Hoi mama's, De GGD was op school bij mijn zoon en heeft bij alle kids van 5 een gehoortest afgenomen. Nu hebben we een brief gekregen waarin staat dat z'n gehoor twijfelachtig is. We worden opgeroepen voor verder onderzoek door de GGD arts. Nu heb ik z'n hele leven nog nooit iets gemerkt, zoonlief hoort volgens mij juist alles te goed (bemoeit zich dus ook met alle gesprekken in huis..ook al praten we zacht, hij verstaat werkelijk alles). Zou het kunnen dat de test niet goed is afgenomen of hebben ze bij de GGD gewoon extreem hoge eisen? Ik vind het zo'n flauwekul om nu met zl weer naar een arts te moeten. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Dank & Groetjes, Juul
Hoi Juul, Heb dit niet met de gehoortest gehad maar wel met de oogtest. Het principe van deze twee tests is het zelfde. Bij de gehoortest krijgen ze een hoofdtelefoon op en dan moeten de kids aangeven wanneer ze een geluid horen (bv met de hand uitstrekken of ja zeggen). De oogtest is dus in principe het zelfde. Daar moeten ze dus aangeven waar het gaatje zit van de cirkel. R. heeft nooit zin om dit te doen (De assistente vroeg bij iedere tweede cirkel dus was best wel langdurig waardoor R. geen zin meer had bij de kleinere beelden). Ben wel de tweede keer heen gegaan, alleen al om hun te "bewijzen" dat er niks aan zijn ogen mankeert Maar, zoals ik begrijp was je dus ook niet bij het onderzoek aanwezig? Bij ons is het zo dat wij een afspraak krijgen van de GGD en dan daar heen moeten (word niet altijd op school gedaan). Bij het onderzoek van de 5 jarige word (zoals ik het dan ken) ook meer als alleen de gehoortest gedaan. Ze kijken naar lengte, gewicht, algehele ontwikkeling en dat soort dingen. Is zeg maar het eerste onderzoek van de GGD naar het CB.