Over een maand wordt Thije alweer 1 jaar! Wat gaat de tijd toch snel...zucht.... Wat is nu een goed idee om te trakteren op het kdv. De leidster heeft al eens aangegeven dat snoep niet mag (en daar zijn we zelf ook helemaal geen voorstander van, ook koekjes niet). Het kdv heeft een redelijk "antroposofische inslag", dus de meeste ouders hebben daar bewust voor gekozen (wij ook). Ik zat zelf te denken aan kleine houten speeltjes, maarja...er zitten kinderen van verschillende leeftijden dus wat is leuk? Omdat het flexibele opvang betreft weet ik van te voren ook niet welke kindjes er zijn. Een grote mand fruit was ook een optie, maar zij krijgen iedere dag een groot pakket fruit, en het moet ook niet bederven! Wie weet wat leuks, wat ook nog betaalbaar is?
weet niet of dit verantwoord genoeg is maar en prikker met een blokje kaas, worstje, druifje etc, doosje rozijnen,mini ontbijtkoekje van sesamstraat?
Geen idee .. Maar ik heb "t geluk" dat Gijs net in de zomerweek jarig is, als kdv een week dicht is..
Badspeeltje is een goed idee, dat vinden ze van 1 tot 4 jaar allemaal leuk en kost ook niet veel. Kaartje eraan en je bent klaar. Of zo`n miniboekje van dikkie dik, die vinden ze ook tot 4 jr wel leuk en vanaf 1 jr zijn ze wel geschikt, de jongsten moeten het maar even bewaren
ik las laatst ergens (WJO?) dat je van dikkie dik uitdeelboekjes hebt... 16 euro voor 16 stuks ofzo. misschien leuk? en anders een chinees mandarijntje: mandarijn, teken je met een stiftje 2 spleetogen en neus op. prik er een papieren paraplutje doorheen als hoedje en maak van dropveters vlechtjes en die prik je aan het parapluutje vast.
Bedankt al voor jullie ideetjes! De badeendjes en de boekjes zijn inderdaad een goed idee! Belleblaas ook alleen vindt Thije daar niets aan (raar kind...), en het is natuurlijk zijn "feestje". Ik had inderdaad eerst ook wat fruitideetjes (klein mandje kersen bijv. per kindje), maar zij krijgen daar dagelijks al zoveel fruit dat me dat een beetje overdreven lijkt.
Ik heb voor volgende week kleine windmolentjes met daaraan een kaartje. (Waar je aan moet blazen, weet je wel?) Deze steken allemaal in een glazen vaas (dik glas) die is versierd met stickers en in de vaas zitten doosjes rozijntjes.