2+ jaar bezig voor een kindje, met MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lisa280887, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje @Harper1987 wat heb je veel meegemaakt.

    Wij zijn ook onverklaarbaar onvruchtbaar.
    1 van mijn gynaecologen gaf laatst ook al aan dat we eigenlijk nog maar weinig weten. Ik denk dat dat ook de reden is dat veel. Mensen krijgen te horen. Onverklaarbaar onvruchtbaar.

    Volgende week gaan we lekker op vakantie, neem tampons mee voor het geval dat
    Zal weleen ronde moeten overslaan als het IUI 5 niet raak is. Wel de gynacoloog bellen, kan hij de brief opstellen voor het UMCG voor IVF.
    Het lokale ziekenhuis zal ik IUI 6 nog doen.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Ik lees het in je handtekening nu, wat enorm verdrietig zeg!
    Nu dus weer bezig met een volgende IUI.
    Spuit je hormonen en Clomid?
    Nogmaals veel succes, ik duim voor een goede meting morgen!
     
  3. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Wie weet doet een vakantie goed. Ik kwam er ook in het begin van de vakantie achter dat ik zwanger was. Helaas op de laatste dag begonnen de bloedingen en toen wist ik dat het mis zat. En een ronde zonder hormonen is ook wel fijn. En wie weet lukt het wel spontaan.
     
  4. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Ik spuit puregon 75 eh en pregnyl voor de eisprong. Vind het wel spannend de meting van morgen. Mocht meteen na de miskraam door. En dan is het maar de vraag hoe mijn lichaam reageert.
    Dankjewel
    Laat morgen wel weten hoe het is gegaan.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  5. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland

    Na 6,5 jaar zit spontaan er niet meer in...
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    7054CE09-62F3-4441-A9A8-91911BD771C1.jpeg Ahhhh laatste spuit is gezet... aftellen tot de punctie nu :D
     
  7. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    De welbekende ovitrelle spuit
    Vrijdagochtend de punctie toch?
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Yep 08:30 ben de eerste
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Een translocatie is dat een stukje van 2 chromosomen is afgebroken en op elkaars plek zijn gaan zitten. Bij mijn vriend zit er een stukje van chromosoom 1 op 12 en van 12 op 1. Je hebt van elk chromosoom 2 stuks, dus hij heeft ook 1 goed chromosoom 1 en 12. Bij de aanmaak van zaadcellen splitst DNA zich op. En nu heb je dus kans dat er dan 1 kapotte van chromosoom 1 mee gaat en een normale van 12 (of andersom). En dan heb je dus van 1 DNA streng teveel info, en van 1 te weinig. Hier komt een kindje uit wat zwaar gehandicapt is en vaak niet levensvatbaar is en in een miskraam zal eindigen. Dit is bij ons meermaals gebeurd waarna wij allerlei onderzoeken hebben opgestart en het ziekenhuis de afwijking heeft gevonden. Een gezond kind kan wel, als de goede chromosomen doorgegeven worden. Dan moet maar net de juiste zaadcel een ei treffen. Daarna heb je net als ieder stel nog kans op een miskraam/afwijking..
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Voor de dames die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn: hebben jullie ook in Gent of Düsseldorf onderzoek gehad? Ik weet dat ze daar op nog wat meer dingen testen. Dit lijkt me ook zo moeilijk :( als er niets wordt gevonden maar t lukt ook niet.. Mijn oom en tante hebben dit ook gehad (en uiteindelijk 2 kindjes geadopteerd).
     
  11. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ben niet bij Gent of Düsseldorf geweest. Hebben een aantal jar in het buitenland gewoond, daar zijn onderzoeken gedaan. Ben eind 2017 terugverhuist naar Nederland. Ook hier zijn we weer onderzocht.

    Een jaar geleden bleek ik beginnende baarmoederhalskanker te hebben. Gelukkig waren we er vroeg bij. Daarna gelijk weer gestart met vruchtbaarheid behandelingen.
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Wij zijn niet onverklaarbaar onvruchtbaar (man heeft goed kwaliteit zaad maar verminderd aantal). Als deze ICSI poging niet lukt hebben we voor 2 oktober een intake in Gent staan. De vragenlijst welke ik gekregen heb bestaat uit 3 A4-tjes. In Nederland hebben ze 2 vragen gesteld. Ook heb ik al begrepen dat ze daar als er aanleiding toe is vooraf meerdere onderzoeken doen. Hopleijk is het voor ons niet nodig, maar hebben in ieder geval direct een escape achter de hand.
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lief dat je ernaar vraagt❤️

    Lichamelijk merk ik vooruitgang. Doordat de hechtingen er nu uit zijn gaan de plekken ook ineens flink vooruit! Ik ben wel vreselijk moe en sinds eergister snotverkouden.

    Geestelijk gaat het met ups en downs. Het ene moment denk ik alles aan te kunnen en het andere moment zie ik alles weer voor me en word ik emotioneel.

    Volgende week ben ik sowieso nog thuis. Dat is heel fijn, even rust.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  14. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Wauw klinkt heftig. En ook heel moeilijk ben je blij dat je zwanger bent en dan is er een grote kans op een afwijking/miskraam.

    Ik zie dat je gaat starten net ivf. Gaan ze dan de goede zaadcellen onderscheiden van degene die het foute chromosoom hebben?

    Spannend allemaal....
     
  15. Kwibus

    Kwibus Lid

    27 okt 2016
    50
    47
    18
    Brabant
    Lieve dames,

    Ik merk dat ik er even doorheen zit. De vorige start van een ICSI poging ging niet door omdat ik niet genoeg eitjes had. Vandaag zou ik gaan starten met Elonva voor poging 2 en wat blijkt ik heb een cyste van 3cm. Dus geen hormonen en geen ICSI deze ronde,
    Moet nu waarschijnlijk weer een menstruatie afwachten. Ergens ben ik het vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt en ben ik bang dat er nooit een ICSI poging gaat komen.
    Sorry voor mijn klaagzang.

    Groeten,
    Kwibus
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    We gaan een ivf-pgd traject in. Ze kunnen helaas bij de zaadcellen niet zien welke gezond zijn. De embryo’s worden daarom getest. We kunnen dus wel iets, helaas is de kans nog maar 50% dat er een kindje uit komt.. De meeste embryo’s zullen naar verwachting aangetast zijn.
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dit is zeker geen geklaag hè! Het is allemaal al zo zwaar en dan ook nog zo’n tegenslag :(
     
  18. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland

    Ik wil je een dikke knuffel geven. Chocolade en muffins en een drankje naar je keus.
     
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Ach Meis, klagen mag toch juist hier!! Het hele traject is al zo spannend en zwaar. Ik snap dat dit ook weer een tegenslag is. Hele dikke digitale knuffel voor jou!
     
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel lieverd! Neem alles stap voor stap. Hoe moeilijk dit ook is! Nu eerst je menstruatie, daarna kijk je weer verder. Probeer een beetje vertrouwen te krijgen, hoe moeilijk dit ook os!

    Enneeee gooi het er allemaal maar lekker uit hoor!❤️
     

Deel Deze Pagina