elektrische tandenborstel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf wanneer hebben jullie deze daadwerkelijk in gebruik genomen? Onze zoon van 2,5 wil nu al redelijk vaak de onze even in de mond namelijk. En nu zie ik ze bij kruidvat in de aanbieding. Is dit een goeie, die van het eigen merk of toch beter voor merk gaan? En sinds wanneer spoelen jullie eigenlijk na met water?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben er eentje van zeeman (van bestron)
    Sinds een paar weken nu.. Dochterlief is er helemaal gek mee

Enige waar ik mee zit is dat ik vind dar ze eigenlijk beter eerst goed kan leren poetsen :)
    Maar goed.. Ze heeft hem nu.
    In de vorm van een kikker met een bijpassend bekertje en houdertje.
    Helemaal blij :)

(En voor 8€ kun je het eens proberen he)

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij poetsen nog gewoon met een kleine tandenborstel, elektrisch vind ze nog niet zo fijn, we wachten er nog wel ff mee, spoelen doen we ook nog niet maar eens beginnen met oefenen als ze 3 is geweest;)

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruik hem al vanaf dat ze een jaar is (kreeg haar eerste tandje pas toen ze 11 maanden was :D).
    Poetst veel beter dan gewone borstel. Ze mag nu eerst zelf poetsen (lees: tandpasta eraf zuigen) met haar eigen handtandenborstel en dan poetsen wij elektrisch na. Zou het gewoon doen!
    nb. wij hebben gewoon een kinderkopje gekocht op onze elektrische borstel, geen speciale kindertandenborstel.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is het een verjaardagskado met 3 jaar van opa en oma. Onze tandarts raadde aan om het niet eerder te doen (behalve als het de enige manier is om redelijk te poetsen).

We hebben gewoon zo'n Braun ding.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n Braun-ding met twee standen. Hij heeft hem regelmatig in zijn mond, maar hij is eigenlijk te groot voor een kinderbekkie vind ik, niet wendbaar enzo.

7. Saskia78

Wij hebben deze...
    Bestron Kindertandenborstel Crazy Crocy online kopen op Kijkshop.nl

Alleen dan de groene kikkervariant.

Wilde eigenlijk een groene crazy croky... Maar daarvan was de zandloper stuk.
    Toen ik hem ging ruilen voor een hele... Per ongeluk een kikker gepakt.

Gelukkig maakte het dochterlief niet uit :)

En ze hebben ook poezen, paarden, leeuwen...

Enige is dat het aan/uit knopje wel wat kracht vraagt.. Maar wij blijven er toch bij dus dat is overkomelijk.

Ps. Bij de zeeman kost hij 8€ ipv 10 :)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    volgens mijn tandarts kan je op deze leeftijd (lees vanaf 2 jaar) al gewoon beginnen met elektrisch poetsen. Hij zegt dat dit zelfs beter is. Je moet wel altijd napoetsen! De komende jaren nog wel hoor! Mijn tandarts zegt hoe duurder de tandenborstel hoe meer rotaties p.m. Hij zegt een goedkopere versie is ook prima. Mijn dochter gebruikt die van mij (brown), we wisselen wel het borsteltje (kruidvat eigen merk past ook)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    J. poetst sinds ze twee is oid met de elektrische tandenborstel. Ging/gaat veel beter dan met een handtandeborstel. Ze poetst gewoon met onze tandenborstel, met een eigen borsteltje natuurlijk.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier voor zijn 4e verjaardag een elektrische tandenborstel gehad van Braun die Cars uitvoering.

Kost ongeveer rond de 30 euro.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij poetsen elektrisch vanaf 1 jaar. We hebbendie van kruidvat, bevalt prima

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk inderdaad maar dat ik deze gewoon ga proberen. Enne.......iemand nog tips over het introduceren van naspoelen en vanaf wanneer doe je dat dan?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Pas als je over gaat op tandenpasta vanaf 5 jaar

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    oohhh echt? Goh dat wist ik helemaal niet joh.........dan hebben we nog wel even en maak ik me daar niet druk om

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Met kerst hebben ze eentje gehad. Ik vind het veel beter poetsen en mn dochter maakt ook geen drama meer. Ok soms dan

16. Saskia78

E die is stiekem niet vanaf 5 jaar... Maar eigenlijk pas vanaf dat je gaat wisselen :)

Dochterlief kan dan ook niet wachten op d'r eerste losse tand want dan mag ze EINDELIJK Megamindy tandpasta!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zoon spoelt al een half jaar!

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt niet hoor. Bij kinderen die bv. wel gaatjes ontwikkelen in het melkgebit en als er weer aanvullend fluorideadvies nodig is, dan luidt het advies om tandpasta vanaf 5 jaar te gebruiken (daar zit dus meer fluor in), ondanks dat het kind deze leeftijd nog lang niet heeft. kan dus ook al bij bijvoorbeeld 3 jaar zijn. Beter iets te vroeg over dan te laat, die fluor hebben ze echt nodig.

19. Saskia78

@snowtje: maar dat is dan op advies van de tandarts denk ik?

Die situatie is hier niet echt van toepassing want nog geen gaatjes bleek vorige week.

Wel fijn.. Tijdje terug een heftige discussie met iemand die zei "als je niet naar de tandarts gaat krijg je gaatjes"
    Waarop ik zei.. "Nou volgens mij krijg je vooral gaatjes als je niet goed poetst."
    (Onze dochter is laatst pas voor het eerst naar de tandarts geweest zegmaar... En volgens diegene was dat bijna kindermishandeling... Vandaar mijn ietwat felle reactie wellicht)

Maar paar weken terug voor het eerst geweest en gelukkig geen gaatjes.
    Ik had me vast erg schuldig gevoeld als ze net zo'n gatenkaasgebitje had gehad als de kleinzoon van degene die die opmerking maakte :)

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter heeft er 1 van mega mindy (kon je toen sparen bij het AD) maar zij vind het niet prettig , ze poetst er wel mee maar zet hem niet aan.

Deel Deze Pagina