Ik denk dat er juist rijpe bananen worden geadviseerd, omdat die makkelijker te prakken zijn. Je zou het eens kunnen proberen met 2 kinderbanaantjes en 1 ei, een staafmixer maakt het "prakken" wat makkelijker.
Sidmick, de verhouding is volgens het recept 1 banaan en 2 eieren... Maar hangt ook een beetje van de grootte van je banaan af Beter te veel banaan dan te weinig denk ik! Heb ze hier twee keer gemaakt nu, een keer met een grote banaan en 2 eieren en de tweede keer met 2 wat kleinere bananen en 2 eieren en ze smaakten beide keren prima
ik vond t ook gewoon een omelet met banaan smaak. heb er zelfs wat meer banaan bij gedaan. kids vonden t wel lekker, maar meer omdat ze dachten pannenkoekjes te eten...
Ik heb het ook geprobeerd en vond het heerlijk! Vond het alleen wel een must om iets erbij te hebben (ik had frambozen) want een hap zonder iets erop vond ik toch minder lekker... Met stroop lijkt me ook erg lekker maar wel minder gezond. Denk dat ze met hagelslag ook heel lekker zijn en straks natuurlijk met aardbeien! Mjam!
Dit recept heb ik gevonden met havermout. Je kunt je pannenkoek trouwens ook maken met boekweitgrutten. Ik vind ze dan niet zo lekker maar mijn man wel. Recept staat op de verpakking. 60-80gr havermout 2 hele eieren 4 ei-eiwitten 20gr bruine suiker (optioneel, als beslag nadien) Door elkaar roeren en bakken zoals je een eitje bakt en klaar is kees. Je kan er eventueel een beetje melk bijgieten als het te smeuig zou zijn. Ook zeg ik er graag even bij dat je hem niet te dik wilt maken omdat hij dan moeilijker helemaal doorbakt.
Nou, hier vielen ze in de smaak hoor. Heb ze zelf zonder suiker of stroop gegeten. Ging prima Kids hebben ze met suiker en stroop gegeten. Dit ga ik vaker maken.
Heb ze vanmiddag ook gemaakt. Ging goed met 1 banaan, 2 ei en een snufje kaneel. Zoontje smulde er echt van. Ik was een beetje bang dat je te veel ei zou proeven maar dat viel enorm mee. Ga ze zeker weer maken.
Even geprobeerd vandaag. Sorry vindt ze echt niet te eten... En ben echt niet zo kieskeurig... Geef mij maar de bananenpannekoekjes van Nigella!
125 ml havermout 60 ml appelmoes 1 ei dit alles mengen en bakken in de pan. Eet smakelijk!! ps: ivm mijn gezondheid heb ik appelmoes zonder suiker en bak ik in kokosolie.
Ik wil ze zo even gaan maken, maar even WW technisch zouden ze dus 4 punten zijn voor 6 pannenkoekjes (van die kleintjes) want de banaan hoef ik niet te tellen (ja nog wat olie maar ik heb dat nog nooit geteld) Weet je hoeveel gram het ongeveer is per pannenkoek? Ik ga ze vanmiddag wel eens even proberen , leuk voor de woensdagmiddag met de kids!