2 jaar kunnen ze al naar de peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovekees, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Tegenwoordig mogen ze vaak met 2 jaar als naar de psz (peuterspeelzaal). Ik vind dat zelf wel erg vroeg en vind 2,5 al een iets betere leeftijd.

Hier moest zoon nog vier maand naar de psz voor hij 4 jaar werd. We vonden het toch nog nodig last minute.
    Dochter werd in mei 3 jaar en ging in aug - na de zomervakantie - naar de psz.

2. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties
    We zien met 2 en half wel of ze er aan toe is nu nog niet ik zelf ook nog niet..
    Ze loopt net 2 weekjes

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi!

Die van mij blijft ook niet in de kring zitten bij het ophalen (als ze me ziet) dan moeten ze hier namelijk in de kring. Toen hebben we overwegen om haar eerder op te halen en dat gaat dan verder goed. Er is altijd wel een oplossing. Tijdens de uurtjes op de PSZ gaat het goed. Hier was de mijne er al met 17 maanden al aan toe om naar de PSZ te gaan maar veel te jong natuurlijk en ging meteen na de zomervakantie waarin ze 2 werd. Succes! Kan allemaal verschillen. Er komt sinds vorige week een nieuweling van net 2 jaar en die huilt de hele dag (net ook toen ik de mijne ging ophalen) en komt maar een uurtje, ook dat zou nog kunnen.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoon is in december 2 geworden en na de kerstvakantie is hij begonnen op de psz. Hij gaat 4 dagdelen (smiddags) en vind het daar geweldig! Je kan het toch altijd proberen, als het niet gaat kan hij toch altijd nog later. Ik dacht eerst ook kan hij dat wel en is hij niet veel te jong. Maar hij doet heel goed mee en vind het daar echt heel leuk.
    Maar ik ben sowieso wel voorstander van kdv etc. In mijn ogen is het juist goed om veel met andere kinderen te zijn en hij heeft ook een dagbesteding.

5. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Onze dochter ging met precies 2 jaar.
    Ze was wel erg jong maar het kwam goed uit voor mij omdat ik toen verlof had. Ze hoefde eerst niet perse in de kring. Al snel deed ze het wel.
    Achteraf had ik haar liever met 2.5 gedaan denk ik.

6. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Onze zoon ging met 2 jaar en 3 maanden. En dat is omdat hij even moest wachten op een plekje, hij had in principe al met 2 jaar gemogen. Ik vind het heel goed voor zijn ontwikkeling dat hij 2 dagdelen per week op de psz is.

Deel Deze Pagina