Over 2 weken mag mijn zoontje voor het eerst trakteren op de psz. Hij wordt dan 3 jaar. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken voor ideetjes maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil doen. Wie van jullie had een hele leuke traktatie en heeft daar een foto van die je wilt laten zien. En was het makkelijk/moeilijk te maken, kostte het veel tijd? Het liefst gezonde traktaties, want hier op de psz hebben ze liever niet dat er snoep getrakteerd wordt. Op internet ziet het er allemaal zo makkelijk uit maar ik ben niet zo heel erg creatief.
Bekijk bijlage 155294 Niet bijzonder gezond maar wel leuk. het was best wel wat werk. Wat misschien leuk en makkelijk is voor je: Grabbelton. Maak veel papier snippers. Doe die in een bak ( ton, doos) en daarin kleine cadeautjes. Toeters, stuiterballen et cetera.
kleine appeltjes op een houten stokje (bij xenos of zo hebben ze dat wel) en die in gesmolten chocolade soppen en wat versieringen erop (gekleurde balletjes e.d.)
Ik had kaas,worst en komkommer spiesje gemaakt. Heel makkelijk eigenlijk en het viel erg in de smaak. Kool door de midden snijden en in folie wikkelen.Dikke plakken kaas snijden en met een koekjes vormpje uitdrukken. Mini knakworstjes en een half komkommertje. Ik heb dit wel vlak voor vertrek gemaakt want de kaas droogt snel uit.
Oeh....die vlinder en bloem ga ik onthouden. Leuk! Met Sam haar 3de verjaardag heb ik koekjes gebakken. Deze versierd met marsepijn. Samen met een windmolentje ingepakt... Nu even een foto zoeken... Bekijk bijlage 155313
Dit heeft Stijn getrakteerd toen hij 3 werd. Badeendje en met een lijmpistool er een doosje rozijntjes onder geplakt :d
Bekijk bijlage 155409 Pinguïns met smoeltjes erin maar, je kan er natuurlijk vanalles in doen. Gewoon een paar rollen karton gekocht en bakjes gevouwen en daarna de rest uitgeknipt en opgeplakt.
Jeetje wat een creatieve moeders zitten hier zeg! die Bert en ernies vind ik echt geweldig! Hoe heb je die gemaakt?
Wat een leuke dingen allemaal. Vlindertje, die van jou ga ik volgend jaar denk ik voor Isabella doen, Gezond, geen snoep en ziet er super uit.
Heel makkelijk. Benodigdheden: Gele en oranje danoontjes zwarte raffia of wol (voor de haartjes) Een zwarte en rode stift witte stickers of papier lijm Zet de danoontjes op hun kop en teken de gezichtjes erop. De oogjes zijn van papier/sticker met zwarte stift en de rest is er gewoon met stift opgetekend. Daarna plak je met de lijm haartjes op de danoontjes. En voila, klaar is kees.
wij hadden zelf eierkoeken gebakken, in treinvorm voor de jongens en berenvorm vr de meisjes. bijbehorend stickervel erbij en klaar!
Zo heb ik het ook gedaan maar dan ipv kaas, worst ivm koemelk allergie van kindjes uit de klas. (dat vraag ik altijd na, of er kindjes allergiesch zijn) Maar altijd een groot succes, toevallig gister toen werd ze 5jaar. Kinderen moesten ff wennen huh geen snoep, maar ze vonden het allemaal heel lekker.
Kijk ook eens hier Traktaties, uitnodigingen en tips voor kinderfeestjes op Party-Kids.nl Ik had de bekerwikkels geprint. Bekertjes gevuld, folie met strik er omheen en ballon erhaan. Redelijk snel klaar en zag er leuk uit