Pffff wat een dag.... Onze zoon van 2,5 had een dwarse dag vandaag. Hele dag boos, dingen doen die niet mogen (krentenbol in de kerstboom gooien) Met als nabrander een enorme driftbui omdat hij perse zijn tractorslaapzak aan wilde (heel dun zomerslaapzakje) en dat van mama niet mocht. Gevolg: een soort opera in verschillende akten die ze 3 straten verderop ook konden horen denk ik Kan morgen alleen maar beter zijn haha Iemand nog meer driftbuien van peuters vandaag meegemaakt die gedeeld mogen worden om even te spuien...?
ik wil niet slapen, ik ben niet moe!!!!! (ogen vallen bijna dicht) maar viel nog mee gelukkig. haar ergste van vandaag was dat ze geen koekje als lunch mocht
Geen krentenbol in de kerstboom? Maar er hangen ook kerstkransjes in? Wat is het verschil met een krentenbol??? Hier net een driftbui omdat hij zijn lievelingsknuffel niet in beld wilde. Die moest bij ons in het grote bed. Dan heb ik dus twee keuzes: knuffel inderdaad meenemen en dan volgt er een enorme huilbui want hij wil zn knuffel terug. Of proberen te negeren wat er op uitdraait dat hij zijn knuffel uit bed gooit waarna eveneens enorme huilbui volgt. In beide gevallen is het tijd rekken en er voor zorgen dat één van ons beiden weer de kamer in gaat . Daarvoor nog een kleine driftbui omdat hij niet uit de douche wilde. Daarvoor nog een strijd omdat hij geen houten treintje mee mocht onder de douche. En vlak dáárvoor nog een minidriftbui omdat shimmer en shine was afgelopen en de tv uitging. We kondigen alles van tevoren aan, maar momenteel lijkt alles wel tegen dovemansoren gezegd. Het was een heel gezellige dag
Hier een mega driftbui van anderhalfuur lang.. En waarom.... hij had gedacht dat hij ergens kon spelen wat niet het geval was en dan kiepen we ook nog langs een geluidsinstallatie waar keiharde muziek uit kwam, mama had die even gemist zeg maar (zoon is heel bang voor harde muziek en raakt dan overstuur)
Er staat er nu een te krijsen in bed want geeft steeds smoesjes en gaat niet slapen... Is doodmoe mar heeft als peutermissie van gemaakt dat ze toch echt geen slaap nodig heeft.
Peuterdriftbui: wil niet schoenen aan en wil niet jas aan. Was van korte duur want dan gaan we gewoon zonder hem, doeiiii. Dan is het heel snel 'wel mee!' Doen kleuters ook nog mee? Laatste kleuterdriftbui: er moest een andere sloop om haar kussen want deze was ineens niet meer mooi...
Mama moest in het donker de was ophangen, want de lamp moest uit. *driftbui* Toen mama klaar was en naar beneden ging en de lamp ging uit (hoe DURF ik) moest de lamp aan. *driftbui* Dat ik er niks van begreep, dat kon hij écht niet verkroppen. *driftbui*
Dl wilde dat we voor het eten eerst samen haar treinbaan opruimden, maar wij zaten al aan tafel en wilden eerst eten. Toen ze vervolgens aan mama 's arm ging trekken viel ze ook nog vrij hard op haar knie.
Hier omdat haar lievelingsdier pyjama in de was zit. Woedend was ze , jeetje! Op een geven moment ging het gesprek zo: Ik: Die pyjama zit in de was. Ik kan er ook niks aan doen Dochter : WEL! IK WIL MIJN MINION PYJAMA! Ik: Je kunt je elsa of roze pyjama aan doen. Welke wil je? Dochter: MINION! Ik: dat gaat niet, kom we doen deze aan Dochter : (even nadenkend)....Zit er poep in de minion? ik: uhm....Ja (wad niet zo) Dochter: Oke. Dan maar Elsa pyjama.
Hier omdat haar lievelings pyjama in de was zit. Woedend was ze , jeetje! Op een geven moment ging het gesprek zo: Ik: Die pyjama zit in de was. Ik kan er ook niks aan doen Dochter : WEL! IK WIL MIJN MINION PYJAMA! Ik: Je kunt je elsa of roze pyjama aan doen. Welke wil je? Dochter: MINION! Ik: dat gaat niet, kom we doen deze aan Dochter : (even nadenkend)....Zit er poep in de minion? ik: uhm....Ja (wad niet zo) Dochter: Oke. Dan maar Elsa pyjama.
Dat haar grote zus van mij de laatste mandarijn op mocht eten. Ze had er zelf al twee op en haar zus nog geen één, maar dat is voor haar absoluut geen reden om haar zus ook wat te geven....
Tanden poetsen. Ze wilde het absoluut niet, zette het op een keihard brullen en viel na 30 seconden flauw omdat ze vergat in te ademen... Lange driftbuien zie ik niet snel gebeuren
Leuk onderwerp! Hier zijn de avonden standaard drama. Dan is onze dochter moe en is het niet zo gezellig meer. Hier was het helemaal drama omdat haar kerstjurkje niet uit mocht, daarna wilde ze niet in bed, nadat ze eindelijk in haar slaapkamer was om te gaan slapen wilde ze een kussen hebben (die ze nog nooit gehad heeft) en opeens wilde ze een andere pyjama die ze daarvoor niet aanhad.
Nr 1: Omdat hij een peutermes wilde maar ik m niet verstond Nr 2: omdat hij z'n knakworst niet doorgesneden kreeg met z'n mes Nr 3: omdat t m toch lukte en hij toen ineens 2 stukken had die hij niet meer kon lijmen Nr 4: omdat ik m geen hele knakworst meer gaf Heerlijk!!! Gelukkig is hier de ergste piek er weer ff af en hebben we veel leuke momenten en 1-2 van deze maar hiervoor echt 3-4 weken met 100 (voor m'n gevoel) iig van deze minidramas! Blij dat m'n vrolijke ukkepuk weer terug is...hoop dat deze fase lang duurt!!
Hahaha! Te gek! Hier gelukkig bijna nooit driftbuien. Ik ben meestal ook niet moeilijk wil je niet eten, prima dan niet, wij gaan wel aan tafel zonder hem, meestal na een paar minuten komt hij erbij. Wil je geen jas aan prima, dan heef ik hem aan je broertje (resulteert altijd in een "nee mijn jas" en dan trekt hij hem aan). Niet in de autostoel, ok, dan kun je ook niet mee. Vaak geef ik hem een keuze die of voor mij beode acceptabel zijn of waarvan ik zeker weet dat hij die gaat kiezen (slimme mama haha). Maar als hij moe is soms wil hij nog weleens een driftbuitje hebben. Omdat hij niet op de tv mag slaan, omdat hij niet op de bank mag springen etc.
Hier verschilt het echt van dag tot dag. Soms wil hij de hele dag knuffelen en dan is het weer "Fender, mama wil..." "NEE!!" "Zullen we..." "NEE, TOCH NIET!!" en dan zegt hij soms ook nog " mama, ikke goed gezegd he" Ik was bladeren aan het harken in de tuin. Hij racete met zijn tractor er doorheen, alle bladeren weer uiteen. En als ik er wat van zeg stort meneer zich brullend ter aarde, want hij kan totaal niet tegen tegen enige vorm van kritiek. Loopt hij vervolgens naar mijn vriend, nog nasnikkend: "papa, mama zegge ikke goed helper. Ikke goed gedaan."
ze mocht hier niet overal pleisters op gaan plakken.. en daarna nog omdat papa haar ging afdrogen en ik dat blijkbaar moest doen