na prik niet inbakeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sandhya, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hoi hoi,

mijn kleine man heeft vandaag zn eerste prik gehad, mijn kleine held heeft amper gehuild!
    maar nu het volgende, je mag 24 uur niet inbakeren, hoe laten jullie de kleine dan toch goed slapen?

groetjes

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    niet :)
    dat vind ik het vervelendste van de hele prik dat je dat dan even niet kan doen

3. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hahaha..neej jij geeft mij goede moed hahaha!

ik ga voor een groot wonder dat hij zonder kan slapen (wat een grap meneer maaigraai met zn armen hihi)

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

mijn dochtertje was na die prik een stuk suffer en viel hiel goed in slaap daardoor, ze had volgens mij niet eens door dat ze niet ingebakerd lag :D

Succes ermee, ik hield trouwens niet precies 24 uur aan. Ze kreeg meestal na een uur of 3 klein beetje koorts en na de nacht was dat weer voorbij en dan bakerde ik weer in.

Groet Snoozie

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fae slaapt overdag alleen maar 3-kwartiertjes en tegenwoordig alleen maar halve uurtjes (3 x ofzo) maar na de 1e prik sliep ze smiddags 3 uur achter elkaar! ik wist niet wat me overkwam! (zat dus de hele middag te wachten ;) en te checken of alles goed was... Oftewel, met een beetje geluk slaapt jullie kindje ook goed op de prikjes.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    inbakeren is zoiezo niet erg goed dat laat dit maar weer zien, los leren slapen is veeeeeeel beter.

Ik zie heel veel mensen tegenwoordig gewoon hun kindje maar inbakeren maar het zou eigenlijk alleen als noodvoorziening gezien moeten worden... en maaien met de armen is niet een noodzakelijke reden eigenlijk wat zegt een arts hiervan ik neem aan dat je bespreekt waarom je zo'n drastisch hulpmiddel bij je kind gebruikt..?

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    waarom is het slecht dan?
    Ik heb bij mijn zoon en nu bij mijn dochtertje gewoon ingebakend, ik wist ook niet dat het na een inenting niet mocht. Het is mij ook niet gezegd terwijl ze weten dat wij Lisa inbakenen.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    inbakeren doe je inderdaad net zomaar en ieder moet het voor zich weten. ik voelde dat inbakere een goede oplossing was voor de slaapproblemen van mijn zoontje. als hij een beetje in slaap was gedut maakte hij zichzelf wakker. het is niet drastisch, het wordt tegenwoordig als zeer normaal en effectief gezien. een vrolijke en uitgeslapen baby en vrolijke ouders lijkt mij een prima oplossing.
    overigens is maaiende armen een van de redenen waarom men inbakerd.

los slapen is natuurlijk ook erg prettig maar ieder kind en iedere ouder is anders, je kan een kind niet dwingen te slapen als het zijn eigen bewegingen niet onder controle heeft.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Pardon!
    Dit is absoluut geen drastische maatregel maar 1 om juist je kindje te leren zelf in te slapen. Als je kind heel erg moe is en graag wil slapen maar hij maait zich elke keer weer wakker met zijn armen wat is dan zieliger?
    Vaak kunnen kindjes als ze hun armen "onder controle" hebben zo in 1 keer zonder doeken slapen. Deze kindjes leren dus alleen en rustig in te slapen.
    Dit soort uitspraken maken me echt heeel erg boos en verdrietig.
    Ik heb Luc ook ingebakerd gehad omdat we het na 5 weken alleen maar huilen echt niet meer wisten. Toen we gingen inbakeren was dit voor Luc en voor ons een geschenk uit de hemel. Er mankeerde hem niks maar hij maaide zich met zijn armen telkens weer wakker en schrok hier van. Hadden we dit niet gedaan dan was het nu niet zo'n blij en vrolijk mannetje geweest. Overigens kon hij toen hij 4 maanden was zo ineens zonder doeken slapen en hij slaapt nog steeds super goed.
    Dus nogmaals wat is hier zo verschrikkelijk aan?

