaring waarom coderingen zijn ontstaan. Dus hopelijk lukt het bij ons ook. Maar bij jou verhaal zie ik nogmaals geen probleem voor een hypotheek.

12. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Hoe lang duurt het voordat je een hypotheekofferte ontvangt? Duurt het langer als je partner 2 herstelde bkr coderingen heeft (1 meer dan 2 jaar geleden, andere 9 november 2 jaar hersteld)?

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Het ligt er een beetje aan hoe druk de hypotheekverstrekker het heeft. Je kan ze morgen toch even bellen en vragen hoe lang het duurt? Normaliter is dacht ik zo'n 6-8 weken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hypotheekofferte duurt hooguit een week. Wij hadden er een paar na vier dagen. Ze zijn globaal op de hoogte geloof ik, maar pas na het tekenen van de offerte halen ze je compleet door de molen heen.Dus een offerte oontvangen is geen garantie dat de hypotheek rond kont. Echter als je een goed tussenpersoon hebt zal hij wel weten wat kan wbt de coderingen. Het moet hem ook iets opleveren immers.
    Maar hij kan ze niet overhalen, de uiteindelijke beslissing ligt bij de banken. Het kan zijn dat ze er wat langer over doen om een offerte te geven vanwege de ietwat gecompliceerde situatie maar geen weken. Als er getekend is ben je nog ongeveer 4 weken aan het wachten tot alles rond is, afhankelijk van hoe druk de bank t heeft.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Een herstelde bkr codering verdwijnt pas na 5 jaar.bij de meeste banken krijg je met codering (hersteld of niet) geen nieuwe hypotheek..

bedoel je dat?

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij zijn nu zes weken bezig... Helaas schiet het niet op. Dit ligt aan mijn onstabiele inkomen

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Een herstelde A of A1 codering is niet gelijk een reden tot afwijzing.
    A2 of hoger is in bijna alle geval een directe nee.

18. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Bedankt voor jullie reacties. Het zijn trouwens 2 herstelde A coderingen zonder nummers erachter. Ik ga over een week ff naar de tussenpersoon bellen als ik nog niets gehoord heb.

19. Tru1981

Tru1981 Actief lid

11 aug 2013
    438
    0
    0
    NULL
    Leiden
    Heb je ervaring met bkr codering en verkrijgen van hypotheek? Vroeg me af welke bank(en) een herstelde a wel accepteren?

20. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    En is er al wat meer duidelijkheid?

Deel Deze Pagina