Welkom! Kunnen jullie er een beetje over praten en staan jullie er hetzelfde in? Goed dat jullie met iemand gaan praten.
ja ik lieg ook hoor, gaat lekker niemand wat aan toch? En kunnen ze niet alsnog zaadjes operatief voor jullie eruit halen?
Ik vind het echt onbeschofte vraag. Nu 2,5 jaar na mn huwelijk waarvan 25 maanden aan het proberen ben ik echt al keer vinnig geweest. Je vraagt toch wat persoonlijks. Tegenwoordig antwoord ik op de vraag: wil je geen kinderen. ‘Ze zijn vreselijk welkom maar je bestelt ze eenmaal niet op aliexpress’.
Wij zijn er wel open over geweest (we hadden weinig keus, 1x ging het mis na onze aankondiging). Helaas is het blijkbaar voor veel mensen normaal dat te vragen “wanneer beginnen jullie eens” of “je moet eens opschieten”. En dan kunnen ze een hele nare reactie terug verwachten Maar er open over zijn heeft hier wel geholpen gelukkig. In elk geval veel steun en begrip uit onze omgeving.
Wij zijn er altijd open over geweest onze wens en het uitblijven ervan. Het helpt met de verwerking voor ons. Geen ongemakkelijke vragen gehad. Mijn familie is erg betrokken bij de behandelingen. Lezen er ook over. Ze zijn dan ook klaar om grootouders te worden. Schoonfamilie is er niet betrokken bij. Willen eigenlijk niets horen over onze behandelingen en de lange weg die we al hebben afgelegd. Wellicht komt het omdat ze al grootouders zijn. Dinsdag tp dag 5 zo'n hoop dat het vruchtje innesteld en ik eindelijk echt zwanger blijf. Dat wij een kindje mogen krijgen.
Ja dat is vreselijk zeg. Uiteindelijk willen wij het ook wel vertellen omdat we denken dat het ons helpt, maar nu nog even niet eerst proberen te verwerken. Moet al huilen als ik de Hema binnen loop en dat gevoel moet eerst een stukje afzwakken “hoop ik” bedankt voor jullie reacties
Fijn dat Fam jullie zo steunt en wat vervelend dat schoonfamilie er niet bij betrokken is. Ik hoop het ook voor jullie hou vol en hoop!✨
Ahh wat erg zeg.. heel veel sterkte - ga je dit denk je achter je laten? Of zou je in de toekomst open staan voor een donor? Ik vraag mezelf altijd af hoe ver ik zou gaan.... ik heb ook nog geen idee hoor, in mijn geval zou ik misschien eiceldonatie ooit moeten doen, maar dat voelt nu ook nog echt als iets is wat ik niet wil.
Heey meis, wat een vreselijke periode gaan jullie nu door. Ik weet precies hoe je je voelt, zie mijn onderschrift. Wij zijn na de micro-tese overgestapt naar een kliniek in Leiderdorp, MCK (Vivaneo). Hele fijne kliniek en hier ligt de expertise op dit gebied. Is voor ons niet om de hoek maar het is de reisafstand wel waard! Misschien iets voor jullie om te overwegen, mochten jullie ooit verder willen. heel veel sterkte beide❤️ En mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen!
Ik merk dat ik wel steeds opener wordt en dat scheelt hoop vragen. Maar toch lijkt het voor kennissen en vreemden een 'normale' vraag. Had laatst weer iemand die echt ging zagen 'wil je niet, je bent wel al ouder, je moet wel opschieten' Wat een hel is dat wachtbankje. Nog 4 dagen Maar zelf idee dat het niet gelukt is. Maar we zullen zien. Eerder testen heeft ivm de ovitrelle ook geen zin. Misschien stom maar wat is TESE?
Wij hebben morgen een gesprek met een soort counselor. Ben benieuwd! Verder veel aan t denken hoe we verder willen mocht de volgende icsi-Pgd niets opleveren. Kan nog moeilijk geloven dat bij onze vorige poging zoveel eitjes kapot zijn gegaan.. Terwijl we in ons eerste jaar proberen 4x redelijk snel zwanger waren..
Ja hier ook altijd een hele sterke kinderwens gehad. Weet niet wat ik moet als we uitbehandeld raken.. Hopelijk pech geweest en volgende poging beter. Of via een andere weg
Ik heb ook al heel wat zwangerschappen en kraambezoeken achter de rug... het blijft ongemakkelijk, soms is het ook echt pijnlijk, en soms juist weer helemaal niet maar dan vind ik het weer lastig dat juist die persoon het weer als ongemakkelijk ervaart. Het blijft een ding. Wel fijn dat jij en je partner echt op 1 lijn zitten! Bij ons was er in het begin niets te vinden en was het eigenlijk ‘onverklaarbaar’, maar na 6 maanden natuurlijk proberen verder, en na 3 x IUI toch hebben verdere onderzoeken nu uitgewezen dat mijn eierstokken verouderd zijn (voor mijn leeftijd) en mijn eicelvoorraad begint op te raken... en ook is er nu toch een vermoeden voor endometriose door een cyste die ik sinds 4 maanden heb. Ergens kan ik beter omgaan met het verdriet en teleurstelling iedere maand nu ik weet waar het aan kan liggen gek genoeg...
Hey meiden! Van de 4 bevruchte eicellen zijn er twee doorgegroeid tot dag 5 blastocyste. 1 is vanmiddag teruggeplaatst. Zelfs een echo foto gekregen van het moment dat het vruchtje in mij is geplaatst De nder gaan ze morgen k vriezen. Nu afwachten en hopen dat het vruchtje goed innesteld. 9 februari mag ik testen