2 jaar en zo klein

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gezinnetje, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi hoi allemaal

onze dochter is bijna 2 jaar 16 mei
    ze is alleen zo klein...
    ze heeft maat 80 van trui en broek 74/80 ligt maar net aan hoe deze valt
    schoenmaat 19 erg klein dus :confused:
    is dit nou echt om me zorgen over te maken :rolleyes:
    ik ben zelf ook niet groot 1 meter 60 en mijn schoenmaat is 36/37 :oops:
    onze andere dochter is net 7 maand en die groeit als kool
    die zit nu al op maat 74 en weegt 9 kilo net zo zwaar als onze oudste...
    dit is een heel verschil, maar goed mijn oudste dochter loopt en speeld ook de hele dag,
    en mijn jongsten nog niet...... misschien heeft het daar dan ook wel weer mee te maken
    wat denken jullie???

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Onze oudste is 18 maanden en weegt al ruim 5 maanden 13kg (staat een tijd stil) en zit in maat 92, ik vind het dus erg klein en weinig wat jouw dochter weegt.

Weet niet of de ouders effect hebben, zowel ik als mijn partner zijn 1,70 en wegen gemiddeld, schoenmaat heb ik ook 36-37 en onze zoon zit al op 24.

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden heeft ook maatje 80 en weegt ongeveer 11 kilo.
    Ikzelf ben 1.55 en mijn man is 1.82.
    Ik ben zelf vroeger ook altijd heeeeel mager geweest maar nu niet meer (heb best wat overgewicht) maar op hij eet gewoon goed alleen hij lijkt vaak wat jonger aangezien de meeste kindjes van zijn leeftijd toch ongeveer een kop groter zijn en heeel wat kilootjes zwaarder.
    Ik maak me er geen zorgen over want hij kan zo een groeispurt krijgen en dan trekt het weer bij plus zijn gewicht klopt met zijn lengte dus dat groeit samen gelijk.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise wordt 18 juni 2 jaar en zit nu ook net in maatje 86. Zij is ook erg klein en fijntjes. Wie weet heeft je kindje volgende maand ineens een groeispurt! Ik zou proberen je niet teveel zorgen te maken... als ze het verder goed doet.
    En gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Klinkt voor mij ook klein, maar ja, Eva loopt nogal voor.
    Heb je t ooit besproken met het CB of h.a?
    En weet je moeder niet meer hoe het toen bij jou zat?

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ach, als ze gezond is en goed eet en drinkt zou ik me er niet te druk over maken, lars zit volgens het cb precies op het gemiddelde, maar als ik dan hoor en lees van andere kindjes van zijn leeftijd is hij ook maar een ukkie

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook een klein mannetje, vorige week bij het cb geweest en hij is nu 84 cm en 11,5 kilo zwaar!

Als hij 3 jaar is en nog onder de lijn zit krijgen we een doorverwijzing naar een KA, maar tot die tijd hoeven we ons absoluut niet druk te maken!

Ik ben zelf 1.58 en mijn man is 1.77, dus ja ik had zelf ook niet verwacht dat Youri nu al een meter zou zijn! :)

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje is ook neit een van de grootste en dit vooral in gewicht. ze was bij 2 jaar 12 kilo en zo rond de 90 cm ook nog ligt en klein voor de kurve maar goed ze doet het goed en is niet ziekejs oid dus niks om je zorgen te maken. helemaal als je zelf ook zo bent is ern iks aan de hand. ndie kurves zijn de gemiddelden en dus niet ieder kind houd izch aan deze groei. ons meisje is altijd een mager ding geweest weegt nu nog maar 13 kilo en is inmiddels wel bijna 10 cm groter. dus als ze het verder goed doet ed. zou ik me ern iet druk overm aken en anders eens vragen idd bij cb oid.

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik zou me niet zoveel zorgen maken. Anouk is ook maar een klein ding en wordt 6 juni 2 jaar. Haar nichtje die 13 maanden jonger is, is al bijna even groot en is zelfs zwaarder dan Anouk. Je zegt zelf dat je niet zo groot bent, ikzelf ben 1.55 en dat terwijl mijn man 1.85 is. Ik denk dat Anouk het kleine heeft van mij. (heeft ze in ieder geval iets van mij ;) ). Zolang er door het CB niet gezegd wordt dat ze te klein is en zolang de groei gewoon doorgaat en ze goed blijft eten is er niks aan de hand. Van het CB heb ik te horen gekregen dat Anouk wel klein is, maar ze zit gewoon op de middellijn. De laatste keer was ze 85cm en 9,5 kg. Ze was zelfs afgevallen, maar wel gegroeid. Vraag het anders de volgende keer na bij het CB of ga naar het inloopspreekuur. Als je je echt zorgen maakt, dan kan je beter 1 keer teveel gaan dan te weinig. En daarbij is het CB er ook voor!

Liefs,
    Duveldraakje

10. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi dames

ik ben zelf 160 en mijn man 185
    ik ben vroeger ook heel lang klein geweest, indd tot een jaar of 12 toen ik echt groeien ging
    en nog niet groot geworden uit eindelijk.......
    cb was de laatste keer gewoon goed tis trouwens wel weer een tijdje terug
    dat we geweest zijn, ik moet toevallig aankomenden dinsdag met mijn jongsten dochter naar cb, dan zou ik navraag doen...
    het gaat veder prima jaaa eten tja ieder kind eet de ene dag iets meer dan de andere dit doet ze veder wel goed, dit hou ik uitteraad ook goed in de gaten
    ze krijgt ook exstra vitaminen vanaf 1 jaar kauw beertjes 2 x per dag
    en ze krijgt druppels van davitamon voor de botten en tanden
    ze zit op maat tja ligt net hoe valt
    broek 74 meestal en truien 80/86
    het zla wel geod koemn het verschil is alleen zo groot mijn jongsten dochter weegt bijna meer als mijn oudsten dat is wle een gek idee...

