Hoi mama’s, net bij het naar bed brengen van mijn zoontje zie ik dat zijn avent speen kapot is. hij heeft deze blijkbaar kapot gebeten.. maar er missen dus ook stukjes die hij dan heeft “opgegeten”. Ben er een beetje van geschrokken, zal toch niet zoveel kwaad kunnen? Hebben jullie kindjes dit ook wel eens gehad? Groetjes en een fijne zondag!
Was het de speen die voor kinderen is die al tanden hebben? Die harde speen? Want ik heb ergens gelezen dat die krengen dus afbreken en het bij meerdere kinderen is gebeurd. Zijn het grote stukken die doorgeslikt zijn of denk je dat het wel meevalt?
Kleine stukjes komen er moeiteloos weer uit en kunnen ook geen kwaad, maar ik zou wel zoeken maar iets waardoor het niet nog eens kan gebeuren... want bv een groot stuk slapend los knagen en dan bv inademen... Dus bv een stevigere speen of de speen weg, dan bv liever nog de duim.
Ja ik maakte me meer druk of het niet “giftig” voor hem zou zijn aangezien het toch siliconen is.. Ik ga hem geen nieuwe tuut meer geven, ik zei oh die is kapot die moeten we weggooien.. hij zei oké mama ik zonder tuutie slapen. En geen probleem dus zijn we gelijk van de speen af. maar ik kan me zo snel druk maken om dit soort dingen ivm gezondheid..
Als t giftig was werd het niet goedgekeurd voor baby's om aan te zuigen en bijten Wat anderen ook al zeiden: het komt er vanzelf aan de andere kant weer uit.
Mijn middelste eet al 6 jaar spenen van de fles op. Komt er weer uit en is niet gevaarlijk of giftig.
Zolang je het hem niet dagelijks gaat voeren als ontbijt zal het niet heel veel kwaad kunnen hoor . Heb je onder zijn bedje gekeken of tussen zijn bed en matras kan ook best zijn dat hij het daar tussen heeft gestopt, want erg lekker zal het ook niet zijn.
Ik dacht misschien had ze gebeld en ik was benieuwd naar het antwoord. Voor alleen de siliconen misschien overdreven inderdaad maar zou ook om het harde plastic kunnen gaan dacht ik
Handig! Maar voor de gezondheid kan het geen kwaad hoor, dan zou het nooit goedgekeurd worden in Nederland, want de kans is best aanwezig dat het gebeurt bij kinderen met tandjes.
hij slaapt sindsdien zonder heeft ze zelf in de prullenbak gegooid! Ook weer een fase voorbij! En zonder protest... grote jongen
Lekker ontbijt Nou ik vroeg aan hem, was jouw speen kapot? Ja mama.... Had jij stukjes in je mond? Ja mama.... Heb jij die opgegeten? Nee mama zo... “spuugt uit”. Niet lekker mama... vond idd wat kleine stukjes onder zijn bed... niet alles maar in iedergeval een gedeelte!
Haha dat antwoord kreeg ik ooit toen onze Puk playmais had gegeten en ik vroeg of het kwaad kon bij de helpdesk. Ik moest toen zo lachen om dat droge antwoord. Zie je wel, hij heeft niet veel opgegeten. En nu wel meteen van de speen af, goed gedaan van hem ( en jou)!
haha ja het is ook zo, maar toch heb je even zo’n momentje van shit!! Hij vraagt er nu ook niet eens meer naar dus die fase is ook weer voorbij vind het knap van hem!