Film Good dinosaur?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Hiekje, Dec 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hiekje

Hiekje Actief lid

Jan 14, 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, misschien hebben jullie ervaring :)
    Ik wilde in de kerstvakantie naar bios gaan met zoontje van bijna 4,5 jaar. Hij vind dino's helemaal leuk dus ik wilde naar de Good dinosaur gaan. Nu lees ik net dat deze vanaf 6 jaar is... Iemand hem gezien? Is onder 6 echt te jong of valt het mee??

2. Nursie31

Nursie31 Actief lid

May 12, 2011
    145
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hee,
    Ik heb hem met mijn zoontje van 3,5 jaar gezien. Hij is echt heel erg leuk. Af en toe een klein beetje spannend voor de kleintjes maar hij kwam dan lekker op schoot zitten. Er was wel een heel eng voorstukje van een andere film tezien maar weet niet of dat bij jullie bios ook zo is dat was een beetje jammer.
    Ik zou gewoon gaan gaat het niet kan je er altijd nog uit. Weet ook niet hoe jou kind is namelijk,
    Veel kijkplezier.

3. Hiekje

Hiekje Actief lid

Jan 14, 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!! Hij is niet snel bang, hij is bijv groot fan van "hoe tem je een draak" ;) Dus ik denk dat het wel moet lukken dan!
    Soms zo lastig die leeftijdsindicaties.. Frozen is officieel ook pas vanaf 6, en veel Disney-films zitten ook enge stukken in terwijl daar veel jonge kids naar kijken...

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was iets wat ik mij ook aan het afvragen was. Het lijkt me zo leuk om met mijn oudste van 4,5 naar de bios te gaan in de kerstvakantie. Maar woezel en pip lijkt me voor hem toch echt te kinderachtig en die peanutsmovie daar wil ik zelf uit principe niet heen (dat soort cultureel erfgoed moeten ze afblijven!) Dus dan blijft alleen the good dinosaur over. Gaan ze niet moeilijk doen bij de ingang als je met een te jong kind de bios in wil?

5. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

Jul 2, 2010
    1,684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Kan prima. Het is een milde film. Mijn zoon van ruim 4 is er geweest en gaf aan de spannendste stukjes het leukst te vinden.
    Zou gewoon gaan! :)

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe

Leeftijden tot 16 jaar zijn adviesleeftijden, geen vastgestelde leeftijden. Dus pas als er bij een film staat dat het voor 16 jaar is (of ouder) en de persoon die wil gaan kijken doen ze moeilijk. Die persoon moet zich dan ook kunnen legitimeren en mag een jonger iemand niet met een volwassene mee.
    De adviesleeftijden, dus 6, 9 en 12 jaar, geld als advies en zijn de ouders/verzorgers verantwoordelijk. Er moet wel een volwassene mee.

Wetgeving - kijkwijzer.nl

Wij zijn met onze 2,5 jarige naar de bioscoop gegaan en hebben de film minions gezien. Heb het toen nog nagevraagd, maar geen probleem. Hij kijkt ook al 'hoe tem je een draak' en had 'de verschrikkelijke ikke' (deel 1 en 2) ook al gezien.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje was 3.5 toen we naar de Minions gingen, hij is nu net 4 en gaan deze vakantie ook naar Good Dinosaur...hij vindt het geweldig, film kijken in het theater zoals hij het noemt :)

8. Hiekje

Hiekje Actief lid

Jan 14, 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! :D
    En idd, het is een adviesleeftijd.. Maar ik zou het erg vervelend vinden als het echt te eng/moeilijk voor hem zou zijn, dus vandaar de check ;)
    Minions ook gezien en vond hij ook super!
    Met Woezel en Pip maak ik hem ook echt niet meer blij :p

@de rest die gaat: alvast veel plezier!! :D (gaan jullie 2D of 3D doen?)

Share This Page