Gulzig tijdens vaste voeding - Reflux

Discussion in 'Voeding' started by EvaBo, Nov 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EvaBo

EvaBo Nieuw lid

Nov 9, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's, telkens als dochterlief haar groentepapje eet is ze erg gulzig en onrustig. Ze lijkt het wel lekker te vinden maar de lepeltjes moeten echt rap achter elkaar komen of ze schreeuwt het uit aan de lepel. Het is een echt drama om haar eten te geven en doordat ze zoveel huilt tijdens het eten hapt ze heel veel lucht binnen en dat maakt alles nog erger. De eetmomentjes met haar zijn dan ook niet om naar uit te kijken en echt niet om van te genieten :'( .Ook gedurende de dag eist ze heel veel aandacht op, ze jengelt en huilt voortdurend om gepakt te worden en kan zich niet goed alleen bezig houden. Ze wil constant op de arm en neerzitten met haar ik ook niet voldoende, moet rondlopen met haar. Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat hebben jullie gedaan? Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Heeft er iemand ervaring met osteopathie tegen reflux? We zijn al verscheidene keer naar de ka geweest en ze heeft al aangepaste melk en 2x 2,5 ml omeprazole per dag. Ook heeft ze al een aantal beurten gehad bij de kinesiste/manueel therapeute voor torticollis en voorkeurshouding (dit probleem lijkt verholpen te zijn).

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe oud is ze?

Voor de pap: heeft ze niet gewoon heel veel honger? Kan je niet eerst een fles geven, of sneller na de fles vaste voeding proberen?

Voor de osteopaat: hier hielp dat niets.

Voor de onrust: herkenbaar. Hier was het de aard van het beestje. Nu op drie jaar nog steeds.

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Onze dochter wil ook niet alleen spelen hoor. Behalve op de grond, overal heen kruipen, overal aanzitten.. In de box wil ze niet meer en vraagt continue aandacht. Dat is gewoon haar karakter ;) wat eten betreft zou ik haar OF eerst een klein flesje geven en dan het eten OF op een andere manier eten geven. Knijpfruit/groente werkt hier heel goed of misschien in stukken geven. Ligt even aan de leeftijd van je kindje?

4. EvaBo

EvaBo Nieuw lid

Nov 9, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bo is bijna 5 maanden. Heb al geprobeerd om eerst klein flesje te geven maar ze blijft erg gulzig en kreunen tijdens het eten..

5. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven vaste voeding in stukken, maar baby krijgt dat ongeveer een half uur na de borst/fles (gewoon een hele voeding dus). Pas dan heeft hij genoeg geduld om groente of fruit te eten.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,812
    5,949
    113
    Female
    Je kindje is 5 maanden. Dus eerst gewoon de volledige fles geven, dan even de boel laten zakken, en daarna pas de bijvoeding :)

ZOals je het nu doet, moet de bijvoeding het maagje vullen. En dat is nog niet de bedoeling. Een paar hapjes groente vullen niet.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,197
    23,282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit was ook meteen wat ik dacht.

8. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Mijn zoontje is echt precies hetzelfde. Met hem zitten kan echt niet, hij moet altijd op de arm rondgelopen worden, maakt niet uit door wie. Vaak huilen tijdens het eten want het kan niet snel genoeg. Hij zit nooit maar dan ook noooooooit stil. En hij heeft ook reflux.

Een troost, het word hier al minder. Nu hij iets mobieler word kan ik hem al iets langer alleen laten. Hij eet ook met steeds meer plezier. Als hij huilt, gooi ik zijn bakje gepureerde voer leeg op de blad van zijn kinderstoel en kan hij lekker zichzelf voeren met zijn handen (zorg er wel voor dat alles in een 3 meter radius beschermd is tegen rondvliegend voedsel :p) Verder is zo'n bouncer die je aan de bovenkant van een deuropening vast kan maken ook een uitkomst. Hij vind dat ding helemaal te gek en kan me zo makkelijk in de gaten houden. Ze kunnen hier natuurlijk geen uren in haha :) En verder zorg ik ervoor dat hij direct op bed ligt zodra hij in zijn oogjes begint te wrijven of begint te gapen. Geen idee of dit allemaal verbonden is maar hij is nu een hele blije baby.

Succes, snap je helemaal :)

9. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Dit inderdaad.

Misschien is het handig als je je schema neerzetten, is makkelijker om advies te geven. Maar de algemene regel is dat je op deze leeftijd bijvoeding geeft als ze GEEN honger heeft, het is maar proeverij.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij geven yoshua zn groente en fruit tussen 2 flessen in. als hij echt honger heeft is hij ook heel gulzig en lukt het niet om van een lepel te eten. we zijn nu ongeveer 3weken bezig met bijvoeding en fruit gaat steeds beter en eet hij steeds meer van, maar groente is vaak maar een paar hapjes. als hij gulzig is heeft hij daarna de hik en spuugt hij vaker. (hier verborgen reflux)
    ik heb geen haast met bijvoeding, hij haalt zn voedingsstoffen uit de fv en kan nu rustig leren wat eten is.

Share This Page