Mijn zoontje is in februari 2 geworden en nog steeds eet hij niks anders dan brood en dan ook alleen nog met Nutella of pindakaas. Ik heb alles al geprobeerd, het enige wat hij wel eet tot mijn grote frustratie is frikandellen, rookworst, vette worst en kaasbroodjes en koekjes. Natuurlijk zijn dit geen dingen die hij vaak, zelfs zelden, krijgt. Toetjes eet hij ook niet, dus ik weet zo langzamerhand ook niet meer wat ik hem 's avonds voor moet zetten. Ik heb hem lang geen alternatief gegeven en alleen avondeten voorgezet, maarnu geef ik hem steeds vaker maar meteen een boterham. Anders eet hij echt veel te weinig. We maken er geen issue van, dwingen hem niet, op aanraden van het CB. Maar hij eet echt niks gezonds! Wie heeft hier ook ervaring mee?
Maar eet hij ook geen fruit? Of soep met brood oid? Pff lijkt me erg moeilijk.., al denk ik dat het geen lange termijn oplossing is om hem bij elke maaltijd die boterham met pasta te geven...
Soms krijg ik met een smoothie wat fruit naar binnen, maar gewoon fruit eten doet hij niet. Ik geef hem nu zo'n drie keer per week gewoon avondeten, omdat hij het natuurlijk wel voorgeschoteld moet blijven krijgen en dan krijgt hij niet daarna nog een boterham. Zelfs pannenkoeken, knakworstjes of gehaktballetjes wil hij niet. Maar toen we laatst stamppot aten, schrok ik ervan hoeveel rookworst hij wilde! Zo veel en snel had ik hem nog nooit iets zien eten. Lijkt wel of hij alleen vet en zout wil!
Heb hier ook een probleem etertje. Mijn dochtertje heeft heel lang (zo´n anderhalf jaar ) bijna geen groente, aardappels, fruit, pasta, yoghurt, ei en noem maar op niet willen eten. Van haar brood een paar hapjes, het enige wat ze eigenlijk wilde was een papfles twee keer per dag, wat vlees, vis ,kip, kaas. Ik ben haar wel elke dag alles blijven aanbieden, heel frustrerend want alles verdween altijd weer onaangeroerd in de vuilnisbak... Nu is ze bijna drie en tot onze grote vreugde eet ze wat aardappels, rijst, ze lust ineens bloemkool, groene bloemkool (broccoli), groene patatjes (boontjes) een enkel worteltje af en toe en sinds kort eet ze wat van haar appel..... Je kan er niet veel aan doen, dwingen heeft geen zin, boos worden ook niet, ik zou hem gewoon alles blijven voorzetten om hem niet helemaal een verkeerd eetpatroon aan te leren. En misschien komt de dag dat hij het wel ineens eet.
je onderste zin is wel verontrustend, want hoeveel brood eet hij dan op een dag? Krijgt ie dan niet teveel zou binnen? En te weinig vet/ vitamines/ eiwitten? Ik zou toch een keer praten met een dietist.
Daar maak ik me zeker zorgen over!! Hij eet gemiddeld 3 boterhammen op een dag, meestal met pindakaas of droog. Hij vraag steeds om plakjes salami, leverworst etc, maar daar krijgt hij dan hooguit 1 a 2 plakjes van. Gelukkig kan ik hem ook vaak blij maken met rijstwafels en gedroogde gojibessen (superfruit vol vitamines), maar de laate tijd wijst hij ook dat af. Ik word er echt moedeloos van, hij moet toch wat binnen krijgen, dus ik geef te vaak toe aan slechte dingen.
Hebben wij ook gehad,niet zo extreem als bij jullie Negeren werkte hier niet, va 2,5jaar ong moest hij opde gang als hij niet wou eten,en sindsdien gaat het eten veel beter. We worden niet boos maar hij moet wel daar staan, nu hoeven we alleen maar een keer te dreigen
Serieus?? Er wordt toch altijd afgeraden er enige aandacht aan te besteden? En het werkt dus blijkbaar wel? Iedereen roept maar dat het allemaal wel goed kont en dat hij ergens wel zal gaan eten...maar toch!
waaruit blijkt dat hij te weinig eet? Is hij te klein of te licht? Vaak ziek? Is bovenstaande niet aan de orde dan gewoon warm eten voor zetten en gevarieerd brood beleg. Geen strijd.. eet je niet, dan niet. En maak 1-2 keer in de week iets waarvan je weet dat hij het wel eet en benadruk dan vooral hoe gezellig het is om samen te eten. Als hij niet aan tafel blijft ed dan kun je hem zonder poespas opde gang zetten. NU wordt erf gegeten. Op deze manier zal hij het nooit leren.... Je kind lijkt van uitgesproken smaken te houden... kook dan geen aardappels maar maak gekruide pasta's, curry's, veel knoflook ed... hier houden de kids ook veel meer van uitgesproken smaken.... dochter vanaf het moment dat ze ging eten
Moet wel zeggen als hij goed heeft gegeten krijgt hij een waterijsje,is hij dol op fus het word wel beloond
Wij hebben 1,5jaar genegeerd en vanalles geprobeerd hielp niet,ik vond hem eerder te jong om streng te doen maar met 2,5 jaar toch gedaan
Mijn dochter is bijna 4 jaar. Ze eet ook niet, geen avond eten, geen fruit, redelijk brood maar dan zonder beleg. Wij lopen bij een dietiste en logopedie hiervoor. Mijn dochter was al een jaar niks gegroeit en wel wat afgevallen dus nu heeft ze extra calorieen in de vorm van nutrini en pro-cal. Onze dochter komt wel altijd aan tafel en krijgt altijd een bordje eten. Met weinig erop. Ze probeerd het regelmatig wat we haar voorzetten. Het beste is nergeren, geen aandacht aan geven, wat de pot schaft aanbieden, idd 1 of 2 keer per week iets maken wat je kindje wel lust en zeker niet gaan straffen of boos worden. Succes! Ik weet hoe lastig het is! Maar probeer het los te laten.
Is er al eens uitgesloten dat er medisch iets aan de hand is? Dat zou wel de hang naar vet en zout verklaren namelijk. Als dat niet het geval is, kun je altijd nog manier proberen om hem wel te laten eten.