Hallo dames, Ik ben van plan om mijn dochtertje van bijna 1,5 jaar op te geven voor peutergym, of zoals het ook weleens wordt genoemd: 'ouder en kindgym'. Nu is mijn vraag of er moeders zijn die ook met hun kindjes gymles hebben of hebben gehad, en wat de ervaringen daarvan zijn. Dus, vind jou kindje het leuk, of vind je het persoonlijk erg vroeg om ze nu al op een gymles te zetten? Wat ik op de sites lees, is dat alles heel spelenderwijs gaat enz, dus het lijkt mij erg leuk! Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben met mijn dochtertje gegaan toen ze 17 maanden was en ze vind het nog steeds prachtig. Het is inderdaad spelenderwijs over toestellen lopen, klimmen glijden. maar ook luisteren naar wat ze moet doen. En ze leren zo veel van naar andere kindjes kijken.
Ik ga nu sinds mijn zoontje 2 jaar en 4 maanden is naar de ouder en kindgym. Wij vinden het erg leuk, mijn zoontje kan er lekker bewegen. De kinderen spelen er vooral, maar we doen ook altijd een kringspelletje en een oefening (= rondje met opdrachten bij de materialen/ toestellen) aan het begin had hij hier wel moeite mee...In de rij staan en op z'n beurt wachten..Maar dit leren ze best snel. Ik vind het een aanrader en erg goed voor de ontwikkeling van je kind, ik zie echt vooruit gang (zoals van niet van de kast durven springen naar het helemaal zelf doen).. Ook vind ik het super handig dat ik dit kan doen met mijn jongste dochtertje van net één jaar. Zij zit in de kinderwagen aan de kant..en soms op mijn arm.. Ik weet niet of je al kan starten want volgens mij is het meestal vanaf 2 jaar... Veel plezier alvast!! Oh, ja je kan meestal gewoon 2 proeflessen nemen..
Het lijkt mij ook inderdaad goed voor de ontwikkeling en ze leren natuurlijk ook goed met hun eigen lichaam om te gaan, zoals meer in balans zijn enz. Daarbij echt een mama-kind momentje, plus daarbij kunnen ze veel afkijken van de andere kindjes. Mijn dochtertje gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf en daar vindt ze het contact met andere kindjes ook helemaal geweldig. Hier kan je gaan beginnen met 1.5 jaar, maar volgens mij moet ze dan wel kunnen lopen. Mijn dochter loopt nu nog heel voorzichtig langs de tafel, dus als ze er aan toe is, lijkt het me erg leuk om haar te zien klauteren en glijden!!
ik ga met mijn dochters sinds ze anderhalf was... en ben er razend enthousiast over! alles is spelenderwijs... als ze in de kring zitten, maar er staat een kindje op? geen probleem! mijn dochter vind het helemaal geweldig en vraag nu sinds de vakantie elke weer wanneer ze weer mag gymen! ik zeg; doen!
wij zijn met 2 jaar gegaan, ik vind het helemaal geweldig. Ze leren echt veel. En ik vind het ook een fijn idee dat ze die toestellen straks helemaal onder de knie heeft als ze naar school gaat, daar kunnen ze natuurlijk niet zo goed opletten als thuis.
ik ga nu een half jaartje met beide dochters (in zoetermeer) en vind het een aanrader. het is een leuk vast moment in de week
mijn zoontje is begonnen toen hij 2,5 was. ik wou dat ik eerder gegaan was, hij vond het super! ik ook trouwens, echt een aanrader!
