we hebben hier ook 2 ukkepukken. de oudste knul is nu 2 jaar en 3 maanden, weegt rond de 11 kilo en is 83cm lang. de jongste is nu rond de 68 cm en weegt rond de 8 kilo. de oudste valt dus echt ook onder de -2 lijn, maar groeit al wel vanaf de geboorte met het boogje mee. de jongste zit op de -1 lijn en groeit ook met het boogje mee. mijn man en ik zijn beide 167 cm, dus voor ons is het verklaarbaar dat we kleine kinderen hebben, zou raar zijn als we nu een oudste hebben van 95 cm. bij ons heeft het cb er daarom ook nooit moeilijk over gedaan. zij verklaren het ook door onze lengte en er wordt nooit iets van gezegd zolang ze maar met de curve meegroeien. beide jongens ontwikkelen zich als een speer, de jongste kruipt bv al bij 7 maanden en rolde bij 2 maanden al om. dat is mede een reden voor het cb om er niets achter te zoeken. maar persoonlijk had ik ze liever wat langer gehad want de buitenwereld maakt er wel vaak een probleem van, zeker als ze gaan vergelijken. maar inmiddels weet ik er mee om te gaan. en om nu groeihormonen te gaan gebruiken terwijl er geen medische, maar alleen in ons geval een cosmetische reden voor is vind ik het niet reeel. ach we leren ze wel van zich af te bijten, dan komt het wel goed. het is nu eenmaal niet anders, toch!! joyce, fijn om te lezen dat er nog meer lieve ukkepukken zijn!!
Bij mijn oudste werd er bij de laatste controle ook over gesproken. Met 23 maanden 78 cm en 9,5 kg. Ik heb gevraagd wat er dan precies gedaan gaat worden, en ik moet dan bij de huisarts een verwijzing voor de kinderarts halen, indien de ha het ook noodzakelijk vindt. Ze gaan dan eerst onderzoek doen dmv bloedprikken om een medische oorzaak uit te sluiten. Ik begreep dat ze eerst onderzoek doen naar de minst ernstige oorzaken, en dan steeds een stapje verder gaan. Wij zijn trouwens 1.64 en 1.78. Als ik kijk op de site van TNO is mijn dochter nu 9 cm te klein.
heb ook de test op nipo gedaan, maar onze jongens zouden volgens hun berekening 178 moeten worden. gebaseerd op onze lengte, maar wij zijn beide 167cm, dus vind het wel weer apart dat onze boeven een stuk langer zouden moeten worden. maar de oudste is volgens deze meting 8cm te klein en de jongste geloof ik 4. joyce
hoi hoi mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden en die was 1 maand terug 76 cm hij zit bij broeken maat 80 en boven truitjes 80/86 hij is gewoon wat groter 6 januari weer heen dan hoor ik wel hoe groot die nu is de ene kindje is klein de andere groot doe je niets aan
Mijn dochter van 2 en half is 10 kg en 85 cm lang... Nou ja lang.. Ze is gewoon een klein poppetje ze eet voldoende en, ach ik maak me er niet druk om ze is altijd ontzettend speels en vrolijk dus waarom zou ik me er druk om maken. Elk kind is anders.
Hier ook een klein jongetje, hij is nu ongeveer 10,5-11 kilo en hij heeft maat 86/92. Hij is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Hij is de kleinste van het klasje op de speelzaal, maar wij zijn allebei ook niet groot en onze ouders ook niet. Dus echt lang zal hij niet worden. Onze dochter is ook maar een klein meisje, ze is nu zo'n 6 kilo en ze heeft maat 62, ze is bijna 6 maanden.