Vleesies???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door janna76, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Ik zit met een probleempje:(
    Mijn oudste zoon van 2 wil nog steeds geen aardappelen of groentes en eten. Tja, gebakken aardappelen nog wel, maar dat doe je ook niet iedere dag. Als het maar vlees is, eet hij alles.
    Maar o hemel het zal eens een andere kleur hebben of fruit zijn.
    Ik heb van alles geprobeerd.Tot op een week lang vegetaries warm eten. Toen dreigde mijn man naar de snacbar te gaan of bij de buurvrouw te gaan eten;);)
    Kunnen we niet hebben he? Ben eigenlijk nogal aan hem gehecht:p:D:D.
    Maar goed, dit is eigenlijk altijd al zo. Hij krijgt daarom ook altijd 2multivitamiene van me voor het eten. Verder eet hij ook vrij goed. Drinkt haast een liter melk per dag.
    Dacht altijd dat hij rond deze leeftijd toch wel eens zijn groentes zou gaan eten. Dat van geen fruit willen kan ik nog op erfelijkheid afschuiven. Ik lust haast ook geen enkel fruit.

Maar hoe zouden jullie het aanpakken om hem toch eens aan de groentes te krijgen??

Heb al gewokt, in bladerdeeg gedaan, gemengd met vlees en joost mag weten wat voor sausjes.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Janna

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Meestal begin je al met groenten als je baby vijf of zes maand is. Wilde hij het toen ook niet eten dan?
    Wanneer is het begonnen dat hij geen groente meer wou?
    Misschien geef je hem teveel andere dingen, een liter melk! Gisteren bij het CB hoorde ik nog dat kids maar 3oo cc melkproducter per dag hoeven.
    En als hij zich helemaal voldrinkt met melk, dan past er ook niet zoveel anders meer bij, denk ik.

Onze zoon is ook geen fan van warm eten, maar we houden hem de hele dag 'kort'. Dat wil zeggen: wel 's ochtends en 's middags een boterham, en tussendoor fruit, maar hij krijgt geen koek of snoep, want dan eet hij geen warm. Geven we hem geen tussendoortjes, heeft hij honger en eet hij wél warm!
    Als je echt wilt dat hij meer groenten en fruit gaat eten, is het misschien handiger dat je iets anders schrapt. Zo'n klein buikje heeft al snel genoeg, en dan laten ze automatisch het minder lekkere staan.
    Veel succes ermee hoor!
    Groetjes, Janet

3. Writer

Writer Niet meer actief

#3 Writer, 18 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2010
    hier eentje die laatste tijd ook niet veel eet ,ook geen vlees
    wat ik doe tussen door iets gezonds geven..hij eet geen tomaten in warm eten.maar wel rauw als hem zo geef ,dus niet aan tafel want dat weet hij dat hij MOET eten ,dus doet hij juist niet;) dus geef ik hem wanneer ik aan het koken ben , of stukkie rauw wortel wil hij ook wel ,,vooral proberen geen aandacht te geven ,want dat willen ze echt dwars zitten;) dat had ik gelezen op (ouders van nu)

hoe oud is je kindtje , een liter melk is best heel veel

fruit kan je ook in blender doen ,als drinken dus
    ik doe ook welles paar vruchtenhagel op dan vind hij mooi dus eet hij wel;)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Jemig, het is net alsof ik over Thijmen lees! Die wil ook geen groente of rijst/pasta/aardappel. Hij eet wel vegetarische dingen en gewoon vlees. Pizza gaat ook, dat maak ik dan zelf en dan doe ik allerlei groente door de saus (merkt hij niet, want het gaat door de keukenmachine). Dat doe ik soms ook met gehaktballetjes, dan doe ik er groente doorheen mengen en gaat het wel goed. Bij ons is heel fijn maken dus soms wel ok.
    Ben toevallig van de week naar het CB geweest en de arts zei dat het heel normaal is voor zijn leeftijd. Dus ik maak me geen zorgen meer :) Appel en banaan gaat hier gelukkig wel en soms van dat zonnatura knijpfruit met wortel erdoor. Fruit in een zelfgemaakte shake gaat ook goed.

Hoop dat er nog goeie tips komen!

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Kisbaba: Dat is dus het grappige. Hij is er echt nooit gek op geweest en op een gegeven moment weigerde hij helemaal zijn groentes. Dacht toen dat het er mischien aan lag dat hij het potje niet lekker meer vond. Ben toen verse groentes gaan pureeren. (heb toen ook zelf eens geproeft van zo`n potje en ik zou het kunnen begrijpen als hij het niet te pruimen zou vinden.) Maar hem gewoon niks meer geven is ook een idee. Maar hij krijgt al zo weinig tussen door. Zoals zijn rozijnen. Gelukkig snapt hij nog niet dat dat gedroogd fruit is. Vroeger wou hij nog wel een potje gepureerd fruit hebben. Of wat appelmoes. Maar als ik hem dat nu aanbied is het ook van NEE,Nee,NEE.:(