Ja leuk! Ik doe het al een jaar met mn dochter. Je moet er niet teveel bij voorstellen, een hoop toestellen en een hoop rennende kindjes Ze zijn te jong voor echt spelletje, dus ze spelen vooral zelf. En aan het begin en eind in de kring liedjes zingen. Mijn dochter is daar niet zon fan van en staat dan nog op de trampolines. Niks moet en alles kan, gewoon doen!
oow gaaaf!!!! ik ben gelijk opzoek gegaan naar peutergym in rotterdam..en er komt binnenkort eentje waar ik een goed gevoel bij heb, the little gym heet het. ik heb de kids maar gelijk aangemeld want wie weet hoe snel de plekjes weg zijn. lijkt me ontzettend leuk en weet nu al dat onze zoon het prachtig zal vinden.
Wij hebben ook een little gym in de buurt, maar ik vond dit errug duur... Weet niet eens meer hoe duur, maar schrok echt van de prijzen. Ik zit nu bij een gymnastiek vereniging, gewoon in een gymzaal maar echt niets mis mee en betaal iets van 30 euro per kwartaal, voor 1 uur per week. Ik meen dat little gym 20 euro per uur rekent, een hoop geld in ieder geval!
sorry wat? 20 euro per uur?????? nou als dat echt zo is want dat kon ik niet vinden om de site dan zie ik toch echt ervan af. he balen zeg,,, ik ga even verder kijken dan meer veel is er niet in rotterdam helaas. wel bedankt voor de waarschuwing
Dank jullie wel dames voor de leuke reacties!! Allemaal positieve reacties tot nu toe. Ik raak er gelijk alleen nog maar enthousiaster over en heb er ook echt helemaal zin in. Lekker met m'n meissie, en dan bij ieder dingetje dat ze doet: 'wat knap, wat goed' zeggen als trotste moeder!! Wat ik tot nu toe heb gezien is dat het meestal zo rond de 30 a 35 euro per kwartaal kost, voor een uurtje in de week. Dus dat vind ik goed te doen. Ik ga haar dus van de week opgeven, en dan hoor ik wel of ze eerst echt goed moet lopen. Ik heb er nu al zin in!!
doen is heel leuk! Lopen is wel belangrijk want er zitten vaak ren spelletjes enz bij. (bij ons dan) En balspelletjes, en klimmen en klauteren en van ding naar ding lopen (ook al kan je haar dan ook helpen) Het is echt een aanraden en heel leuk, zolang je kindje er zin in heeft. Die van mij vond het na een half jaar genoeg hahaha, die kon het niet bijbenen (achterstand in ontwikkeling) en vond het niet leuk meer.....kan ik me wel indenken. Maar het is alleen maar goed, ze bewegen en je krijgt een leuk uitje eens per week. Groetjes, Miranda
Kan je niet kijken bij de plaatselijke gymclubs? Die hebben vaak ouder en kind of peutergym. Little gym is hier echt voor de rijke mensen, moet ook wel met die prijzen haha. Bij ons hoeven ze nog niet goed te lopen hoor, bij ons is het vanaf 1,5 en er zijn kindjes die echt net lopen, maar dit is geen probleem. Mijn dochter liep pas met 17 maanden maar vond de trampoline en glijbaan super. Het is allemaal heel ongedwongen.
Ik ga met mijn dochter ook naar peutergym sinds ze ongeveer 21 maanden is. Ik vond dat ze nog wel erg moest wennen in het begin, ze luisterde helemaal niet en ging gewoon haar eigen gang. Heeft bij haar best wel een tijdje geduurd voor ze echt goed mee ging doen met de les. Ook vond ze de juf een beetje eng Maar ze heeft t wel altijd heel erg leuk gevonden. Vooral de koprol en de trampoline! Ik denk dat ze t na de vakantie nog leuker vindt. Ze is nu sinds kort een stuk meer gericht op andere kindjes. Overigens denk ik niet dat ze er echt veel meer aan hebben dan aan een psz ofzo hoor. Daar leren ze ook luisteren, spelen, rennen etc. Ik denk er wel over om haar over een paar maanden 3 ochtenden naar de psz te doen en dan geen peutergym meer. De peutergym is hier ook wel behoorlijk duur en we gaan ook al naar ouder en kind zwemmen.