Jaaa ik ben zwanger van ons eerste kindje! 24 december positief getest en we zijn ontzettend blij! Ik vind het alleen allemaal ook reuze spannend.... Blijft de beeb plakken/zitten? Hoe zal het allemaal gaan verlopen? 24 januari heb ik de eerste echo, heb er zoveel zin in! Denk dat ik dan pas echt geloof dat er een kruimel in m'n buik groeit Herkennen jullie deze onzekerheid?
Gefeliciteerd!!! Ik denk dat iedere (pas) zwangere wel onzeker is. Ik ook ben pas een beetje gerustgesteld als ik de eerste echo heb gehad.
Nee valt heel erg mee *klopt af*. Beetje gevoelige borsten en ik ben heel moe. Gister was ik een beetje beroerd maar voor de rest nog helemaal niet misselijk. Maar vorige zwangerschap ook nergens last van gehad dua hoop dat dat deze keer weer zo is. En jij wel al last van kwaaltjes?
Oh wat fijn dat je nog niet echt ergens last van hebt! Ik merk eigenlijk vrij weinig. Opgezette buik en wat jeukende borsten/tepels. Oh ja en ik blijf plassen haha! Maar goed eigenlijk dus zo goed als nergens last van.
Oh ja plassen dat moet ik ook de hele tijd! En mijn buik is 's avonds zo opgezet. Komt door je darmen. Wel fijn dat je bijna nergens last vam hebt. Hopelijk blijft het zo.
Gefeliciteerd!! Ik ken wel degelijk deze onzekerheid. Heb hiervoor 4,5jaar moeten wachten op een wonder en in die tussentijd een vmk met 6.4wk en een MA met 11.3wk gehad, dus dat we ondertussen alweer dik 18 weken verder zijn is erg onwerkelijk.
Herkenbaar die onzekerheid! Is ook zo spannend allemaal. Bij elk raar gevoel ren ik gelijk naar de wc en zelfs na 4 overduidelijs positieve testen en wat symptomen vind ik het nog moeilijk om te geloven! Brengt die kleine nu dus al veel zorgen met zich mee he? Ik probeer maar zoveel mogelijk mijn gedachte te verzetten en zo min mogelijk te googlen haha.
Heel herkenbaar ja! Ik ben nu ook zwanger van ons eerste kindje maar ook zooo onzeker! Vooral omdat ik verder eigenlijk nergens last van heb. Ben wel wat moe en soms wat misselijk/duizelig maar ik ben ook herstellende van een buikgriep dus kan ook daar door komen. Ik had in het begin wel telkens wat bruinverlies, was blij toen ik gisteren niets had maar sinds vanmorgen weer wat dunne bruingelige afscheiding. Heb heel internet inmiddels afgespeurd over afscheiding maar overal zeggen ze dat zolang je geen krampen heb en je geen bloedverlies heb het oke is dus dat zal dan wel.... Maar inmiddels ren ik wel met alles wat ik voel direct naar de wc om te kijken of het goed gaat. Zou blij zijn als ik daar wat geruster op ben zodat ik ook durf te genieten. Ik heb verder helemaal geen last van pijnlijke borsten enzo, jullie wel? Ik ga vanmiddag maar eens voor het eerst de verloskundige bellen voor een eerste afspraak, dan kan ik gelijk al m'n vragen aan haar stellen
Gefeliciteerd Letitbe!! en idd ik herken ook deze onzekerheid,, ook omdat we meer dan een jaar bezig zijn geweest voor onze eerste... en dan is het eindelijk raak.. en dan hoop je zo dat het allemaal goed zal gaan en ik kijk idd ook heel erg uit naar onze eerste echo op 23 januari,, we gaan idd mooi achter elkaar aan!! Tot nu toe heb ik last gehad van krampen, gevoelige borsten (tepels) en veel plassen! Ik heb al gelezen op internet dat deze klachten erbij horen... maar ik zal pas wat rustiger zijn als we onze eerste echo hebben gehad... en dan wordt het voor onze mannen ook mooier.. kunnen ze eindelijk naar de kleine beeb die in ons groeit kijken!! <3 Liefs!
@ Judith ik heb ook vorige week buikgriep gehad dus had ook al mijn symptomen (draaiende maag, moe, af en toe duizelig, slecht slapen en veeeel plassen ) daar op geschoven. Verder heb ik hele gevoelige tepels en af en toe steken of drukkend gevoel in mijn lies. Herkenbaar, ik ga ook eind van de week de VK maar bellen en al m'n hersenspinsels delen. En volgend mij is afscheiding, zoals jij het omschrijft inderdaad een 'normaal' symptoom! Hoe ver ben je nu denk je? Maar deze weken, dagen gaan wel tergend langzaam he? Ben blij als ik wat zekerder wordt!
