dierentuin

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gerlinde, Feb 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

Oct 13, 2010
    179
    2
    18
    is de dierentuin al leuk voor een kind van 18 mnd of is het te vroeg

2. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is het wel erg leuk hoor.

Wij zijn met onze kindjes geweest toen ze 11 maanden waren, toen keken ze al hun ogen uit. Maar ze vonden al die mensen net zo boeiend als de dieren zelf.
    Met 18 maanden snapt een kindje al best wat en kan lekker rondrennen e.d. In een grote dierentuin is er ook een speelplaats aanwezig.

Ik kan haast niet wachten totdat wij weer een keertje gaan.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Kan zeker heel erg leuk zijn! Onze man ging voor het eerst met een maand of 13 (op vakantie) en hij vond t geweldig. Kreeg lang niet alles mee, maar er is zoveel te zien! Vooral de pinguins die lekker in hun badje rondzwommen vond hij geweldig. Dieren die moeilijk te zien waren (stilliggende dieren met camouflage enzo), die zag hij uiteraard niet.

Je moet het gewoon niet te lang maken, ze geven het vanzelf aan als ze het zat zijn!

Ik heb ook wel weer een keer zin om te gaan met de kleine man!

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Toen onze dochter een jaar werd, zijn we naar de dierentuin geweest en ze vond het geweldig.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij zijn toen onze dochter 1,5 was naar de dierentuin geweest. Ze vond het een gezellig dagje uit, maar niet vanwege de kinderboerderij. De (binnen)speeltuin en kinderboerderij vond ze wel leuk. En de trein die voorbij gereden kwam, toen we bij de olifanten stonden. Na een uurtje of 2-3 had ze het ook echt wel gezien (het was ook niet zo lekker weer).
    Dus als je echt alleen voor je kindje gaat, kun je volgens mij net zo goed naar een grote speeltuin (met kinderboerderij) gaan.

6. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Wij hadden vorig jaar en nu ook weer een abonnement van safaripark de Beekse Bergen en ons zoontje vond en vindt het keer op keer geweldig.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ja hoor, veel kindjes vinden het op die leeftijd al hartstikke leuk.
    Nu hoeft een dierentuin voor mijn zoontje eigenlijk niet veel groter te zijn dan een apenrots en een speeltuin, maar hij gaat toch ook met veel plezier bij de hagedissen kijken, en de olifanten. En duiven opjagen is ook altijd leuk :D
    Ik ga er met hem heen vanaf ongeveer 1 jaar oud, we hebben een jaarkaart en wonen er dicht bij, dus meestal gaan we een uurtje, of hooguit twee uur. Dat is lang zat voor de kleintjes.

Zijn zusje is nu bijna 11 maanden, zij vond vooral de katachtigen fascinerend. Voor de rest kijkt zij vooral naar andere kindjes, dus het maakt haar niet echt uit.

8. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ha ha.. ik wilde deze vraag ook stellen. We willen op haar 1e verjaardag naar de dierentuin... maar ik vroeg me af of ze dat wel leuk zou vinden. We gaan het gewoon proberen als ik het hier lees..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gingen al vanaf een paar weken naar de dierentuin dus onze kinderen zijn het gewend. Of ze echt de dierentuin leuk vinden, hangt van het kind af. Mijn zoontje is 2,5 en vindt de dieren op zich nog niet eens zo leuk maar er is een speeltuin en je kunt rennen en je mag poffertjes eten etc. Dochterlief kijkt met 9 maanden haar ogen al uit! Gewoon gaan... kinderen hebben het naar hun zin als papa en mama het naar hun zin hebben!

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier zijn we sinds zoonlief 2 maand is al naar de dierentuin gegaan,

en hoe ouder hij werd heo meer hij kon natuurlijk, rond de 18 maand vond hij het geweldig om daar in de speeltuinen te spelen,
    eventuele kinderboerderijtjes die in de dierentuinen stonden,
    en de dieren te roepen waarvan hij wist wat het was,
    zoals AF AF AF was een girAF haha

11. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    wij hebben nu zelfs een abo op de dierentuin zo gaaf vind ze het! en als vanaf 9 maanden ofzo ze kijkt steeds haar ogen uit!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zijn met M naar de dierentuin geweest toen ze zeven maanden was (familieweekend). En ook toen vond ze het al helemaal geweldig. Ze overigens gek op dieren, maakt niet uit wat voor soort.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik denk dat het afhankelijk is van je kindje. Mijn zoon is nog heel erg gehecht aan zijn middagslaapje, dus zodra hij moe wordt wil hij naar bed om te slapen en is er geen land meer mee te bezeilen. Dus daarmee ga ik voorlopig nog even gewoon naar de kinderboerderij zodat hij 's middags naar bed kan.

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Mijn dochtertje vindt de dierentuin best leuk, maar een kinderboerderij zou voor haar net zo goed zijn. De grote dieren vindt ze nog niet zo interessant. Het meest genoten heeft ze van de visjes in het aquarium, omdat die lekker veel bewogen ;).

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij gingen voor het eerst met dochter toen ze net 1 was en ze vond het erg leuk. `s middags heeft ze niet eens geslapen, wel viel ze bijna meteen in de auto in slaap. Met bijna 1,5 zijn we ook weer geweest en ze vond het toen ook erg leuk. Ze houdt er wel van om wat te doen.

Share This Page