2 jaar, keuken of winkeltje??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bloem79, Nov 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Onze dochter wordt in december 2 jaar en nu zitten we heel erg te twijfelen of we een keukentje of een winkeltje voor haar zullen kopen.
    Wie heeft er dus een dochter/ zoon in de leeftijd vanaf 2 jaar en waar speelt jullie kind heel erg graag mee? Ik ben ook erg benieuwd naar het soort keuken/ winkeltje (voorkeur hout) jullie hebben. Dus graag link/ foto.
    Alvast bedankt!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou kiezen voor een keukentje. Een winkeltje wordt meestal wat later echt leuk (3-4 jaar). Wij hebben een keukentje (2e verjaardag) en daar wordt veel mee gespeeld (ook door broer van 4). Vroeger had ik een winkeltje en daarmee speelde ik heel graag maar toen was ik wel 4-5 jaar.

Dit keukentje hebben wij.

Het winkeltje wat we vroeger hadden was zelf gemaakt.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik zou ook gaan voor een keukentje, dat vindt mijn zoon van 20 maanden nu al heel leuk.

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Onze jongste heeft een keukentje gekregen toen hij 2 was. Hij vond het geweldig, heeft er veel mee gespeeld.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Als ik ruimte had dan zou ik voor een keukentje gaan met extra spulletjes als groente en pakjes eten enz! Mijn zoontje vindt dat bij andere kinderen geweldig! Ik hou van hout dus dan die van Ikea of op MP heb ik goedkope mooie gezien, nieuw!

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    winkeltje is wat ingewikkelder spel. kopen, betalen, tellen etc.
    voor een 2 jarige is n keukentje leuker denk ik.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben inmiddels beide en met allebei wordt veel en graag gespeeld.
    Oudste (4,5) heeft nu meer interesse in het winkeltje, jongste (2,5) vindt echt allebei erg leuk. Haar winkelspel is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan dat van oudste, maar ze vindt het toch leuk.
    Uiteindelijk vinden ze allebei de accessoires het leukst.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Een keukentje zou ik doen, dochter kreeg die ook met haar 2de verjaardag. En ze speelt er nog steeds graag mee. Het keukentje (ikea) wordt ook gebruikt als restaurantje met kassa erop en als winkeltje.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier precies hetzelfde, alleen zijn mijn oudste en jongste allebei een paar maanden jonger. Ik denk dus dat je geen foute keuze kan maken, maar dat het gewoon allebei heel erg leuk is!

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt qua leuk vinden. Keukentje kunnen ze misschien al vroeger wat meer in nadoen als mama ook kookt maar hier gaat het voorlopig alleen om de accesoires mee rondslepen en het lampje van de kookplaat (ikea keukentje) aan en uit doen ;)

11. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een keukentje, winkeltje vind ik haar nog te jong voor.

Hebben nu een houten keukentje van Janod via marktplaats. Als ik er nu eentje aan zou schaffen, zou ik het ikea keukentje kopen..

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Hier wat losse dingen gekocht in een kringloopwinkel voor in een winkel of keuken...een kassa et cetera...

En dan maken ze met fantasie zelf wel een keuken of winkel van stoelen, tafeltjes en dozen...

Vind ik veel leuker dan een volwaardig keukentje waar je verder geen fantasie voor nodig hebt.

Ik zou dus zeggen: koop wat kookspulletjes en laat haar verder zelf de keuken of het winkeltje bouwen.

13. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een keukentje, die van de ikea. Daarnaast hebben wij een winkelwagentje erbij. Dus zo kan ze beide spelen.
    Denk inderdaad dat er geen foute keuze gemaakt kan worden, allebei is ontzettend leuk!

14. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Ik heb ook een keukentje gekocht voor dochter haar 2de verjaardag.
    Een houten van de ikea en ze kookt elke dag heel lekker voor mij;)

15. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

Sep 12, 2008
    739
    0
    0
    Hier gaat het precies zo, ook met het Ikeakeukentje. Ik bewaar schone verpakkingen om het 'assortiment' aan te vullen. Met een notitieboekje worden bestellingen opgenomen om vervolgens te koken in het restaurant, maar op een ander moment dient het keukentje als winkel en gaat ze even 'schootschappen' doen voor haar poppen. Ideaal ding dus! Ze heeft het ding nu 2 jaar en er gaat geen dag voorbij zonder dat er met de keuken gespeeld is. Ook de kinderen van mijn vriend, 5 en 9 jaar, spelen er altijd mee als ze hier zijn.

16. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik zou een keukentje doen, dat is toch wat makkelijker zeg maar voor die leeftijd. Mijn zoontje krijgt dit jaar een winkeltje en word 4.

17. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Wauw, geweldig. Dank voor jullie reacties.
    Ben nu toch idd iets overtuigender over een keukentje (zo te lezen multi-functioneel:).
    Het ikea keukentje heb ik ook gezien, erg mooi idd. Denk dat dat hem ook wordt!! Meer reacties zijn natuurlijk welkom.

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter krijgt met sinterklaas een keukentje (van KidKraft, zijn erg leuk!) ze heeft nu een opzet fornuisje dus is altijd al erg druk met koken en doen. Ook zij gebruikt gewoon het keukentje en ander speelgoed om winkeltje te spelen. Ze gaat vaak boodschappen doen. Denk dat ze op deze leeftijd met een winkeltje idd nog niet veel kunnen, centjes en dergelijke is waarschijnlijk wat moeilijk. Nu gaat ze gewoon met een mandje weg, mama kusje en knuffel, zwaaien, 'ik ga boodschappen doen' laad het mandje vol met speelgoed en komt terug met de boodschappen. Hihi. ;)

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een keukentje. Wij hebben die van Ikea.

20. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Van kidcraft zijn de keukentjes idd ook erg mooi! .
    Maar ook erg prijzig:$

Share This Page