Hallo allemaal, Ik lees en schrijf de laatste tijd al weer een beetje mee op dit forum. Wij hadden afgelopen zomer besloten om voor een broertje of zusje te gaan maar kregen helaas 1 dag voor de terugplaatsing te horen dat al onze 5 embryo's het niet hadden gehaald. Helemaal opnieuw beginnen dus weer. Na alle onderzoeken weer opnieuw gedaan te hebben en net een maand de pil genomen te hebben mogen wij dan vandaag eindelijk beginnen met spuiten. Zijn er hier nog meer dames die in november beginnen of een beetje gelijk met mij op gaan?
Ja, ik. Morgen krijg ik de prikinstructie en wanneer ik ongesteld word ga ik beginnen. Wij doen het korte protocol. Zal me vanavond als ik meer tijd heb uitgebreider voorstellen.
Mag ik meeschrijven? Al denk ik dat wij ietsje later starten. Na 2 jaar zelf proberen, hebben we 5x iui gehad en helaas nog geen een keer een positieve test gehad, en ook geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt. Na 5 iui's, en 1 rustmaand ivm cyste en 1 afgebroken iui door te veel eitjes, zijn we doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor ivf. Woensdag hebben we de intake, dus vind het erg spannend. Ben erg benieuwd waneer we mogen starten
Hoi dames, Mijn verhaal: In 2013 onverwacht zwanger geraakt van mijn vriend, we kenden elkaar net 1,5 jaar. In 2014 bevallen en op 1 januari 2015 voor een brusje gegaan. Ronde 10 zwanger! Helaas MA met 11 weken. In 2016, ronde 12. Zwanger! Helaas weer een MA nu met 9 weken. Inmiddels weer in ronde 11 na de laatste MA aanbeland en de tijd begint nu echt te tikken. Ik ben in april 40 jaar geworden en uit de bloeduitslagen komt naar voren dat mijn eicelreserve laag is. Dus nu niet verder afwachten, maar starten met IVF. Wij krijgen het korte protocol, dus ik heb niet eerst een maand de pil geslikt.
@Kyra77 jeetje wel een hoop mee gemaakt zo te lezen. Heftig hoor! Hopelijk kun je gauw starten. Wanneer verwacht je je menstruatie? @oj89 spannend allemaal he... wel fijn dat je nu mag starten met ivf want ik lees toch meer succesverhalen bij ivf dan bij iui.. waar sta je onder behandeling als ik vragen mag? Zelf krijg ik morgen de eerste follikelmeting. Vorige week begonnen met het spuiten van gonal f en sinds zondag spuit ik daar ook cetrotide bij. Erg benieuwd naar de meting. Ik zal jullie op de hoogte houden
Hoi allemaal, ook ik (wij) gaan er weer voor! Ons zoontje is nu 11 maanden en toen hij 7 maanden was, zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan. We moesten wachten tot minimaal 9 maanden en tot ik weer een cyclus had (ik gaf toen nog >5x borstvoeding op een dag, nu nog 2x ongeveer). Helaas is onze enige overgebleven cryo niet goed ontdooid, dus zijn we weer met frisse tegenzin begonnen met spuiten. Ik heb het korte protocol en ben de 2e begonnen. Deze keer geen Menopur, maar Rekovelle. Bevalt me een stuk beter met spuiten (kleine naald), en ik weet vrij zeker dat het werkt. Behoorlijk last van mijn buik intussen, net als bij de vorige pogingen. Vanavond komt de fyremadel erbij. Donderdag de eerste echo, ik ben benieuwd! De voorlopige punctie staat op zaterdag. Zo te voelen aan mijn buik, zal het niet veel later worden. Ik hoop op een goede opbrengst en het gewenste resultaat, want de punctie vind ik toch echt het meest verschrikkelijke van dit traject... En dan natuurlijk nog de vraag of er voldoende zaadcellen zijn voor de eicellen... Heeft er trouwens iemand ervaring met Rekovelle? Het is vrij nieuw en afgestemd op eigen hormoonaanmaak en gewicht en schijnt minder over- en onderstimulatie te veroorzaken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen decapeptyl en cetrotide? Spannend @endo3 morgen de eerste meting! @guppymaaike: welkom. Spannend ook voor jou weer, ook al ben je zo te lezen aardig ervaringsdeskundige! @oj89: succes morgen!! @hier: vandaag de prikinstructie gekregen en de medicatie opgehaald. Ik verwacht als ik een goede cyclus heb vrijdag ongi te worden. Anders is mijn lf weer korter Dat wisselt bij mij nog wel eens per cyclus. Dus binnen nu en vrijdag ga ik starten. Hebben jullie veel last van bij werkingen?
