Drinken mee naar school continurooster

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké nog een vraag over mijn kleuter:

Hoe doen jullie dat met drinken voor bij de lunch? Hij drinkt altijd karnemelk maar ik vraag me af of dat nog lekker is na een uur of 4 in een beker:| Ben bang van niet.

Water of een klein beetje aanmaaklimonade vind ik prima voor tussendoor maar om dat nou voor de hele dag mee te geven leek me ook zo eentonig.
    Pakjes chocomel/fristi o.i.d. vind ik geen goed idee.

Dus ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

pakjes melk?

Hier liggen ze snachts in de koeling, in de ochtend in de tas mee. Gaat prima.

GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik weet niet hoe groot jullie school is, maar op onze kleine school kunnen de melkproducten in de koelkast

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nu is die van mij allang geen kleuter meer, maar hier draaien ze nu, vanwege de corona, tot de herfst vakantie continue rooster. Ik heb toch gekozen voor 2 bekers ranja want zelf vind ik melkproducten, die niet koud zijn (en dus langere tijd uit de koelkast zijn) niet te drinken (bleeegh)

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Bij de Action heb je kleine koeltasjes en kleine koelelementen. Ik geef mijn dochter een pakje melk mee en een flesje siroop. De rest van haar lunch past ook in het koeltasje. (Ook regelmatig smoothie of vers sap). Op school hebben de leerlingen allemaal een eigen bidon voor water, die op maandag mee gaat en op vrijdag weer mee naar huis.

Wij hebben er zo een, ik ook :)

https://www.bol.com/nl/l/koeltassen-voor-kinderen/N/29441+4278104081/?sort=price0&rating=all

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Gewoon water.

HappyRabbits en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nemen ze water mee in een Dopper, in de klas is ook een kraan dus ze kunnen ‘m makkelijk bijvullen. Thuis krijgen ze dan na school melk of limonade, hoewel ze heel vaak ook gewoon water drinken.

GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Water, sinaasappelsap, appelsap of ranja. Ze drinken geen melk, maar ik kan mij de geur van lauwe melk nog goed herinneren van vroeger op school.. dat zegt genoeg:|

Lies1611 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier krijgt hij gewoon water mee. Ranja lust hij niet.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.263
    113
    Water, hij vult hem voor bij de lunch zelf bij. Normaal als hij thuis is krijgt hij smorgens of tussen de middag ook geen ranja.

Uitzondering bij een hittegolf krijgt hij 1 beker water en 1 beker ranja om te zorgen dat hij beter drinkt. Dan hebben we ook een koeltasje van de trekpleister, Kruidvat had ze ook.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik geef gewoon 2 bekers slimpie ranja mee. Ik ga geen risico nemen met producten die gekoeld moeten worden, dat vind ik ongezond.

We wisselen nog wel eens af met water met smaakje

12. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier alleen een beker water mee.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

ja zo goor. Mijn ouders kopen houdbare melk en dat hoef, volgens hun, niet in de koelkast. Dat staat dus gewoon in de kelder. Ik drink daar dus altijd thee ;)

Paardenbloem en Lazuli vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier drinken ze water, maar als je melk mee wil geven werkt het heel goed als je van die plastic ijsblokjes erin doet. Er komt geen water bij de melk en het blijft goed koel!

GossipGirlxoxo, Mvm2018 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    2 bekers water nemen ze mee. Maar eerder had elke klas een koelkast op onze school, voor bekers melk. Later zijn die weggehaald omdat de school erg groeit en de ruimte beter benut kon worden.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier geef ik ook alleen maar water mee. Melk drinken ze 's ochtends thuis en in het weekend.
    Je zou nog kunnen overwegen om de melk om 10 uur te laten drinken en dan water bij de lunch, dan is de melk denk ik nog wel koel.

17. Paardenbloem

Melk lust hij niet, dat was ik vergeten te vertellen:|

Evanesco vindt dit leuk.
  18. Paardenbloem

Heeel groot, dus dat gaat helaas niet.

19. Paardenbloem

Bedankt voor de reacties! Heel veel kinderen die dus de hele dag met water of limonade doen.

Ik denk dat het dan toch gewoon water wordt. ‘S ochtends met ontbijt een beker karnemelk en uit school een beker limonade.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Zo doen wij dat ook inderdaad. 1x per dag mogen ze ranja: met het koekje als ze uit school komen.

Deel Deze Pagina