2 jaar bezig en nog niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemiek9, 11 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 2 jaar bezig om zwanger te worden via een donor. Ik heb erg pech gehad met donoren die steeds afhaakte. Daarom ben ik nu bezig met een 4e donor.

Medisch gezien is er geen enkele oorzaak te vinden bij mij. Mijn eileiders zijn doorgespoten met een onderzoek. Daarna zou je zelfs meer kans hebben op een zwangerschap. Maar ook dit schijnt niet te werken.

Nu heb ik weer 3 dagen voor nod lichtroze bloedverlies. Elke maand heb ik al dagen voor nod bloedverlies dus mijn hoop is alweer weg.

Is dit herkenbaar?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier uiteindelijk 3.5 jaar bezig geweest.

Na de eerste 2.5 jaar bloedfanatiek proberen hebben we de plannen in de wilgen gegooid. Geen onderzoek laten doen oid want vooraf al afgesproken dat we geen MMM wilden.

Geen enkel spoor van ook maar een zwangerschap.

Na dochter nog 3x mis (wilden we ook niet uit laten zoeken.Zoontje was botte pech, dat wisten we dan weer wel) en deze blijft wel plakken tot dusver.

In onze omgeving en ook een beetje onze ervaring, na de eerste gaat t makkelijker. Net alsof je lijf de boel afschiet nog voordat t bij t doel komt. Bij collega van mn man zijn de zaadcellen uiteindelijk over de barricades heen gezet, geen idee hoe die ingreep heet (denk IUI?).

Bij hun was aan beiden kanten niks bijzonders te vinden. Hielp wel in elk geval. Nr 2 kwam vrij vlot spontaan dus allicht dat t lijf "geleerd" heeft dat dit soort spullen wel akkoord zijn ofzo.

De zwangerschappen na mn dochter waren ook razendsnel terwijl er niet eens meer gemikt werd oid. Snapten m zelf ook niet helemaal, alleen in stand houden bleek een uitdaging dat dan weer wel.

3. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Hier heeft het eerst 4 jaar geduurd, toen eindelijk zwanger maar dat bleek buitenbaarmoederlijk dus is afgebroken. Daarna duurde het 12 jaar voordat deze (wel goede) zwangerschap er opeens spontaan was. Ik denk niet dat iemand je kan vertellen waar het aan ligt, soms is het leven gewoon k*t wat dat betreft. :|

Lialin vindt dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Hier snel zwanger van de eerste, maar de tweede liet ruim 1,5 jaar op zich wachten. Achteraf gezien is de tijd voorbij gevlogen, maar als je er midden in zit, lijkt de tijd stil te staan.
    Heb je al eens bloed laten prikken om te kijken wat je hormoonwaarden zijn na de eisprong?

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hier kwam de eerste super vlot, 3e cyclus was raak
    In 2015 begonnen we voor een 2e te proberen, na 9 maanden zwanger maar miskraam, nu 6 jaar na dato met IVF zwanger eindelijk, ook bij mij en manlief geen problemen gevonden. Botte pech

Hoe hou je je eisprong in de gaten? Wellicht kan je daar nog wat in sleutelen
    Ik heb een hele periode ovulatie testen gebruikt (voor de LH piek) samen met temperaturen om zeker te zijn dat de eisprong geweest is

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Heey! Ik wil best meedenken hoor❤️

Ts: Wij hebben een donor via Denemarken. Zie mijn onderschrift voor ons verhaal in een notendop. Weet je heel zeker dat je donor goed vruchtbaar is? Hier 9 iui gehad en 1 ivf. Iui3 was raak maar een bbz. De eerste ivf terugplaatsing was raak.
    Ik denk zelf dat mijn eileiders, en na de bbz die ene eileider, meer moeite ermee hadden dan we dachten.

Doe je iui? Zelfinseminatie? Is er een plan vanuit het ziekenhuis?

8. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Medisch gezien is er niks mis met mij. Alle onderzoeken en meerdere bloedonderzoeken gehad. Alle waardes waren goed. Eileiders goed. Normale eisprong elke maand.

9. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Ik doe indd zelfinseminatie. De donor zegt meerdere donorkindjes te hebben en dat die vrouwen allemaal snel zwanger waren. Maar goed dat hebben alle donoren tot nu toe gezegd. Hij vertelde ook dat hij zijn zaad heeft laten testen en dat het erg goed was. Ik heb met fertiliteitskliniek afgesproken nog een paar keer te proberen met deze nieuwe donor (nu 2 pogingen gehad) en als dit niet lukt dan moet ik icsi gaan doen.

10. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hoii, ik doe al 2 jaar lang ovulatietesten dus daar kan ik niet mee naast zitten. Ik heb elke maand een hele duidelijke dikke donkere streep en een smiley. Wat raar toch dat je wel zwanger wordt samen en het daarna niet meer lukt zonder verklaring.

11. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Jeetje 12 jaar dat is wel erg lang. Heb je dit met een behandeling gedaan?

Ja zeg dat wel. Sommige worden na 1x per ongeluk zwanger en niet gewenst. En mensen die zo graag willen lukt het niet

12. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Kun je niet IUI in de kliniek doen ipv door naar icsi? Als tussenstap?

hier IUI gedaan met behulp van donorzaad.

13. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap was spontaan, en omdat me verteld werd dat de ene eileider die daarna nog over was verkleefd was, ging ik ervan uit dat het daarna niet meer zou lukken en dus waren we bezig met een traject richting IVF. En voordat dat van de grond kwam dus opeens spontaan zwanger. Na 12 jaar gewoon onbeschermde seks, het blijft een raar verhaal. :roflmao: Maar goed, jouw situatie is anders natuurlijk. Als er geen oorzaak te vinden is lijkt dat me ook ontzettend frustrerend.

14. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    In de kliniek zeggen ze dat iui geen enkele meerwaarde heeft kwa kans dat het slaagt dan wat in nu aan het doen ben met zelfinseminatie met donorzaad. En omdat de kosten zo hoog zijn en ik 37 ben en al 2 jaar bezig ben zeiden ze dus icsi.

15. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn dat het bij jou wel gelukt is!

Het is indd heel frustrerend als er niks mis is en je het probeerd met een 4e donor. Dus het kan ook niet aan de match liggen. Of het is wel heel toevallig dat het met 4 allemaal niet zou matchen.

16. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    Snap hoe het voelt sept 2019 2 e ronde zwanger helaas miskraam en daarna lukt het gewoon niet meer

17. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Nee precies, dan ga je al snel denken dat het aan jou ligt. Of het is gewoon stomme botte pech. :eek:

18. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Jeetje wat klote zeg! En ook medisch niks aan de hand?

19. Annemiek9

Annemiek9 Lid

11 nov 2021
    11
    2
    3
    Vrouw
    Ja indd. Maar zoals de kliniek zegt is er met mij niks mis waarom het niet zou moeten lukken. Dus hopelijk lukt het alsnog een keer.

Spiekerbox vindt dit leuk.
  20. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte met alle teleurstellingen en het eeuwige wachten! Ik hoop voor je dat je snel je wens in vervulling ziet gaan.

Deel Deze Pagina