2 in 1

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LadyIngrid, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hallo,

Ik had even twee vraagjes die me al eventjes bezig houden...

1: we zijn al een tijdje bezig met baby's. zo hebben we de kinderkamer al helemaal klaar. pas sinds januari proberen we er echt voor te gaan. Maar nu heb ik ook al een tijdje een flinke opgezette buik, dat ik soms wel vier maanden zwanger lijk :confused: Dat vind ik nietleuk..
    Kan ik hier vanaf komen en komt het soms omdat ik teveel met baby's bezig ben?

2: sinds de stop met de pil ben ik 'gewoon' ongesteld geworden. de maand daarna een halve dag flink gebloed en daarna alleen maar bruin. en ook deze maand is het merendeels bruin bloed.
    We zijn dus alledrie maanden ook al bezig met kindjes maken, maar het lukt maar niet. Heb ik wel een eisprong? Daar zit ik een beetje overin, omdat ik niet echt helderrood bloed heb tijdens het menstrueren...

Ik hoop dat je me gauw gerust kan stellen....

Groetjes Ingrid

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ingrid,

Helaas is het niet altijd gelijk raak. Na het stoppen van de pil moet je lichaam een eigen cycles gaan maken dit kan soms even duren voordat het helemaal is zoals het hoort.
    Het kan een half jaar tot een jaar duren voordat je menstruatie weer is als vanouds.
    Blijven oefenen want oefening baart kunst!

Imke

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    En kun je mij misschien een verklaring geven, waarom ik dan al een tijdje zo'n opgezette buik heb?

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Hoihoi,

Ik denk dat dat afkomstig is van je darmen. Hoe gaat je stoelgang? heb je meer last van winderig heid?
    Als je je zorgen maakt kan je altijd even naar je huisarts voor advies!

Imke

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Ik ben laatst al eens bij de ha gweest voor mijn stoelgang. ik moest meer drinken omdat ik zo'n last had van mijn buik.
    Dus misschien dat dat het is?

6. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    ja ik denk dat die kans groot is.

Wat ook helpt is vezelrijk eten: fruit, donkerbruin brood, activia.
    En eventueel lijnzaadoliecapsules.

Imke

Share This Page