borstvoeding loopt terug

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Miron, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn dochter is bijna 9 maanden en heeft tot 6 maanden exclusief borstvoeding gehad. Daarna zijn we gestart met de rapley methode en dat gaat hartstikke goed. Hiernaast ben ik dus gewoon borstvoeding blijven geven.

Nu zitten we helaas ook in de periode dat ze tandjes krijgt. Ze heeft er nu 3. En vanaf toen gaat het eigenlijk een beetje mis. Ze heeft me al een aantal keer gebeten en ben dus overdag soms huiverig om haar te voeden omdat ze heel snel is afgeleid en dan bijt. Ook voor het slapen wil ze soms nog wel eens bijten. Ze slaapt ook nog niet door de ene keer komt ze 4 keer de andere keer 2 keer.

Nu begin ik dit heel erg aan mijn productie te merken. Ik kolf nu smorgens op het werk maar net 100 cc. En kolf ik nu in 2 keer net 1 voeding. Dat terwijl ik voorheen makkelijk 150 tot 200 cc smorgens kolfde

Ik ben nu aan het denken om een paar dagen extra na te kolven en tussendoor ook nog even zodat er weer meer melk is. Maar aan de andere kant twijfel ik omdat ik denk misschien is het de leeftijd en heeft ze niet meer zoveel behoefte aan zoveel melk omdat ze al zoveel erbij eet. Maar dan krijgt ze wel erg weinig vocht binnen overdag denk ik. Want dan drinkt ze smorgens, in de middag een beetje, voor het slapen gaan en dan snachts.

dus tja wat dronken jullie kindjes met deze leeftijd en zouden jullie inderdaad ervoor zorgen dat de productie opgehoogd wordt? Ik wil nog helemaal niet stoppen met de borstvoeding.

Deel Deze Pagina