Denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat!!! Ondanks dat ze geholpen zijn. Om wat voor ras gaat het?
ik heb hier ook 2 mannetjes zitten en beide niet geholpen en beide ook nog zoals de meeste zullen zeggen een "gevaarlijk" ras.... toen mijn vriend en ik pas samen kwamen (1 hond van hem en 1 hond van mij) was het moord en doodslag tussen die 2... we hebben echt maanden geoefend, samen lopen aan de lijn, naderhand eentje los en vooruit sturen dan de ander los en vooruit sturen, beide in de woonkamer op hun mat een aan de ene kant van de kamer en ander aan de andere kant van de kamer... enz enz... het heeft maanden geduurt en nu zijn ze niet bij elkaar weg te slaan en liggen ze samen op en in elkaar gekronkeld te slapen... ik weet dat ze alleen niet samen kunnen eten dus een krijgt in de keuken eten en 1 in de woonkamer, speeltjes en knookjes krijgen ze ook niet want daar komt ruzie van... ik weet van mijn honden wat ze kunnen en wat niet, het zijn de dikste maatjes ondertussen en het gaat al meer dan een jaar goed... mits ik me hou aan de dingen die ik weet dat ze niet kunnen maar dat is dan ook geen probleem...
Zal zeker niet makkelijk zijn, zowel de vechtende honden als deze beslissing, hier ook twee honden met gebruiksaanwijzing...maar vind het wel eerlijk gezegd wel een hele snelle conclusie na één bezoekje van de gedragstherapeut?!?
We zijn eigenlijk al 4 jaar bezig! De hond die er nu niet meer is, is altijd een zeer agressieve hond geweest. En we zijn echt niet over 1 nacht ijs gegaan. En ik wist dat ik reacties zou krijgen op dit topic. Ik heb dit topic echt als laatste redmiddel gezien, maar jullie hadden allemaal tips die wij zelf ook al allemaal uitvoeren.
oh echt waar kom je vandaan dan?? hier nu nog 2, maar wil graag de roedel nog uitbreiden met een teefje maar vriendlief ziet t nog niet zo zitten haha
Wat gezellig! 2 ongecastreerde reutjes met een lekker teefje erbij. En dan ook nog een kindje willen. ik zou gewoon naar vriendlief luisteren
Ik snap dat je dit topic wilt sluiten maar ik schrik van de reactie van de gedragstherapeut... Ik heb zelf twee behoorlijke probleem honden in huis die elkaar in het begin ook opvraten. Maar nu zonder problemen samen leven. Er is altijd wel iemand te vinden voor een moeilijkere hond... In laten slapen betekend dat jullie het niet meer kunnen maar om een hond daar nou om in te laten slapen... Een topic openen op ZP als laatste redmiddel? Doe het dan op een forum waar ze je kunnen adviseren over een goede gedragsdeskundige voor honden... Zoals het hondenforum. Ondanks dat ze daar hard zijn zijn ze wel reeel en vind je ook nog wel eens iemand die je hond msschien over wil nemen... Woon je toevallig in drenthe?! Dan wil ik je ook nog wel helpen...
Mee eens. Allemaal achteraf geklets maar ik vind dat de beslissing heel snel is genomen. Ik zou NOOIT van het advies van 1 "deskundige" uit gaan. Mijn herder is ook zo'n apart gsval. Heeft een aantal mensen gebeten of een poging tot. Andere honden verscheurde de als hij de kans kreeg. Van 2 "deskundigen" het advies gekregen hem in te laten slapen want hij zou gestoord zijn. Hij heet 4 weken intern gezeten waar hij uitgebreid is getest. bij de martin gaus academy en ik kreeg een totaal andere hond terug. Naar andere honden keek hij niet meer om,speelde zekfs met ze en samen in een kennel. We konden weer door een druk dorp lopen met hem. Uitkijken moesten we wel. Altijd. Maar dat is met iedere hond. Ooit een asielhond gehad met hetzelfde soort gedrag en die is naar iemand toe gegaan die ermee om kon gaan. Die trainde voor pakwerk. TS: voor een evt volgende keer (wat ik niet hoop), zoek een GOEDE gedragstherapeut. Iedereen kan zich trgenwoordig gedragstherapeut noemen.
Wij zijn echt niet over een nacht ijs gegaan hoor..... En ik zal nooit meer een topic openen op ZP.....