Hallo Ik moet even mijn ei kwijt. Ik zal even het hele verhaal vertellen. Afgelopen vrijdag was mijn jongste dochter jarig, ze is 2 geworden. Toen alle visite weg was hadden we besloten dat we naar de camping zouden gaan om daar iets te eten (we hebben een seizoensplek) en te slapen. We zijn bij de cafetaria van de camping en mijn 2 dochters (heb er ook nog een van 4) zijn leuk an het spelen. Tot dat mijn jongste op een krukje zit aan tafel en mijn oudste er ok bij op wil. De jongste schiet naar voren zo tussen stoel en tafel door en komt daarbij met haar mond op de tafel. Ik zie het gebeuren en ren erheen. Ik zag gelijk dat haar voortand helemaal naar voren was geklapt. Ik dacht oooh dit komt niet goed!! Gelijk de auto gepakt en hup naar de huisartsenpost. Mijn oudste was natuurlijk ook erg geschrokken en voelde zich ook nog eens heel schuldig. Zoo sneu.. Ze was helemaal overstuur. We hebben haar maar even naar mijn schoonouders gebracht, dat leek ons toch even beter. Bij de huisartsenopst konden ze niets doen en hebben gelijk een afspraak gemaakt bij de dienstdoende tandarts. Een hele aardige tandarts trouwens, wat deed hij dat super bij zo'n klein meisje. Na een foto te hebben gemaakt bleek wel dat hij de tand niet meer terug kon zetten. Hij heeft het verdooft en toen de tand getrokken. Mijn meisje heeft het zo goed ondergaan dat ik daar super trots op ben!! Maar ik baal natuurlijk wel van het feit dat ze de komende 4 jaar met 1 voortand minder moet doen. Maar goed bezef ook wel dat dit veel erger had unnen zijn. De klap was zo hard dat de kaak wel gebroken had kunnen zijn. Ze heeft nu nog een scheur in het tandvlees maar dat geneest heel snel. Moet wel zeggen dat ik vadaag weer een beetje beter te pas ben. ben de afgelopen dagen een beetje de weg kwijt geweest, wat kun je daar raar van zijn zeg! En mijn dochter....het lijkt wel of zij er het mist last van heeft, hahaha Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt Hebben Jullie dit ook wel eens meegemaakt? Groetjes
Oeeh zo sneu (en pijnlijk).. ik heb t zelf (nog) niet meegemaakt maar kan me voorstellen dat je er erg van geschrokken bent. Gelukkig dat je meisje er niet al te veel last van heeft.. en gelukkig wisselt ze idd nog!
ik ben met 2 en half jaar 4 tanden kwijt geraakt twee bovenste en twee onderste door op een afvoerput (of hoe noemt dat )te vallen en heb er dus zo 4 jaar en half mee rondgelopen
Ik sloeg er een tand uit 2 maanden dat ik gewisseld had en tot de tanden uitgegroeid zijn geven ze geen kroon. Natuurlijk heel vervelend dat het gebeurd is (denk vooral voor grote zus), maar gelukkig krijgt ze er over een paar jaar een mooie tand voor in de plaats.. Hopelijk geneest de scheur snel en heeft ze er helemaal geen last meer van!
Schrikken zeg!! Wat voel je je machteloos dan hè. Mijn zoontje is ook heel hard gevallen. Zo voorover op de straat. Zijn mondje bloedde! Ik schrok me rot. Maar hij heeft het er heel goed vanaf gebracht. Zijn ene voortandje is iets verkleurd en staat iets naar achteren. Er was even sprake van dat ie eruit moest, maar uiteindelijk niet. Ik kan me je zorgen voorstellen hoor. Gelukkig is het haar melkgebit. Succes met verwerken (ik heb wel ff nodig gehad... Ik riep steeds dat hij niet hard mocht rennen en als hij nu valt schrik ik meteen!)
Ja ben nu ook veel voorzichtiger, maar mijn dochter niet hoor! Je moet ook niet alles zien 9 van de 10 keer gaat het ook wel goed. met of zonder dat tandje, het blijf toch een schatje hihi
He bah wat naar! Heb het gelukkig niet meegemaakt maar wil je wel veel sterkte wensen met je dochtertje. Lijkt me heeeel rot als je kindje zo'n pijn heeft. Grappig trouwens, ik heet ook Jorinde. Hoor ik bijna nooit, mijn naam...
Ja leuke naam he!? Was ook de bedoeling dat je hem niet zo vaak hoord. Net als de naam van mijn oudste Minouk.
oow meid ik weet precies hoe je je voelt! Alleen is mijn dochtertje er nog iets beter vanaf gekomen. as op sinterklaasavond, ze knalde zo met haar mond op de salontafel Bij de dienstdoende tandarts aangekomen bleek dat haar tandje terug was geschoten in het tandvlees! normaal gesproken zakt het wel met een week of 3 zei hij, maar haar tandje was heel erg scheef erin gegaan, dus nu zie je het tandje ook bijna niet, alleen als je echt d'r lip omhoog doet. Wat is jou meisje inderdaad dapper zeg! met die verdovingen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. Ik heb geloof ik zelf de rest van de sinterklaasavond gehuild
Ja ik heb die bewuste avond heel groot gehouden, maar de dag erna ook flink lopen brullen. Het doet in iedergeval veel met je.