2 jaar in groep 1 ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Athina, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@knap: het zal ook verschillen per school en wellicht zelfs per juf/meester denk ik

wat dat betreft is het wel goed als je zelf zo handig bent om op te letten of het wel goed gaat
    en inderdaad, als het niet goed gaat om te besluiten dat dit niet is wat je verwachtte.

sommige kinderen zitten gewoon beter in een klassikale klas
    andere kinderen niet
    en sommige kinderen lijken een ongeleid projectiel maar met een zeker vertrouwen en begeleiding blijken ze ineens toch wel te passen in een heel vrij systeem.
    (zullen er altijd zijn die dan nog ongeleider worden natuurlijk.. dat moet je dan als ouder ook maar accepteren lijkt me)

2. knap

knap Niet meer actief

Je verwoord het goed idd.

Daarom nu mijn jongste ik begin gewoon ouderwets klassikaal. :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het verschilt waarschijnlijk ook wel per school. Zoals ook alle openbare scholen verschillen. Hangt ook erg af van de leerkracht die er bij je kind staat.

En de directrice gaf ook toe dat er inderdaad kinderen zijn waar het niet voor geschikt is. Zoals ook sommige kinderen niet geschikt zijn voor regulier onderwijs..

Kijk vooral naar het kind. Als het niet gaat, dan moet je ingrijpen en inderdaad evt een schoolwisseling overwegen. Het blijft jou kind, je eigen verantwoordelijkheid om het zo goed mogelijk groot te krijgen. EN maar niet blind op een school afgaan..

(ik verwacht hier geen problemen, mijn zoon loopt prima mee, deels voor. Alleen die letters dus, en dat gaat nu ook goed door bijsturen van juf. Weet niet of de andere juffen op deze school ook zo doortastend zijn als deze)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    [QUOTE=Saskia78;14471107]@knap: het zal ook verschillen per school en wellicht zelfs per juf/meester denk ik

wat dat betreft is het wel goed als je zelf zo handig bent om op te letten of het wel goed gaat
    en inderdaad, als het niet goed gaat om te besluiten dat dit niet is wat je verwachtte.

sommige kinderen zitten gewoon beter in een klassikale klas
    andere kinderen niet
    en sommige kinderen lijken een ongeleid projectiel maar met een zeker vertrouwen en begeleiding blijken ze ineens toch wel te passen in een heel vrij systeem.
    (zullen er altijd zijn die dan nog ongeleider worden natuurlijk.. dat moet je dan als ouder ook maar accepteren lijkt me)[/QUOTE]

Dit denk ik ook hoor. De school staat in principe goed bekend, maar van iedere school zijn denk ik wel positieve en negatieve verhalen te vinden, vooral als je kindje niet 'gemiddeld' is. En de ene juf kan beter met bepaalde situaties en kinderen omgaan dan de andere natuurlijk.

Nog even over wat er gedaan is tot nu toe: Na het eerste gesprek heeft m'n vriendin nog wel enkele keren haar twijfels geuit, maarja, ze wist ook niet goed wat te doen en om telkens bij de juf te gaan 'zeuren' - het is ook gewoon moeilijk, als 'nieuwe' moeder op school. "Dit is ook wat ze zei over de juf:
    Ze heeft geen enkele keer aangegeven wat ze heeft gedaan en wat ze gaat doen, het enige wat ze aangaf in november was
    "Er is weinig aan te doen, want hij moet nog schoolrijp worden

En tja, dat klinkt natuurlijk wel heel gemakkelijk, dat schoolrijp. En nog steeds, misschien IS het wel zo, maar het voelt niet oke. Het lijkt zo zinloos. Sommigen dingen hebben inderdaad tijd nodig, maar enige stimulans of een paar extra ogen, een extra mening, kan nooit kwaad natuurlijk. En dat is dus tot nog toe niet gebeurd (in elk geval niet wat we weten!) .

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij zitten ook op een school die prima bekend staat en toch is het best heel lastig nu dochterlief gewoon niet zo goed in het schoolsysteem lijkt te passen....
    En een andere school gaat dat niet oplossen ben ik bang.
    Zit erg in onze dochter en de manier waarop ze naar de wereld kijkt.
    Dit is serieus de enige school waar ze goed leek te passen.
    De werkelijkheid was lastiger bleek :)

Overigens alle extra's die ze krijgt hadden we goed ingeschat.
    Dat is ongeveer het enige wat ze leuk vindt.
    Maakt het niet automatisch een slechte school maar voor ons is het superfrustrerend.

En gezien ze ongeveer net zo communiceren als de juf bij jouw vriendin.... Heb ik soms wel wurgneigingen.
    (E ja dat kan op een andere school beter zijn.. Dat KAN. maar het hoeft niet en kan bovendien elk jaar weer anders zijn. )

Deel Deze Pagina