@Kyra77 poeh daar vraag je me wat. Ik heb de vorige keer alleen gespoten met lucrin en gonal f. Dat heeft toen 19 eicellen en ernstige overstimulatie opgeleverd met 2 weken ziekenhuisopname tot gevolg. Daarom krijgen wij nu een ander protocol omdat ik een verhoogd risico heb op overstimulatie en dat willen ze absoluut voorkomen en krijgen wij dus naar alle waarschijnlijkheid geen verse terugplaatsing meer. Dus heb ik er nu wel wat minder vertrouwen in omdat ze dan dus alles gaan invriezen en ik daar nu niet zo'n goede ervaring mee heb. Ik spuit nu gonal f voor de aanmaak en rijping van eicellen en cetrotide om een eisprong tegen te gaan. Decapeptyl heb ik hier ook liggen maar als ik het goed begrepen heb wordt die bij mij alleen gebruikt als er weer OHSS dreigt. @guppymaaike welkom! Geen ervaring met Rekovelle.. Het valt me ook op dat iedereen wel weer andere hormonen gebruikt. Ik heb endometriose en mijn vriend zijn zaad is niet erg vlot dus daarom krijgen wij ook ICSI i.p.v. IVF misschien dat daar een verschil in zit? Heel veel succes in ieder geval!
Ohh! Jeejtje wat hebben jullie al een ervaringen en trajecten achter de rug. Ben ik echt een beginneling hihi. Kan ik ook mooi alles aan jullie vragen hihi. Wij gaan nu naar het radboud umc. Welke ziekenhuizen hebben jullie? Fijn kyra dat je cyclus zo gunstig valt en al snel kan starten met de pil!
Hallo dames! Ook wij starten weer als mijn cyclus begint. Voor ons wordt het onze laatste en derde icsi poging. Wij zijn aangewezen op icsi, omdat mijn vriend maar tussen de 2 en 5 zaadcellen heeft. Wij mogen dus ook blij zijn dat ze ons willen helpen met icsi en niet gelijk gezegd hebben dat wij met donorzaad verder moeten gaan. Ook heb ik de ziekte van Hashimoto dat niet heel erg meehelpt. Bij de andere twee pogingen hadden we steeds 1 topper zonder fragmentatie alleen had ik bij poging één een VMK bij 4 weken en 2 dagen net na de positieve test en bij poging twee is het niet eens blijven plakken. In eerste instantie wilden we deze poging niet gaan gebruiken en voor donorzaad gaan, maar doordat de wachtlijst nu weer een half jaar is opgelopen gaan wij toch voor poging 3! Ik ga Decapeptyl spuiten met Puregon en als trigger de Ovitrelle. Bij de luteale fase ga ik Lutinus gebruiken. Ik had op internet veel gelezen over Prednisolon bij het innestelen alleen wilden ze mij dit in Nederland niet voorschrijven. Nu heb ik dit toch kunnen regelen via de huisarts en hopelijk lukt het nu wel om meerdere Emmy’s te krijgen en die hopelijk blijven plakken. Ik hoop 20 november te kunnen starten met prikken!
Hoihoi, Mag ik ook mee schrijven? Wij gaan deze maand ook beginnen met spuiten, zodra ik ongesteld word. Komende week spuitinstuctie en dan wachten tot we kunnen gaan starten. Mijn tweeling is ook dmv ivf (3de ronde -- 2de punctie) gekomen, alleen toen duurde het dik 4jaar, heel wat anderzoeken, medicatie, iui poging en 4 (vroege) miskramen ervoor gehad. Ondanks ik het hele traject al eens heb gehad vind ik het nu toch weer spannender dan ik had gedacht.. Liefs
Hoi ik ga ook beginnen met icsi! Heb inmiddels 1 fm gehad en morgen de 2e controle! Naar verwachting is zaterdag of maandag de punctie
2 eisblaasjes links en 2 rechts. De kleinste is 16 en de grootste 19mm. Nog paar kleinere van rond de 10 dus die zullen niet mee gaan doen helaas! Vanmiddag word ik gebeld en dan hoor ik of de punctie zaterdag is of maandag. Anders zaterdag sowieso terug voor controle. Komt hoe dan ook erg dichtbij nu. Spannend!!
Hallo dames, Het wordt inderdaad gezellig druk! Fijn dat we zo een beetje ervaringen kunnen uitwisselen en allemaal een beetje gelijk op gaan. Ik heb vanmorgen de eerste fm weer gehad, niet precies mee gekregen hoeveel links of rechts maar ik dacht ongeveer een stuk of 8 in totaal en eentje van 14 mm de rest allemaal nog klein dus we mogen nog even door gaan met prikken. Zaterdag weer de volgende meting. @Tijgertje88 same here spannend weer he ... misschien juist nu ook wel omdat je precies weet wat je te wachten staat. @Kimberley92 jeetje klinkt wel heftig allemaal! Hopelijk kunnen jullie zo gauw mogelijk starten. Heel veel succes!! @Palmpje welkom! Spannend zeg. Je loopt dus een paar dagen op mij voor.. ik besefte vanmorgen ook ineens dat die punctie nu toch wel erg dichtbij komt
@oj89 Sorry ik had je vraag bijna over het hoofd gezien Wij staan in Zwolle onder behandeling. Hoe is de intake gegaan?