Ontopic. Hier was het ook altijd lastig met slapen na prikjes en luc sliep dus niet beter ervan. Wel deed ik s'avonds dan wel weer inbakeren als hij de hele verdere dag geen koorts had gehad. In ieder geval veel succes.

10. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben jij ervaringsdeskundige ofzo?
    inbakeren is niets slechts mee tegenwoordig hebben ze doeken waardoor de heupjes gewoon vrij bewegen.
    mijn kinderarts gaf meteen aan dat we mochten inbakeren en dat het babys juist een geborgen en veilig gevoel geeft.
    snap ook niet wat je er zo drastisch aan vind.
    je doet net of een kind word vastgebonden.
    mijn meisje doet haar armpjes al langs haar lichaam als ik haar in de swaddel stop ze word rustig en slaapt in tijd van 3 minuutjes in.
    nou ik vind het een uitkomst.
    en velen met mij weet ik zeker.

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Voor echte huilbabies (buiten andere bedenkbare redenen) is het een uitkomst maar tegenwoordig gebruiken mensen het al bij de eerste beste kick (net als een speen) "lekker makkelijk" het is een onnatuurlijk proces en juist met BV geven word het afgeraden omdat ze geen natuurlijk seinen kunnen geven, daarnaast zijn er vaak logischere redenen waarom een baby huilt en zou je die eerst moeten proberen voordat je een maatregel als een inbakenzak gaat proberen...

Een kind moet een goed leerproces krijgen als ze leren slapen ipv het probleem onder te stoppen lijkt me (met uitzondering dus als je al alles geprobeerd hebt, zoals osteopaat, RRR's, voedingen proberen e.d.)

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Misschien moet je je er eens beter in verdiepen wat inbakeren precies doet maar het leert juist het kindje rustig in te slapen en het was zeker niet het probleem wegstoppen maar het probleem verhelpen ( wapperende armen).
    Ik moet zeggen dat ik je antwoorden behoorlijk kwetsend vind en behoorlijk kort door de bocht.

13. Life in Pink

Gek dat je er zo tegen aan kijkt. Het is toch in de meeste gevallen zo dat mensen die hun kind inbakeren grondig onderzoek hebben gedaan naar het niet kunnen slapen of het huilen van hun baby, vaak weken lang. Inbakeren is iets dat je moet leren, of je moet er speciale doeken voor kopen/bestellen, dus je zou niet echt kunnen spreken van lekker makkelijk bij de eerste kick baker ik mijn kind in! De meeste mensen die inbakeren laten hun kindje vaak eerst nog nakijken door de cb arts i.v.m. heupjes en gaan pas bakeren als ze groen licht hebben.

Voor ons was het in ieder geval een uitkomst, ik kan niet bedenken hoe het zonder was gegaan. Wellicht een pnd, door chronisch slaapgebrek, gelukkig zullen we dat nooit weten.

Trouwens, voor degene die niet wist dat je na inenting niet mag bakeren, slordig dat ze het niet verteld hebben, maar ook gek dat je het zelf niet weet, omdat dat vaak bij aankoop van doeken of door artsten aangegeven word. Als een kind kans op koorts heeft, dan kan er, als het kind ingebakerd ligt, warmte stuwing ontstaan...erg gevaarlijk.

Groet Snoozie

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het zijn gewoon feiten die je zelfs van BV sites en andere sites kan afhalen hoor..

Ik zeg niet dat je NOOIT mag inbakeren maar je moet er ook niet te licht over denken of zomaar wat doen..

