Hier zit ik ook te twijfelen idd. Heb al veel naar bambino loco gekeken, maar neig toch naar mini loco. Daar weet ik wel zeker van dat ze die concentratie niet lang genoeg heeft, maar uitdagend zal het zeker zijn Ik heb me vroeger ook suf gespeeld met de miniloco. Mijn moeder heeft het gelukkig nog wel, maar de boekjes van nu zijn leuker.
@bonnie: dan probeer je bij je moeder toch of ze het leuk vind? zo ja.. dan hoef je nu zeker geen doos te kopen.. hooguit een boekje (of meer..) maar die oude boekjes kan ze ook prima spelen.. zeker als je het combineert met 1 of 2 nieuwere boekjes met bekende figuren. evt. kun je bambino loco trouwens ook goed via marktplaats kopen zag ik een tijdje terug. zocht losse boekjes en die zijn er relatief weinig.. meeste is met doos maar wel een fatsoenlijke prijs vond ik nahja.. toen in ieder geval.. ze heeft hem uiteindelijk voor dr verjaardag gekregen.. en ook hier de boekjes zijn zeker niet moeilijk maar het geduld om het spelletje uit te spelen ipv andere leuke dingen te gaan doen met de blokjes is soms wat lastig
@ Saskia: De boekjes van mijn moeder zijn nog veel te moeilijk. Ik was geloof ik 6 toen ik dat kreeg. (mijn dochtertje is nu 2.5) En zijn de figuren op de achterkant dan nog dezelfde?
Ik zou het gewoon proberen met mini loco, en dan een boekje erbij dat niet té moeilijk is. Dan is het voor nu misschien nog iets té uitdagend, maar kunnen jullie misschien af en toe samen even proberen? Op de lange termijn gaat het vervolgens denk ik langer mee dan bambino loco.
Andrea85, mini loco heeft toch cijfers? Die kan mijn dochter nog niet hoor. Daarom dacht ik aan bambino vanwege de plaatjes ipv cijfers. Wat is jouw ervaring, leert jouw kindje al zo snel cijfers lezen? Bedankt alvast.
Ik had voor mijn dochter 2de hands bambino loco gekocht,maar ze vond het te makkelijk (ze ging ook al richting de 3 hoor). Voor haar 3de verjaardag kreeg ze de mini loco (waar ik zelf hele goede herinneringen aan heb) helaas vind dochter het minder leuk dan ik toen. Ach komt misschien nog weleens. En anders misschien zoonlief straks wel.
Ik heb nee gestemd. Ik had op MP bambino loco gekocht voor mijn dochter van net 2. Ze vond het wel leuk, maar was vooral met die basisdoos bezig. Gewoon de plaatjes naast elkaar leggen of omdraaien. Dat met de boekjes snapte ze nog niet echt. Ik heb het weggelegd, en binnenkort geef ik het haar opnieuw. Zelf werk ik bij een peuterspeelzaal en zie daar dat de meeste kinderen vanaf 3 jaar het wel echt leuk vinden en snappen. Als mijn dochter te oud wordt voor Bambino Loco dan stap ik over op mini loco want ik vind het toch wel heel leerzaam.
Joyful bedankt voor je reactie. Ze is net jarig geweest en speelgoed voor haar ontwikkeling van nu heeft ze genoeg. Ik vind dat ik best voor 5/12 iets voor 'later' kan geven. Als ze alleen de blokjes wilt puzzelen in het doosje en zo mooie figuurtjes wilt maken vind ik dat ook prima.
ja hoor, mijn zoontje snapt nog niet wat die betekenen maar hij herkent wel de getallen, 3, 9, 2, 8 maar misschien de rest ook maar hij zegt het nog niet. ik ken loco niet maar n getal is ook maar een beeld, plaatje.
Hier hetzelde v wer haal. Voor haar derde verjaardag hebben we nu de mini loco gedaan en dat vind ze weer wel leuk
ik was vroeger verslaafd aan mini loco. dat is dus ook een van de dingen die hier vrij snel aangeschafd zijn. ik geloof dat Sven met 2,5 begonnen is met mini loco, hij heeft het geduld ervoor en is pienter genoeg. hij speelt het nu nog steeds erg graag, vind het een enorme uitdaging. hij kon ook al erg snel cijfers lezen. voor lasse hebben we bamino loco gekocht. hij kan zich minder lang concentreren en leest nog geen cijfers. hij vind het wel super leuk, maar dan 1 spelletje en dan weer iets anders. dan is zijn concentratie weer op. maar ook daarvoor vind ik het een fijn spel, hij leert wel op een speelse wijze zich ergens op te concentreren, iets waar hij erg veel moeite mee heeft (vermoedelijke adhd, alhoewel het nog te vroeg is dat vast te laten stellen uiteraard. we zijn er echter al bekend mee, mijn man heeft adhd, mijn broer ook en ik add, dus we herkennen wel bepaalde symptonen haha)