Traktatie geboorte broertje/zusje kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Storm, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Hey allen,

ik heb even een vraagje. Mijn zoontje gaat zeer binnenkort grote broer worden. Wat hij daar van vind is mij tot op heden een raadsel. Hij is gewoon nog te jong en het begrip baby in de buik is een zeer loze kreet. Evenals mijn dikke buik, die hij niet eens lijkt te zien. ;)
    Maar goed.
    Mijn kereltje is inmiddels ruim 19 maanden en ik hoef bij hem echt nog niet aan te komen met beschuit met muisjes. En dan eerder niet met de muisjes dan dat het beschuit een probleem zou zijn volgens mij.
    Hij zit op een flexgroep met kinderen van 0-4 jaar.
    Waar zouden jullie op trakteren? Want helemaal niks vind ik ook maar saai. En de 'oudere' kindjes zullen best wel al beschuit met muisjes lusten/kunnen eten.

Iemand tips/ideeën van wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn. Zat al te denken muizenspekjes ofzo en zelf een grote kartonnen beschuit maken. Maar bestaan er blauwe muizenspekjes? En waar haal je die?
    Woensdag gaan we beginnen met inleiden, dus ben ook wel weer lekker op tijd...

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ik had mn schoonzusje gevraagd om op het moment daar ;) de traktatie te maken voor mn dochter. ik had nijntje biscuits gekocht, het buikje/jurkje ingesmeerd met glazuur en daar op muisjes gestrooid. even laten drogen en klaar :) viel erg in de smaak.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier maakte de kraamhulp lange vingers met muisjes erop door de lange vingers voor de helft te besmeren met pasta en dat in de muisjes te dopen. Kan ook met gesmolten chocolade trouwens.

4. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik werk op een kdv en dit zie je idd wel vaker, alleen dan met boter en muisjes, dit lusten alle kinderen!

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    TS geeft aan dat ze muisjes niet ziet zitten.
    Zou je eerder misschien iets van een nijntjekoekje met blauwe glazuur kunnen doen. Die spek lijkt me ook leuk, misschien even (iemand laten) bij de snoepwinkel kijken. Of iets van cupcakes?
    Bij vrolijkemuisjes.nl hebben ze wel blauwe spek dingen, maar weet niet of het binnen je budget valt.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    sorry zie nu dat vrolijkemuisjes.nl tijdelijk gesloten is, maar snoeponlinebestellen.nl heeft wel dingen voor geboorte ed. Misschien zit daar iets voor je bij..

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Of op de lange vingers de naam van het kindje met glazuur/chocola erop gespoten?

8. Storm

Storm Niet meer actief

Dat vind ik ook wel een hele leuke. Maar dan mag ik wel vast gaan oefenen :D.
    Die nijntje koekjes vind ik ook wel een leuk idee, of die lange vingers. Simpel, makkelijk en toch feestelijk.

Het is niet zo dat ik muisjes helemaal niet zie zitten, maar gezien het feit dat er ook nog aardig wat kindjes in de groep zitten die nog net gen jaar of net wel een jaar zijn, leek me dat niet zo heel praktisch.

Ik ga ook nog even online neuzen. Bedankt voor de tips!! Erg blij mee. :D

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik werk ook op een kdv, en bij ons werden vorige week soesjes getrakteerd. Sommige met alleen maar glazuur en sommige met blauwe muisjes erbij op, zo konden de kinderen zelf kiezen

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb mini cupcakes als geboortetraktatie gemaakt. Op de mini cc een toefje cupcake topping van dr. Oetker en daaroverheen blauwe hagelslag. Het was een succes bij zowel de kindjes als de leidsters.

11. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Ik zie dat je een paar dagen verder bent dan mij...
    Mijn dochter is ruim 20 maanden en begrijpt het ook niet echt volgens mij...

Ik heb voor het KDV mini cupcakes gemaakt en op de helft van de cc muisjes gedaan en op de andere helft heb ik glazuur in de juiste kleur gedaan.

Ze zitten nu in de vriezer, dus mijn man hoeft ze er alleen nog maar uit te halen.

Succes!

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik had een wafeltje met daarop een badeendje.
    Kaartje eraan; Hoera ik ben niet meer in mijn eentje!!!!

Was een super succes

13. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik had een etagere met allemaal verschillende dingen.
    mini stroopwafeltjes met boter met muisjes
    lange vingers met glazuur en muisjes
    soepstengels met glazuur en muisjes
    marshmallows roze en wit en met muisjes
    En voor alle kinderen een snoepspeentje met kaartje eraan.

Voor de kindern van mijn klas op school soesjes met bovenop muisjes en ook snoepspeentjes met een kaartje met foto

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik had een bekertje gevuld met ontbijtkoek en daar boven op een badeend met een blauwe speen in zijn mond.. folie erom en een blauw lint met een blauwe ballon :D

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier een fotootje.... heb nog een boel badeendjes over.. als je ze over wilt nemen!

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

nog 1

17. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de geboorte van mijn dochter gewoon simpele zandkoekjes gebakken in de vorm van een voetje (uitstekertje van een babyvoetje kun je in de meeste hobby winkels etc. kopen) en op het koekje een roze voetprint geglazuurd.
    Koekje in een zakje met een label van Hoera ik heb een zusje

Een idee ergens van internet afgeplukt: simpel en leuk om te maken. En koekjes lusten bijna alle kindjes.

Hier het voorbeeld zoals ik die op het internet vond:

18. tulip

tulip Niet meer actief

wat voor die leeftijd ook leuk is, zijn spekjes op een prikker, dan het scherpe eraf knippen en dat blauw/roze en wit om en om. Bovenop kun je dan een vlaggetjes met de naam van de baby doen. Een leuk folie erom en klaar.

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik weet niet of je een jongetje of meisje krijgt.. Wij hebben voor mn stiefzoontje die zit in groep 1 roze koeken doormidden gedaan daar wat boter op en een paar muisjes op gestrooid met bordjes en servetjes erbij :)

20. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik had voor de kinderen op de kdv van mijn dochtertje een zakje met roze spekjes en roze/witte manna's. Mooi strikje en een sticker: hoera ik heb er een zusje bij.. Vonden ze harstikkei leuk en voor de leidsters roze koeken verpakt.

Deel Deze Pagina