2 jaar, hoeveel drinken op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door DeeLighT, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Die slimpie ranja is niet zo best toch met dat aspartaam erin. Ik heb het weggegooid toen ik het zag.

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    onze kleine is nog geen 2 jaar (nu 13 maanden) maar drinkt ook niets buiten mijn melk, melk met pap en water...

hij krijgt 3 Bv per dag (een borst dus zo ongeveer 150ml per keer schat ik?) en de hele dag heb ik water staan. soms drinkt hij een hele rietjesbeker leeg (volgens mij iets van 200ml) en nog wat uit eenandere beker zo'n 50 ml maar soms ook minder. dan drinkt hij nog een fruitsmoothie (rond de 80ml) en twee keer pap met gemiddeld per keer 130 ml. zo kom ik op een totaal van 450ml, gemiddeld minimaal 150ml water, 80ml fruitsap, 250ml melk(pap)

hij heeft die bv nog nodig volgens mij want hij drinkt verder weinig anders dan een beetje water...als m'n Bv wegvalt hoop ik dat hij meer water/ander vocht gaat drinken!!

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    o ja, in fruit zit ook veel vocht (vooral meloen, perzik,sinaasappel, rijpe pruimen en kiwi) en je kan bij de groente ook vocht doen...verder is yoghurt ook vocht...zo kan je het ook oplossen!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Jorja drinkt ongeveer 6/7 tuitbekers (250ml) met ranja. Ze krijgt geen melk (krijgt ze diarree van) en water of thee lust ze niet, dan drinkt ze helemaal niks meer. Lianna en Yosyp dronken ook zo veel op die leeftijd en dat is nu stukken minder (die halen net de liter per dag).

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselt het wat. Meestal dit:

- 1-2 rietjesbekers met water of slappe thee gedurende de hele dag
    - half glas sinaasappelsap of appelsap wat ze met mij meedrinkt.
    - tijdens het eten wat slokjes water
    - 's middags een bekertje thee

Bij elkaar zal dat denk ik 2 ikeabekertjes zijn.

Bij de oppas krijgt ze vaak 1 rietjesbeker met diksap. Thuis soms in een bekertje.
    Maar hier drinkt ze eigenlijk ook nooit achter elkaar haar drinken op, gewoon de hele dag door wat.

Hier verder 3 stuks fruit en groente 's avonds. Komkommer en andere rauwkost lust ze hier niet.
    Andere zuivel krijgt ze niet.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M drinkt ook superslecht. Ben blij als ze 2 bekers vol drinkt! Hier heeft het helaas wel negatieve consequenties: ze poept heel erg moeilijk. Jammer genoeg lust ze geen diksap, sap of limo. Want idd, diksap drinken is echt veel beter dan niet drinken. We hebben M dus ook heel lang een fles melk gegeven voor het slapen (200ml), maar ivm tandbederf en mogelijke kma (eliminatie) daar toch mee gestopt.

M is ook geen fan van fruit (1 appel), maar eet gelukkig wel goed komkommer. Waterijsje gaat er gelukkig wel goed in dus dat mag ze ook regelmatig (4x per week).

Ik twijfel ook erg of we nu het gevecht moeten aangaan om die bekers water/melk erin te krijgen ...

Ze drinkt wel redelijk 'roze thee' (thee met oa frambozen) met een lepeltje honing ... maar ook niet meer dan een klein glaasje per dag (misschien 100ml) ...

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Salapio, dat is wel extreem zeg. Die van mij neemt tenminste nog wat als het erg "lekker" is.
    Hier geen problemen met poepen ook, tenminste, is vaak juist zacht.
    Lust ze geen gedroogde pruimen toevallig? Je zal natuurlijk al wel van alles geprobeerd hebben....

8. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    mijn dochter van (bijna) 2 drinkt ook erg slecht.

Toen ze nog een baby was kwam ze meestal nog niet aan het minimale wat ze binnen moest krijgen (en naast het spugen vd reflux bleef er dus nog minder over)

En nu ben ik ook blij als ze 400 ml per dag drinkt (incl yoghurt als toetje).

Het is te weinig, maar ze is altijd vrolijk en doet het al 2 jaar zo dus ik maak me erg weinig zorgen over.
    Daarnaast kan ik er toch niets aan veranderen.

Moet wel zeggen dat als er andere kindjes in de buurt zijn ze altijd veel en veel beter drinkt.

Deel Deze Pagina