Inbakeren is een noodmiddel voor als je kindje niet normaal rustig kan inslapen , het beste blijft gewoon natuurlijk "los" te leren slapen en niet meteen bij de eerste beste bobbel naar zo'n inbakerzak te grijpen.. het is en blijft een nood/hulpmiddel bij problemen.. je kan het beter eerst zo proberen vaak gaan die problemen vaak weg door de 2 RRR aan te houden en/of andere voeding en/of teveel prikkels weg te nemen e.d.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    is er dan ook maar door iemand hier gezegd het "zomaar" gedaan is en dat er dus maar heel ligt over gedacht word?
    Alle links van jou geven gewoon de standaard info en geven zelfs aan dat inbakeren goed werkt samen met de 3 RRR. Heb je de linken zelf wel gelezen zou volgens mij niet verkeerd voor jou zijn om dat eens te doen zodat je beter weet waar je het over hebt.

16. Life in Pink

Hi Majel,

Als het voor jou werkt is het toch prima, jij weet voor jezelf dat het goed is voor jullie kindje en je doet het blijkbaar niet zomaar! Laat je niet gek maken door iemand die hier anders over denkt :D

Wij voelde ons er goed bij en zagen dat het samen met de 3 R-en heel veel voor ons meisje heeft gedaan, net als onze oma's vroeger deden en nu nog zo ongeveer 1/5 van de wereldbevolking waar het heel normaal is om je kind in te bakeren!

Ieder zijn ding!

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    moet ik soms alle zinnen arceren waarin staat dat je het niet zomaar moet doen en dat het met begeleiding gebruikt moet worden.

Blijkbaar voel je je enorm persoonlijk aangevallen als jij het nodig vind moet je het lekker doen, ik zeg alleen dat mensen het niet zomaar moeten gebruiken en dat je ZELF jezelf al moeten informeren wat betreft enten en gebruik van een inbakerzak als je dat niet weet zegt dat dat je niet goed genoeg geinformeerd bent en dat laat zien dat je dan niet alle opties heb overwogen.

Ik had het in het algemeen erover dat er steeds makkelijker word gedacht over een inbakerzak en dat het steeds vaker voor de verkeerde redenen word gebruikt, ik kan er niets aan doen dat jij dat zo persoonlijk opvat natuurlijk..

Ik heb een heel onrustig kindje gehad met maaiende armen maar met goede voedinge, geduld en rust gewoon normaal weggekregen zonder inbakerzak ja het kostte wat tijd en als dat na alles proberen niet was weggegaan had ik het OOK overwogen maar je moet het gewoon niet zomaar gebruiken (en dat staat ook overal in de links die er staan)

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Dat was ik die niet wist dat dat niet mocht. Ik heb geen speciale doek er voor gekocht maar doe het op de ouderwetse manier d.m.v een Hydrofiele luier. Op het bureau weten ze dat wij dat doen (hebben ze zelfs aangeraden) en er is niets gezegd. Ik moet wel zeggen dat wij Lisa alleen inbaken ´s nachts in bed, als wij dat niet doen dan is ze elk uur wakker vanwege haar armpjes.

Ik zal het volgende week gelijk eens vragen, dan krijgt Lisa haar 2e prikje.
    Bedank voor je reactie, nu weet ik dat ik er mee op moet letten. Lisa is namelijk al een kindje waar we mee moeten opletten, ze heeft al eens 10 dagen in het ziekenhuis (IC) gelegen voor een ernstige bacterie.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    wij hebben de kids ook ingebakerd en het was hier een mega ggoeie oplossing voor het niet in slaap kunnen komen vooral 's vonds.
    In zoveel landen word er ingebakerd gewoon standaard al dus waarom een slecht oplossing.
    Een kindje heeft 9 maanden een een hele beschermede iomgeving gezeten en het moet dan opeens maar de hele omgeving aankunnen. Ik kan heel goed snappen dat een kindje het heerlijk vind

20. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind de antwoorden van IMD niet echt heel erg vriendelijk.
    natuurlijk ieder zijn mening maar ik vond het ook niet echt leuk om deze reactie te lezen..dit topic ging niet over of inbakeren wel of geen zin heeft o.i.d. maar over inbakeren na een prikje..

Ieder zijn eigen ding en ieder daarmee lekker in zijn/haar waarde laten lijkt mij.

deze mag gesloten worden wat mij betreft

Share This Page