Hoi, Ik heb een discussie met mijn vriend en ik vroeg me af wat jullie ervan vonden Mijn vriend is buitenlands en volgens hem is het heel normaal dat dat de eerste vaste voeding bestaat uit kippenlevertjes omdat het makkelijk te verteren proteïne heeft. Ik zei tegen hem dat dat hier niet gebeurde, daar komt bij dat ik het een beetje een onsmakelijk idee vind. Volgens hem lag het waarschijnlijk aan mijn ouders dat ik dat nooit gehad heb en zou elke kinderarts hier dat ook aanraden. Mijn vraag dus aan jullie: is het inderdaad ook hier gebruikelijk om babies kippenlevertjes te geven?
Nee, hier wordt zelfs afgeraden om kinderen in hun eerste jaar (veel) lever te geven in verband met te veel Vitamine A. Wat kun je je kind geven? | Voedingscentrum
Gedver, nee haha En idd teveel vit A is niet goed Al kan je je kind gewoon 1-2x per week een boterham geven met smeerleverworst oid hoor Alleen niet TE Maar k gok zomaar als je kind 1 levertje eet zal ie heus niet gelijk omvallen
Ik zou het ook echt niet doen. Naast te veel vitamine A kunnen er ook allerlei gifstoffen inzitten die die kip aan het afbreken was. Gewoon kipvlees heeft ook eiwit en juist het eiwit zit in melk voor baby's!
Nee, dat zou ik niet doen. Zeker als je weet dat de lever een filter van het lichaam is en daar dus alle troep in achterblijft. Dat wil je (tenminste, wil ik ) niet opeten en zeker niet aan een jong kindje geven.
En als eerste voeding proteïnerijk voedsel geven? Lijkt me niet zo'n goed idee. Ze krijgen de eiwitten die ze nodig hebben uit melk, nog meer is al gauw te belastend voor de nieren. Ik zou als eerste vast voedsel kiezen voor groente en fruit, niet voor vlees.