Beste Teddy, Ik geef nu bijna 2 jaar borstvoeding en we beleven dit samen nog steeds als heel prettig. De reden om te stoppen is misschien als u mij antwoord kunt geven op een vraag. Na 11 maanden borstvoeding ben ik weer ongesteld geworden en ben dit tot nu ook iedere maand geworden. Maar ben ik wel vruchtbaar genoeg om een eisprong te hebben als ik nog 3 keer bosrtvoeding geef? We zouden namelijk heel graag weer opnieuw zwanger willen worden. Ik ben al wel 39 en onze dame is ook pas na 6 jaar proberen gekomen. Wel spontaan, na 3 ivf, 1 cryo en 4 iui pogingen. Ik hoop dat u mij een advies kan geven. Heel vriendelijk bedankt alvast!
Hoi Guussie, In principe is het zo dat als je menstrueert je ook vruchtbaar bent. Vrouwen die borstvoeding geven hebben in het begin een heel hoog prolactine gehalte in het bloed en verloop van tijd stabiliseert dit weer en gaan vrouwen ook weer menstrueren. Prolactine kan de eisprong onderdrukken. Dit is een mooi artikel voor je denk ik. De gynaecoloog zal je vragen om te stoppen met voeden als je weer voor IVF wilt gaan. Het is echter niet duidelijk of dat ook echt nodig is. Sterkte met je overwegingen.