Welke beker om te leren drinken?

Discussion in 'Voeding' started by MiekF, Oct 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

Dec 5, 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleine is intussen zes maanden en we zijn begonnen met vaste voeding. Omdat ze dan minder vocht binnen zal krijgen willen we ook beginnen met het geven van water. Nu lees ik in het boekje van het CB dat ze aanraden om geen tuitbeker te gebruiken, maar een gewone, omdat dit beter is voor de spraakontwikkeling.

Nu vroeg ik me af wat voor beker je hier het beste voor kan gebruiken. Ik zag dat er oefenbekers zijn met neusuitsparing, je hebt natuurlijk gewone plastic bekers en ook bekers met handvatten, dat laatste lijkt me dan weer makkelijker voor de kleine, maar die kan ik eigenlijk alleen met tuit vinden. Wat gebruiken jullie?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,250
    7,287
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben altijd meteen gewone bekers gebruikt, die van de Ikea. Op vakantie destijds hadden we wat bredere bekers en dat dronk toch lastiger (meer knoeien). Eva was toen 8 maanden en kon toen al goed uit een beker drinken. Maar die van de Ikea vonden wij dus fijn.

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje vond dat maar niks een gewone beker niet, tuit beker niet. Heb hem in de zomer en in bad een gewone beker gegevn zodat hij kan oefenen. Nu oefent hij met een beker yoghurt maar hij drinkt uit een rietjesbeker, en bijkomend voordeel daarvan is als je ergens bent en je ontdekt dat je het drinken bent vergeten hebben ze vaak wel drinken voor je kleine maar geen fles.. wel rietjes!

4. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Met onze kleine man ben ik ook vanaf 6 maanden begonnen met een gewoon rietje. Dit gaat eigelijk heel goed. Af en toe probeer ik het met een gewone beker, maar dan gaat er nog veel naast.
    Met een rietje hebben ze de regie in eigen handen. Gewoon uit een beker drinken dan giet ik het er maar een beetje in. Dit omdat hij het nog niet zelf kan vasthouden. Vandaar dat een rietje mijn voorkeur heeft. Is weer anders dan een rietjes beker, want die snapt hij niet.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier viel het kwartje pas bij 11 maanden, toen dronk ze dus goed water uit een tuitbeker met zachte tuit (nuby)... Hiervoor vanalles geprobeerd.
    Al snel daarna dronk ze uit een rietjesbeker van de HEMA! En nog staat er heel de dag een rietjesbeker met water op de tafel waar ze heel de dag door uit drinkt!

Gewone beker wilde toen ook nog niet rond die leeftijd.
    Toen ze nog niks anders wilde drinken als melk, deed ik altijd wat extra water bij de fles zeker als het warm weer was!

6. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    De gekleurde bekertjes van de ikea werken goed. Alleen kan hij die nog niet altijd even goed vastr houden en ook gooit hij wel eens iets te veel drinken zn mondje in haha..
    ik gebruik de tuitbeker van de kruidvat. Alleen gooi ik de tuit er van af. Hierdoor heeft hij een gewone beker maar wel met handsvaten haha

7. MiekF

MiekF Actief lid

Dec 5, 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank allemaal voor de tips! Dat wordt binnenkort even naar Ikea (nooit erg ;)). Rietjes hebben we dus dat ga ik ook eens proberen, en de kruidvat beker met tuit zonder tuit gebruiken is ook een goed tip.

Share This Page