Meesa: Het is een liter over de hele dag. Hij drinkt ook wel andere dingen, zoals zijn ranja. Maar hij begint de dag met een papfles. Rond een uur of 10 wat lekkers zijn rozijntjes of nu het tegen pasen loopt met mamma een paas eitje. :$;)Drinken wij koffie dan zit hij erbij met zijn kinder koffie 1deel koffie 9delen melk. ( ik weet dat het slecht is dus aub. niet brommen. Hij wil mee doen en vind het verdorie nog echt lekker ook. Als hij zijn koffie niet krijgt probeert hij onze bekers te kapen)En hier krijgt hij ook een plak koek of een koekje bij. 12uur, met zijn beiden aan tafel broodje eten met een beker melk. En bij mij is het de regel; bij brood een melk product of een beker water. En niks fris of wat dan ook dat is niet een goede gewoonte. Daarna op bed en als hij wakker is wil hij graag wat te eten en drinken. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat mijn zoon nogal een drinker is bedenk ik me.:( Maar voor dat je het weet zit je dus al op een liter melk of er in elk geval erg dicht in de buurt.

Rosao: Ben even benieuwd. Heeft je zoon hier ook altijd al een hekel aan gehad dan? Want ik was eigenlijk in de veronderstelling dat ik de enigste had met zo`n maf portret van een jochie.;):D

6. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    wij hebben dit ook

we hebben het vlees van hem op een ander bordje liggen en dan eerst aardappels en groente eten en dan een hapje vlees.
    vaak werkt dit goed.

ook zijn we met stickerkaarten begonnen.
    als hij het wel eet krijgt hij een sticker is de kaart vol een kadootje.

werkt ook goed. verschillende kaarten door het huis hangen.

7. Writer

Writer Niet meer actief

Dan zou ik echt proberen minderen met melk , want ze mogen iets van 300cc , en melk geeft volle gevoel , dus dat zou ik wel proberen ;)

Als hij te graag melk lust kan je ook met water verdunnen ,heb ik ook gedaan toen zoonlief s'nacht flesje melk wou ,daarna hoeft hij niet meer

Vind tip van Rosao ook goed , groenten door gehaktbal mengen lekker stiekum:pen sausen kan je ook van gehakte groente maken ,raspen dan koken wie weet ,heeft hij niet eens door;)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Wow, als ik zo lees eet je kindje best wel heel veel. Ik denk dat hij 's avonds helemaal geen honger meer heeft!

Onze zoon (net twee) eet 's morgens en 's middags één boterham, daarbij thee met 100 cc melk erin.
    Tussendoor thee, water of een beetje sap, aangelengd met water, een halve appel of mandarijn of een halve banaan.
    Als we hem meer geven, eet hij geen warm eten.
    Dus tot slot nog 's avonds zijn warme eten plus toetje. That's all!
    En hij is qua gewicht zelfs nog te zwaar voor z'n lengte.
    Kun je nagaan hoe weinig ze eigenlijk maar nodig hebben.

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Tja Maik is dus echt niet te zwaar. En hij hoeft maar 1griepje of zo te hebben en hij hangt weer onder het gemiddelde bij het buro. Vandaar dat ik dus tot nu toe nog nooit de noodzaak in zag van zijn voedings patroon veranderen.Ik denk toch dat ik dat maar eens eerst ga proberen. Ons mannetje gewoon minder geven. Als hij na zijn middag eten geslapen heeft alleen zijn tuit met wat dunne ranja en tot het avond eten gewoon niks meer.

Word vervolgd zeg maar.;)

groetjes Janna

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nou, veel succes hoor.
    Best moeilijk soms he, om alles uit te vissen, hoe en wat je het beste kunt doen met je kindje.
    Jesse is onze derde, dan zou je toch denken dat je wel ervaring hebt, maar toch moeten wij ook nog steeds weer leren wat de beste aanpak is. :D

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hemel, je wil niet weten hoeveel ik hier al van ZP afgehaald heb.:D;):D

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ik ook hoor.
    Ik leer hier ook elke keer nog.

Vooral omdat ik een 'ouderwetse' moeder ben.
    In de 20 jaar dat ik geen kleintjes had is er zoveel veranderd in opvatting over opvoeding.
    Hoewel niet alles een verbetering is hoor. Maar soms wel!

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Een liter melk is vlgs mij niet zo goed.....je kindje mag rond de 300 cc; zoveel meer is slecht voor de niertjes heb ik altijd begrepen.
    Ja en t eten...lastig. Wij negeren t zoveel mogelijk. Ze moet wel van alles wat proeven en krijgt geen hele lappen vlees. Meestal gaat ze dan wel wat anders eten.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik doe wel eens groentes in de blender en die dan met wat pizzakruiden op een wrap en zeg dat het pizza is.
    Smullen dat ze dan doet:D

15. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    hier ook 3 happen groente/aardappel dan pas weer vlees, in het begin was het een strijd nu is het een gewoonte. Als het vlees direct op haar boord doe dan eet ze alleen vlees en geen groente en aardappel.

en over de hoeveelheid eten en drinken, denk dat ze hier ook aan bijna 1 liter vocht komt per dag (5 a 6 bekertjes drinken p/d)

Deel Deze Pagina