Zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door pinky, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi Hoi!!

Ik heb nu net 3 maanden WW uitkering gehad en nu mag ik morgen gaan bellen voor een zwangerschapsuitkering omdat ik 16 juli officieel met verlof zou gaan en 26 augustus ben uitgerekend.
    Nou had ik begrepen dat ik een verklaring van mn verloskundige moet opsturen en dat het verder telefonisch geregeld gaat worden?

en klopt het dat wat ik nu aan WW bruto heb gekregen het met een zwangerschapsuitkering 100 procent is?? dus mijn bruto dagloon wordt netto??? en ook dat het vakantiegeld er gelijk bij uitbetaald wordt?

En de eerste betaling wanneer kun je die verwachten? want ik begpreep dat het per week wordt uitbetaald alleen de eerste keer niet? dus gelijk 4 weken in 1 keer?

Bedankt alvast voor u antwoord!

Groetjes Pinky:D

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pinky,

Na ontvangst van je telefonische aanvraag gaat UWV hiermee aan de slag. We vragen je een aantal gegevens en een zwangerschapsverklaring op te sturen.

De hoogte van de uitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen één maand of 4 weken voorafgaand aan de eerste dag van je verlof. Voor jou houdt dit in dat we het dagloon van je WW-uitkering overnemen. Hiervan ontvang je een 100% betaling. Er vindt geen reservering van vakantiegeld plaats.

Het is niet zo dat bruto gelijk aan netto zal zijn. Dit komt omdat er wel inhoudingen van premies, loonheffing en bijdrage zorgverzekeringswet vanaf gaan.

Je ontvangt binnen 4 weken na de ingangsdatum van je verlof bericht van UWV over de hoogte en duur van je uitkering.
    De eerste betaling zal dan ook aan je gedaan worden. Daarna zal je wekelijks een betaling gaan ontvangen.

Actuele informatie over de bruto-netto berekening van je uitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    :DHoi Hoi!

Hartstikke bedankt! ik heb het formulier gisteren gelijk terug gestuurd en nu maar hopen dat het een beetje vlot zal gaan;)

Groetjes Pinky!:D

Deel Deze Pagina