@ vrolijkheid: ja de dagen gaan zeker langzaam! Vandaag nog even rustig aan en morgen weer werken, dan heb ik ook een beetje afleiding en gaat de tijd hopelijk wat sneller! Ik denk dat ik vandaag precies 5 weken ben, vorige week positief getest. Heb wel een wat onregelmatige cyclus dus ben hierbij uitgegaan van m'n gemiddelde van de afgelopen 3 maanden. Ik mag pas tussen 5 en half 6 vanavond bellen voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer ik terecht kan! Hoe ver ben jij?
@ Judith ja werken geeft inderdaad wat meer afleiding. Helaas is het nu wat rustiger bij mij op werk dus dat werkt niet mee maar vanaf morgen barst t vast weer los en dan hoop ik dat de tijd wat sneller gaat. Bij ons was het in 1 x raak dus daarvoor pas 1 x ongesteld geweest en dat was 31 dagen. Maar met m'n spiraal was het altijd 28 dagen dus als ik uitga van 28 dan afgelopen zondag 4 weken en nu dus in mijn 5e week. Denk ik dus haha. Ondanks al die positieve testen vind ik het nog wel wat onwerkelijk. Hoe is dat voor jou?
hallo dames ik herken het ook,ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger heb last van mn borsten en begin nu moe te worden.verder nergens last van. ik kan het ook niet geloven nog ben jaar bezig geweest en nooit lukte het... nu 28 dec positieve test terwijl ik 30 dec ongesteld moest worden dacht nou we zien wel en ja was raak!! ben super blij word m,n 3de kindje heb ze al groot.
Ik vind het ook nog heel erg onwerkelijk! Juist ook omdat ik eigenlijk nog maar zo weinig voel. Het voelt best nog heel gek. Ik weet dat ik inmiddels 3 positieve testen heb waarvan het 2e streepje steeds donkerder is geworden maar ik voel me nog niet erg zwanger. Ik denk dat het echt pas werkelijk wordt als je iets op de echo kunt zien... Ik was in de 3e ronde zwanger, ook best wel snel dus. Wordt dit ook jou eerste vrolijkheid? Ik hoop vanmiddag ook te weten te komen wanneer de eerste echo gaat plaatsvinden. We willen zowieso graag tot deze echo wachten met vertellen: alles is nog zo onzeker en het voelt ook nog onwerkelijk. Wat nou als er straks niks zit? Wat nou als het opeens gestopt is met groeien? Er kan nog zoveel mis gaan.... ik probeer te genieten maar vind 't wel heel erg spannend hoor! Ik hoop dat zo'n eerste gesprek met de VK een hoop zorgen weg gaat nemen, iedereen voelt zich vast zo in de eerste weken. Hoe voel jij je? En hoe ervaren anderen meiden dit??
Inderdaad, ook ik heb donker wordende testen dus ik moet het ook maar geloven haha. Het is inderdaad ook onze eerste ( er is trouwens een club zwanger van eerste september 2014 dus als je interesse hebt Ik had alleen mij ingesteld op dat het even zou duren omdat je dat zo vaak hoort dus ik was zondag gewoon erg verbaasd. Ik heb wel wat symptomen als in pijnlijke tepels en steken in m'n lies en met vlagen misselijk. Maar voel me wel goed inderdaad. Ik herken dat: stel dat het stopt met groeien, zit het er wel echt? En elke steek die ik voel denk ik: is dit goed? Of is dit slecht? Ikben benieuwd wanneer je naar de VK kan en de echo hebt! Laat even weten! Ik ga het wel mijn zus en beste vriendin deze week vertellen. Die houden me sinds mijn trouwen al in de gaten en als ik geen borrel drink vragen ze het ook gelijk. Mijn beste vriendin is in juni bevallen dus ik denk dat ik het ook fijn vindt om haar het een en ander te kunnen vragen. Ik wist het bij haar ook zeer vroeg en als het mis gaat wil ik dat ook graag met deze twee delen. Maar verder ga ik inderdaad wachten tot na de echo hoor! Benieuwd wanneer jij die hebt!!
Jeeee! Net de verloskundige aan de telefoon gehad, 28 januari intake gesprek, bloedafname etc en dan 11 februari voor de 1e echo! Dat komt mooi uit want precies die week wilde we het ook gaan vertellen dus dat is mooi! Het begint nu wel al 'n beetje ''echter'' te worden Ik ga me verder aansluiten bij de groep ''uitgerekend september 2014''