Opeens weer vroeg wakker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eppo, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Hoi dames,
    Hebben jullie dit ook meegemaakt? Mijn zoontje van net 2 sliep tot dik anderhalf altijd maar een uur of 10,5 per nacht. Sinds 2 maanden sliep hij eindelijk heerlijke nachten van wel 13 tot 13,5 uur. En dan ook nog een middagdut van 2 tot 2,5 uur. Sinds 2 weken is hij zomaar van de een op de andere dag weer vroeg wakker. Hij slaapt nu weer een uur of 10,5 per nacht. Dus van 20.30 u tot 7 u zoiets. Hij ligt ook eerst nog te zingen in bed voordat hij in slaap valt en zijn middagdut is ook niet langer dan een uurtje of 2. Verder wil hij sindsdien ook 's middags liever niet meer naar bed maar ja ik zet toch door, vooral ook omdat hij 's nachts opeens de klok niet meer rond slaapt. Hebben jullie dit ook gehad? Is dit een fase?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bij Isabella hebben we de middag eraf gehaald en ze sliep weer goed in de nacht.

Of je dat ook moet doen weet ik niet. Isabella kon erg goed zonder middag slaapje en rust altijd even een uurtje op de bank rond 14.00 uur.

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia slaapt eigenlijk altijd goed ('s nachts 12 a 13 uur en overdag 1,5 a 2 uur), maar af en toe heeft ze een fase van een ruime week dat ze veel minder slaapt of juist veel meer. Of dat nu te maken heeft met geestelijke ontwikkeling of lichamelijke groei die veel energie kost, ik weet het niet. Ik denk dat, in jullie geval de 10,5 uur standaard zijn en dat hij, als hij in een vermoeiende fase zit, wat extra slaap pakt.

Deel Deze Pagina