vaste voedsel, kippenlevertjes?

Discussion in 'Voeding' started by Ballie, Oct 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

#1 Ballie, Oct 20, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 20, 2012
    Hoi,

Ik heb een discussie met mijn vriend en ik vroeg me af wat jullie ervan vonden :) Mijn vriend is buitenlands en volgens hem is het heel normaal dat dat de eerste vaste voeding bestaat uit kippenlevertjes omdat het makkelijk te verteren proteïne heeft. Ik zei tegen hem dat dat hier niet gebeurde, daar komt bij dat ik het een beetje een onsmakelijk idee vind. Volgens hem lag het waarschijnlijk aan mijn ouders dat ik dat nooit gehad heb en zou elke kinderarts hier dat ook aanraden. Mijn vraag dus aan jullie: is het inderdaad ook hier gebruikelijk om babies kippenlevertjes te geven?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
  3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    #3 Biny, Oct 21, 2012
    Last edited: Oct 21, 2012
    Gedver, nee:$ haha
    En idd teveel vit A is niet goed
    Al kan je je kind gewoon 1-2x per week een boterham geven met smeerleverworst oid hoor
    Alleen niet TE

Maar k gok zomaar als je kind 1 levertje eet zal ie heus niet gelijk omvallen ;)

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik zou het ook echt niet doen. Naast te veel vitamine A kunnen er ook allerlei gifstoffen inzitten die die kip aan het afbreken was. Gewoon kipvlees heeft ook eiwit en juist het eiwit zit in melk voor baby's!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet doen. Wil je makkelijke proteïne eet dan gewoon kip

6. Ballie

Ballie Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Bevestigd wat ik al dacht, toch prettig om van anderen te horen :)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet doen. Zeker als je weet dat de lever een filter van het lichaam is en daar dus alle troep in achterblijft. Dat wil je (tenminste, wil ik ;) ) niet opeten en zeker niet aan een jong kindje geven.

8. Bri

Bri Niet meer actief

En als eerste voeding proteïnerijk voedsel geven? Lijkt me niet zo'n goed idee. Ze krijgen de eiwitten die ze nodig hebben uit melk, nog meer is al gauw te belastend voor de nieren.

Ik zou als eerste vast voedsel kiezen voor groente en fruit, niet voor vlees.

Share This Page