Deze vraag zal ongetwijfeld meer zijn gesteld, maar ik kon het zo snel niet vinden Wat is nu echt een leuk, leerzaam cadeau voor een 2 jarige? Mijn dochter word volgende week 2 jaar, en ik weet echt niet wat ik moet kopen Ze heeft ook al zoveel speelgoed. Keukentje hebben we al, met alles erop en eraan. Ze heeft al een loopauto, fietsje, duplo, little people, knuffels, speelgoedtablets, poppenwagen noem maar op. Puzzels/boekjes heb ik ook in overvloed... Iemand leuke ideetjes?
Verkleed kleding? Schoonmaak setjes. Speelgoed paardje met popje. Een speelgoed hondje in zo, n reiskoffertje. Servies. Of gewoon Door de winkel lopen en eens kijken.
Nou heel eerlijk gezegd als ze op deze leeftijd al zoveel heeft zou ik een ander soort kado geven. Een abonnement op de dierentuin of het zwembad of zoiets. Ik vind het lichtelijk overdreven voor een kindje op deze leeftijd om zoveel te hebben, ik geloof dat mijn meiden samen nog minder hebben.
Leerzaam zou inderdaad een dierentuinabonnement of iets dergelijks zijn. Mijn dochter kreeg voor haar 2e een keukentje van opa en oma en een loopfiets van ons. Voor haar 3e zal ze nog iets krijgen van buitenspeelgoed (ofwel een schommel, of een trampoline, we twijfelen nog).
Ik wilde zeggen een fietsje, maar die heb je al! Knutselmateriaal? Verf, stempeltjes, dat soort spul? Of zo'n ezeltje zodat ze kan verven/krijten?
Een klein wasrekje voor de poppenwas? De grote regenboog van Grimms? Loco bambino? Junior Colorino vond D. leuk. Ook mijn eerste spellen van Haba zijn leuk voor de kleintjes
Tja ze word wel eens verwend door de opa s en oma s En wat is TE veel speelgoed Maar dat is idd een idee zal eens nadenken erover!
Als je gaat voor een abonnement voor het één of ander, zou ik daarbij nog wel 1 of ander kleinigheidje geven. Ze zal vast veel plezier er aan gaan beleven, maar op het 'uitpak-moment' is het natuurlijk voor zo'n jong kind nog niet echt duidelijk en tastbaar. Wij hebben bij de 3e verjaardag van onze zoon zijn volledige slaapkamer aangepakt en er een echte peuterkamer (met thema) van gemaakt. We hadden toen veel accessoires (ook lampen en dekbed 'in stijl' gevraagd.) Maar je, welke peuter is er nu blij met een pakje waar een dekbed uit komt dus kreeg hij er dan nog een kleinigheidje bij. In geval van een jongen is dat wel makkelijker, vind ik. Een autootje is eigenlijk altijd wel goed, haha. Wij hebben ook wel het probleem van overenthousiaste grootouders en een overschot aan speelgoed. Ze willen dan per se iets van 75 euro uitgeven. Vorig jaar hebben we dat ondervangen door 'dure dingen' voor zijn kamer te vragen. Speelgoed heeft hij echt wel genoeg, als hij er ook nog een paar kleinigheidjes bij krijgt. Met Sinterklaas komt er ook weer een hoop bij. En om redenen die mij totaal onduidelijk zijn, vieren we bij mijn ouders tegenwoordig 'ineens' (lees: sinds geboorte kleinkind) ook nog kerst. En bij mijn schoonouders is Pasen zelfs een cadeau-moment geworden. Haha, gekken mensen. Maar goed: Voor zijn komende verjaardag zouden hun bedragen zich vertalen in drie sets lego ofzo, en dan hebben we pas 1 stel grootouders gehad. Dan de andere grootouders nog, ooms en tantes, je wilt zelf nog wat geven... En over 2,5 maand staat Sinterklaas weer voor de deur. Wij kunnen zelf beter niks geven en voor dat geld kasten en opbergboxen kopen Wij hebben dus de volgende afspraak gemaakt: prima dat je een bedrag in je hoofd hebt. Koop gewoon 1 ding, bij voorkeur iets van zijn lijstje. Het geld dat je overhoudt kan: - op de spaarrekening van zoon - je kunt er wat nieuw speelgoed voor kopen voor in je eigen huis - je bewaart het en koopt er in het voorjaar / begin zomer eens wat van, zodat hij het wat meer verspreid over het jaar krijgt. Dat laatste probeer ik zelf ook te doen. Al moet ik mijn man dan erg afremmen, hij heeft het niet van een vreemde zullen we maar zeggen. Nu krijgt hij al zoveel! En zeker op de leeftijd van jouw meisje, zijn er best dingen waar ze nu nog net te jong voor is, maar die ze over een half jaar prachtig zou vinden. Dan geef ik liever dan ook weer wat. Kan ook buitenspeelgoed zijn waar hij nu minder aan heeft.
Helemaal mee eens. We doen er zelf ook aan mee hoor want wat is dat nu 5 euro hier en 10 euro daar. Maar het is echt belachelijk voor woorden wat er thuis stof staat te happen. Wij geven nu vaak niets als een super mooie gedekte ontbijttafel met een favoriet taartje en heb hem nog nooit horen klagen. Er zijn nog zoveel andere dingen dan een cadeautje geven stap eens uit het standaard geven van een cadeau! Hier dierentuin en zwembad groot succes.
Tiptoi is hier een hit. Kunnen ze nu luisteren naar de geluiden en verhaaltjes en later ook echt begrijpen en de spelletjes meedoen.