Deze week gaan we voor t eerst met de oudste naar de Efteling. Ze is geen onwijze held; welke attracties zijn leuk voor haar? Dacht zelf uiteraard t sprookjesbos, die clowns met dat irritante liedje (carnaval?), evt fata morgana maar ms vindt ze dat al eng. Wie heeft er leuke tips?
de carrousel en alles op dat plein eromheen, droomvlucht, land van laaf, die draaiende kopjes. Mijn dochter is net 3 en we zijn al 4x met haar geweest, ze is er helemaal weg van!
Enige wat ons tegenviel qua attracties... Was de pandadrome. Niet omdat wij het niet leuk vinden hoor maar ik had niet verwacht dat Anne het zo eng zou vinden. Verder inderdaad is het meeste waar ze in mogen ook gewoon wel leuk. En niet het sprookjesbos vergeten natuurlijk.
Mijn zoontje is wat ouder, maar hij vond deze dingen het mooiste: de kabouterhuisjes in het sprookjesbos slapende doornroosje/sneeuwwitje/rapunzel carnaval festival de oude tukker (die autootjes) friet eten hij vond eng: de indische waterlelies (te donker) de snurkende koks bij sneeuwwitje (te hard geluid) de reus de nachtegaal (te donker) monsieur cannibale (maar daar wou hij zelf in) De stoomtrein vond hij ook heel mooi, maar daar hadden we geen tijd meer voor. Pandadroom zijn we niet in geweest want dat is echt te suf Fata Morgana niet doen hoor! Dat vinden kinderen heel eng. Die hebben niet door dat dat poppen zijn, de muziek is hard en het is ook vrij donker.
bijna alles en hij was 2 jaar en vond alles geweldig en met 3 weer geweest en toen helemaal hyper suces
hier precies hetzelfde, de pandadroom vond/vind ze doodeng en de fata morgana ook (vooral die grote reus aan het plafond)
Fata morgana is hier geen probleem... Al kruipt ze wel heel dichtbij. De krokodillen vindt ze het engst daar. En pandadrome is voor ons heel flauw ja... Maar dochterlief snapt niet waarom halverwege het plafond omlaag komt En dan wordt je nog echt nat... Zonder bril redden we het net tot het einde.
Mijn dochter van 3 is echt efteling fan. We zijn al 5 keer geweest. Ze vond alles waar ze in mocht leuk. Behalve de fata morgana, ze wil er dan wel in maar gaat vervolgens met haar handen voor haar ogen zitten. Het is ook best dreigend en met harde muziek, donker, levens echte poppen..
Pandadroom vond mijn stoere zoon van 4 ook eng! Vooral toen de apen helemaal gek werden omdat die boom omgezaagd werd. Hij had het niet meer. En hij vond die nieuwe houten achtbaan (Joris en de draak) dan wel weer leuk, die vond ik juist doodeng... Misschien vindt je dochter droomvlucht leuk, met die elfjes. Veel plezier!
Droomvlucht is helaas enkele weken gesloten maar: fatamorgana, carnaval festival,zijn sowieso leuk en dan laafland, sprookjesbos, is ook leuk
Tja, mijn meisje is een echte durfal. Overal waar ze in mocht, daar is ze in geweest! Droomvlucht is ook heel leuk. Fatamorgana is ook leuk, alhoewel dat ook wel best schrikken kan zijn af en toe. Maar ik leidde haar dan gewoon een beetje af en ze vond het echt geweldig!!!
Onze dochter vond de fata morgana en de droomvlucht eng. In het sprookjesbos was een korte voorstelling van sprookjesboom en dat was een daverend succes. Ook de tuf tuf autootjes zijn leuk en de oude carrousel is leuk voor ze.
Wij zijn in mei geweest. Onze dochter vond de fata morgana heel erg eng. Ook de geluiden. Maar de meeste dingen zoals Carnaval festival, de kookpotten, de bobslee, de monorail en de grote stoomcarrousel en het sprookjesbos vond ze prachtig. Ze vraagt nu nog regelmatig wanneer we weer naar de efteling gaan.
We zijn er vorig jaar geweest in december, toen was ze bijna 3,5 jaar en ze vond eigenlijk alleen die pratende boom in sprookjesbos verschrikkelijk eng. Haha, precies waarbij ik dacht dat ze dat wel leuk zou vinden, maar dat was geen succes.
hier wonen mijn kids bijna in de efteling mijn schoonouders hebben een abbo omdat ze om de hoek wonen en gaan vaak even heen of wij gaan een dagje heen en combineren t met opa en oma. de oudste is 3 en de jongste 1 maar ze vinden helemaal niks eng, Nikita is zelfs in de bob baan geweest en dat was volgens haar, een klein beetje eng en een groot beetje leuk fata morgana is hier ook een succes en villa volta vinden ze allebei prachtig land van laaf geven ze niet echt om maar t ligt er ook maar net aan of je kindje veel durft of niet. hier 2 echte durfals en gaan dan ook trappelend van ongeduld in de rij staan