Is het goed gelijk de "warme" afgekolfde melk de vriezer in te zetten? Ik zie dat er een soort bevroren condens op de binnenkant van de flesjes zit. Of is het beter eerst even af te laten koelen in de koelkast?
Ik heb gehoord dat het beter is de melk eerst in de koelkast te zetten, zodat het temperatuurverschil niet te veel ineens is.
Volgens mij wel hoor, maar ik zou het de volgende keer eerst in de koelkast zetten. Misschien kun je hem "reserve" houden voor als je echt geen melk meer hebt voor de zekerheid.
Gewoon vanaf nu eerst in de koelkast. IK denk niet dat de melk nu 'slecht' is, maar eerder dat de goeie bestanddelen van moedermelk wat verloren gaan als de temperatuur te vlug verandert.
Yep, dat lijkt me ook. Ik heb nooit extra voorraad en laatst had mijn man mijn kostbare flesjes OP de vriezer laten staan nadat ie de friet erin had gelegd. De melk was al bijna ontdooid. Heb hem evengoed weer terug in de vriezer gedaan en gewoon gebruikt. Voor een keer moet het maar kunnen denk ik dan.
Haha, nou, zo redeneer ik ook, lekker pragmatisch... We moeten met z'n allen ook weer niet te stresserig er over doen: de adviezen zijn volgens mij, net als de voedingsadviezen tijdens de zwangerschap, gebaseerd op zelfs maar de kleinste risico's die je loopt...