11. novanne

novanne Niet meer actief

Hoi

Mijn dochter is 21 maand en ook niet bepaald de grootste.
    Ze is nu 82 cm en weegt 11 kg. Idd mt 86 is nog groot genoeg. Ze groeit sinds haar 1e verjaardag wel iedere maand een cm. Ze zit nu telkens iets onder het gemiddelde . Maar dat is al vanaf haar geboorte (toen 48 cm). Heb nog nooit kritiek gehad van het cb.
    Maak me soms ook zorgen hoor, maar ze is gezond, eet goed etc. En eerlijk gezegd liever iets kleiner dan een dochter die straks 1.90 wordt!
    Ik ben ook maar 1.68 en haar beide oma's zijn maar 1.58. Dus verwacht ook niet dat Sara 1.80 zal worden, haha.

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is 2 jaar en 3 maanden,draagt maatje 86 en is krap 11 kg.
    Klein maar fijn!
    Ze eet genoeg,ziet er niet echt mager uit en heeft genoeg praatjes.
    Maak je geen zorgen,ieder kindje is anders.
    Meestal zijn het andere moeders die je onzeker maken over haar lengte en gewicht.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind 9 kilo wel licht hoor, ik bedoel het verschil tussen 11 a 12 kilo en 9? Justin is nu ook 12 kilo en ik schat 90 cm. Volgende week naar het cb toe, dan hoor ik het wel.

14. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    ik schat haar nu tussen 9 a 10 kilo vorige keer bij cb was ze 8 kilo
    toen was alles oke.....
    ze is klein maar zo slim asl het maar kan voor der leeftijd praten doet ze ook als brugman hahah das wel heel erg lieffff

15. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook een klein mannetje, was toen hij 2 jaar werd 83 cm en 11,5 kg. Wij lopen wel op aanraden van de ka vanaf zijn geboorte bij de ka. Krijgt hij elk jaar groeicontrolen ivm evt groeihormonen mochten die nodig/verstandig zijn mettertijd. Maar tot nut toe alles goed.

16. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    @Roba77,

waarom lopen jullie bij de ka?
    Was jullie zoontje dan zo klein bij de geboorte of heeft hij echt een groeiachterstand?
    Vroeg mij dit af omdat mijn dochtertje bij de geboorte ook klein (48 cm) en licht was (2860 gr).
    Mij hebben ze nooit ergens iets over gezegd en ze is nu nog vrij klein en tenger voor haar leeftijd.
    Ik maak me trouwens geen zorgen over haar lengte en gewicht ook al is ze nu pas 11 kg en 85 cm groot.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    je hoeft je geen zorgen te maken hoor zolang ze het verder goed doet

mijn dochtertje is nu 2jaar en 8 maand en is heeft nu maat 20 van schoenen
    van kleding 98 ze heeft een groeispurt gehad ze is in 4 maand tijd 5 cm gegroeid
    en ze is na anderhalf jaar eindelijk een kilo aangekomen ze weegt nu 11 kilo

mijn zoontje daartegen is al bijna 10 kilo en is 73cm en draagt al broekjes maat 80 en truitjes 86 omdat ze anders veelste strak zitten

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame was 47cm bij der geboorte

maar wij lopen bij de kinderarts omdat ze geboren is met een schisis

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik is ook een uk. Alhoewel hij er niet mager ofzo uitziet. Echt een stevig manneke is ie :D
    Moet eind van de maand naar het cb. Maar als ik onze eigen meetlat mag geloven dan is ie ongeveer 81 cm groot en weegt ie 10 kilo.
    Bij de geboorte was ie trouwens gemiddeld. 50 cm en bijna 3300 gram. Pas na een half jaar kwam ie onder de groeicurve lijn terecht. Maar het cb heeft er nooit moeilijk over gedaan. Ze zeiden dat ie zijn eigen lijntje volgt.
    Dus ik maak me ook niet zo veel zorgen.

Zou het alleen sneu vinden als ie later heel klein blijft ( lees net zo klein als ik 1. 53 m. Voor een jongen lijkt me dat erger dan voor een meisje :( )
    Dus daar maak ik me soms wel eens zorgen over en hoop dat ie later gewoon net zo lang word als zijn pa ( 1.83 m )

20. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    @Maud77

Nee hoor je hoeft je nergens zorgen om te maken. Bij ons hebben ze toen bij de geboorte (47 cm en 2750 gram) gewoon gezegd dat ze hem jaarlijks willen zien tot zijn vierde zodat ze wanneer hun dat nodig achten (en wij dat willen) ooit kunnen beginnen met groeihormonen. Dit om precies dezelfde reden als Mamzie aangeeft, het is voor een jongen niet leuk om maar 1.55 (net als ik) te zijn, een meisje kan een paar hakken aan doen bij wijze van spreken. Maar vooralsnog lijkt dat niet nodig. Het is maar uit voorzorg.

Deel Deze Pagina