Miss beetje vreemde vraag ...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by chantal1984, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Heb ff een vraag en vind het zelf een beetje een gekke vraag maar voordat ik de dokter ga bellen wil ik eerst ff weten of iemand anders miss ook zoiets heeft en wat je er aan gedaan hebt, ben namelijk niet iemand die voor ieder wissewasje naar de HA gaat ;)

Maar het zit zo, ik was van de week de luier van die kleine aan het verschonen en toen had hij een beetje een stijf piemeltje, (vind het zo stom om dit te schrijven maar goed ) en toen zei hij '' mama, kyano au '' dus ik heb ff gekeken maar zag verder niets ... Heb verder geen verstand van die dingen dus heb zijn luier weer aangedaan en bij zijn volgende luier die ik ging verschonen heb ik weer ff gekeken maar zag niets en gaf hij ook geen pijn aan dus verder geen aandacht meer aangeschonken ..

Vanmorgen had hij toen hij wakker werd weer precies het zelfde en zei weer dat hij au had ...

Wat zou het zijn ? zou miss zijn voorhuid te strak zitten of vind het hij gewoon een raar gevoel als het zo omhoog staat :(

ik weet het echt niet :(

Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar wil gewoon ff horen of iemand anders hier ook ervaring mee heeft en wat die hebben gedaan ...

Sorry voor de gekke vraag :)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    weet niet hoe oud je kleine is maar beebjes krijgen al een stijf piemeltje.
    Als de voorhuid te strak zit dan zie je dat aan het eikeltje. Dat is dan wat rood en gezwollen. Je krijgt de huid dan ook niet soepel heen en weer geschoven. Als dat t geval is zou ik snel naar de huisarts gaan want dan kan heel pijnlijk en vervelend zijn. Zeker als ze ouder worden.

Een gewoon stijf piemeltje zal niet prettig zitten in een luier mss dat hij daarom dan au zegt of t idd raar vind?

3. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Is er anders bij je CB geen inloop? Misschien kun je 't daar ff vragen...

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Een stijf piemeltje is inderdaad heel normaal. De tip die hierboven staat is goed, ook al klinkt het misschien wat raar. Als de voorhuid gewoon netjes over het eikeltje schuift, is er niets aan de hand. Gaat het moeilijk of merk je aan hem dat het pijn doet, dan kan het zijn dat de voorhuid te strak zit. Dit kan heel simpel opgelost worden.

5. chantal1984

oke dan, dacht echt dat het iets vreemds was .. hihihi

maar ik zal morgen idd maar ff de dokter bellen dan laat ik hem er maar naar kijken want die heeft er meer verstand van dan ik ;)

hij word trouwens over twee weken al weer 3 .. En dit zijn ook de eerste twee keer dat hij aan geeft dat hij er last van heeft ..

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Bij kleine beebjes kan de voorhuid nog niet over de eikel. Vanaf 2 jaar wordt de 'ruimte' groter en gaat dat wel lukken.
    Stijf piemeltje heeft mijn manneke ook regelmatig (2.5 jaar) en hij vind t niet fijn als ie niet goed ligt en ik doe de luier dicht.
    Misschien is dat t probleem, op misschien heeft ie idd niet genoeg ruimte. Ik zou toch de HA ff laten kijken.

Succes!

Edit: ik zie dat je morgen al HA belt. Succes daar!

7. chantal1984

Ik denk ook niet zo zeer dat het komt omdat zijn voorhuidje te klein is, hij gaf namelijk echt allemaal aan dat hij er last van had toen die een beetje stijf was, en het zag er ook niet rood uit ofzo..

Maar goed ik bel zowieso ff de HA ;)

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou het ook gewoon even vragen. Mijn zoontje heeft wel een vrij strakke voorhuid en heeft daar ook regelmatig last van/ontstekingen aan. Doordat het zo strak is kan er makkelijk iets onder komen wat niet meer weg kan (restje plas of zo) en gaat ontsteken nl. Maar dan is het idd vuurrrood, opgezwollen en heeft hij koorts. Dat is nu een paar keer gebeurd en dan krijgen we er zalf voor, wat de ontsteking over laat gaan en we hebben ook zalf die helpt om de voorhuid wijder te laten worden.
    Als hij er rond zijn negende nog last van heeft, moet hij misschien besneden worden, maar waarschijnlijk is het voor die tijd vanzelf al over gegaan. Mijn man schijnt het vroeger ook gehad te hebben en die heeft er nu geen last meer van in elk geval.

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn zoon is 5 en daar gaat de voorhuid ook nog làng niet over de eikel. Een paar weken geleden bij de schoolarts geweest en die maakte daar geen probleem van. We (Milan en ik) moesten het huidje wel dagelijks even zover als het kon terughalen, zodat het wel soepeler gemaakt wordt zegmaar..

Chantal, Milan heeft er ook een hekel aan als hij een stijf piemeltje heeft, het geeft hem een rotgevoel..Ik ben er nooit mee naar de dokter geweest, want ik kan me voorstellen dat het voor zo'n hummel gewoon niet zo lekker voelt....

10. zohra

zohra Niet meer actief

miijn zoon toen nog geen 3 jr riep ook dat ie pijn had maar ik sc zag er verder ook niks aan.
    de volgende dag was ik druk aan het bevallen en hij maar roepen au mimie au mimie bleek dat ie een schimmel infectie had tot bloedens aan toe terwijl de aovnd ervoor niks te zien was.
    het mooie was ook nog dat hij niet eens naar z,n eigen h.a kon want die zat vol en m,n ouders die m meenamen hebben m naar hun h.a gebracht in een ander dorp waar ie er zo even tussen werd gepland stomme huisartsen ook.
    en ik als moeder kon weinig doen met m,n snelle bevalling heb dr nadien zo om gehuild arm kind.

11. chantal1984

Dacht dus precies het zelfde, ik denk altijd maar zo als hij echt last heeft van een schimmel infectie oid dan heeft hij er niet alleen last van als hij een stijf piemeltje heeft maar dus continue en dat heeft hij niet, althans hij geeft niets aan ..

12. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Mijn zoontje van nu 3 vond dat ook altijd heel vervelend, en had ook wel vaak infecties. Met 2,5 jaar ging het plassen ook pijn doen en is hij besneden. Alle klachten waren toen meteen over. Mijn jongste heeft ook al regelmatig last dus ik ben bang dat hij er ook aan moet geloven.

groetjes, Josie

Share This Page