2+ jaar bezig voor een kindje, met MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lisa280887, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Mag ik met jullie mee lezen en kletsen?
    Bij mijn man is azoospermie geconstateerd en de Tese was negatief. We zitten nu in een rauw proces. Over een aantal weken worden we gebeld en gaan dan ook kijken voor een maatschappelijk werken om erover te praten. Wat een impact heeft dit op de relatie. :(

    Liefs!
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Welkom! Kunnen jullie er een beetje over praten en staan jullie er hetzelfde in? Goed dat jullie met iemand gaan praten.
     
  3. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel. Wat een snelle reactie, heel fijn!
    Gelukkig kunnen we er wel goed over praten samen en met Fam, maar we hebben er veel moeite mee om het onze vrienden te vertellen. Veel weten het dan ook niet, maar we weten dat als we het vertellen dat ze dan ook geen vragen meer gaan stellen. Nu zijn we steeds aan het liegen over onze kinderwens omdat er veelal toch wel over wordt gesproken of dat we er ook al “mee bezig zijn”.
    Hoe is het met jullie? Moeilijke tijden voor iedereen.
     
  4. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    ja ik lieg ook hoor, gaat lekker niemand wat aan toch? En kunnen ze niet alsnog zaadjes operatief voor jullie eruit halen?
     
  5. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik vind het echt onbeschofte vraag. Nu 2,5 jaar na mn huwelijk waarvan 25 maanden aan het proberen ben ik echt al keer vinnig geweest. Je vraagt toch wat persoonlijks.

    Tegenwoordig antwoord ik op de vraag: wil je geen kinderen. ‘Ze zijn vreselijk welkom maar je bestelt ze eenmaal niet op aliexpress’.
     
    Vrouwen28 vindt dit leuk.
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zijn er wel open over geweest (we hadden weinig keus, 1x ging het mis na onze aankondiging). Helaas is het blijkbaar voor veel mensen normaal dat te vragen “wanneer beginnen jullie eens” of “je moet eens opschieten”. En dan kunnen ze een hele nare reactie terug verwachten :|
    Maar er open over zijn heeft hier wel geholpen gelukkig. In elk geval veel steun en begrip uit onze omgeving.
     
  7. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wij zijn er altijd open over geweest onze wens en het uitblijven ervan.
    Het helpt met de verwerking voor ons.

    Geen ongemakkelijke vragen gehad. Mijn familie is erg betrokken bij de behandelingen. Lezen er ook over. Ze zijn dan ook klaar om grootouders te worden.

    Schoonfamilie is er niet betrokken bij. Willen eigenlijk niets horen over onze behandelingen en de lange weg die we al hebben afgelegd. Wellicht komt het omdat ze al grootouders zijn.

    Dinsdag tp dag 5 zo'n hoop dat het vruchtje innesteld en ik eindelijk echt zwanger blijf. Dat wij een kindje mogen krijgen.
     
    Vrouwen28 vindt dit leuk.
  8. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    spannend hoop het ook voor je!!!!
     
  9. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    De tese is inderdaad uitgevoerd en daar kwam helaas geen leven zaadje uit. Alleen in een voorstadia waar ze niks mee kunnen helaas :(
     
  10. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Ja dat is vreselijk zeg. Uiteindelijk willen wij het ook wel vertellen omdat we denken dat het ons helpt, maar nu nog even niet eerst proberen te verwerken. Moet al huilen als ik de Hema binnen loop en dat gevoel moet eerst een stukje afzwakken “hoop ik” bedankt voor jullie reacties
     
  11. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Fijn dat Fam jullie zo steunt en wat vervelend dat schoonfamilie er niet bij betrokken is.
    Ik hoop het ook voor jullie hou vol en hoop!✨
     
  12. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Ahh wat erg zeg.. heel veel sterkte - ga je dit denk je achter je laten? Of zou je in de toekomst open staan voor een donor? Ik vraag mezelf altijd af hoe ver ik zou gaan.... ik heb ook nog geen idee hoor, in mijn geval zou ik misschien eiceldonatie ooit moeten doen, maar dat voelt nu ook nog echt als iets is wat ik niet wil.
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    @Vrouwen28 Heey meis, wat een vreselijke periode gaan jullie nu door. Ik weet precies hoe je je voelt, zie mijn onderschrift.

    Wij zijn na de micro-tese overgestapt naar een kliniek in Leiderdorp, MCK (Vivaneo). Hele fijne kliniek en hier ligt de expertise op dit gebied. Is voor ons niet om de hoek maar het is de reisafstand wel waard! Misschien iets voor jullie om te overwegen, mochten jullie ooit verder willen.

    heel veel sterkte beide❤️ En mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen!
     
    Vrouwen28 vindt dit leuk.
  14. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik merk dat ik wel steeds opener wordt en dat scheelt hoop vragen. Maar toch lijkt het voor kennissen en vreemden een 'normale' vraag. Had laatst weer iemand die echt ging zagen 'wil je niet, je bent wel al ouder, je moet wel opschieten'

    Wat een hel is dat wachtbankje. Nog 4 dagen :( Maar zelf idee dat het niet gelukt is. Maar we zullen zien. Eerder testen heeft ivm de ovitrelle ook geen zin.

    Misschien stom maar wat is TESE?
     
  15. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Jawel, we willen ooit wel donor denken we. Mijn wens is zo groot en die van mijn vriend ook. We zijn al 7 jr samen en dat geef ik nooit op of hij moet er anders in staan dan ik. Tot nu toe denken we beide hetzelfde erover. Dit is iets wat je altijd bij je zal dragen. Net te horen gekregen dat vrienden een tweede kindje krijgen en morgen op kraambezoek, heftig maar alles gaat door om ons heen. Ik had het bezoek al een weekje uitgesteld en ga met een vriendin samen die er vanaf weet dat scheelt.
    Wat is er bij jullie aan de hand dat je misschien wel moet denken aan eiceldonatie?
     
  16. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Hee meid, Ik zie dat jullie hetzelfde hebben mee gemaakt. Hoe gaat het nu met jullie? Kun je het ooit los laten en welke stappen ondernemen jullie nu en na hoeveel tijd?
    Ik zal eens Googlen die kliniek ken ik zo niet.
    Liefs!
     
  17. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Wat is jullie proces wat jullie doorlopen? Zag je onderschrift maar dat ken ik zo ook niet.
    Als een man geen zaadjes heeft is het laatste redmiddel een tese behandeling dan maken ze ballen open en halen ze weefsel weg in de hoop dat daar zaadjes zitten die ze kunnen gebruiken voor icsi. Helaas heeft dt bij ons niet mogen zijn.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben morgen een gesprek met een soort counselor. Ben benieuwd! Verder veel aan t denken hoe we verder willen mocht de volgende icsi-Pgd niets opleveren. Kan nog moeilijk geloven dat bij onze vorige poging zoveel eitjes kapot zijn gegaan.. Terwijl we in ons eerste jaar proberen 4x redelijk snel zwanger waren..
     
  19. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Verschrikkelijk.. het is allemaal zo heftig en onwerkelijk. Waarom moet stellen dit overkomen. Vroeger had ik persoonlijk al een hele sterke kinderwens en wie had ooit gedacht dat dit ons zou overkomen. Voor jullie ook allemaal heel heftig voor iedereen hier op dit forum. Vreselijk, jullie hebben ook echt vreselijke gebeurtenissen mee gemaakt.
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja hier ook altijd een hele sterke kinderwens gehad. Weet niet wat ik moet als we uitbehandeld raken.. Hopelijk pech geweest en volgende poging beter. Of via een andere weg
     

Deel Deze Pagina