Ik sta op de stoep iets te vertellen met iemand komt er opeens heel vrolijk een hondje langs gerennen, niemand te bekennen van wie die kon zijn (kleine yorkshire!?). Het hondje gaat nog netjes in zo'n bloem bak zijn behoefte doen en wilt vrolijk verder rennen en ja hoor zo de (drukke) straat op. Ik zie net vanuit mijn ooghoek hoe hij tegen een auto aan huppelt, dus ik draai gauw weg (kon het niet aanzien) en hoor alleen nog dat gepiep en gehuil vreselijk . Dus ik sla mijn handen in mijn gezicht, durf gewoon niet te kijken en opeens zie ik het hondje weg rennen pppfffff. Opeens komt een vrouw en roept de naam van het hondje en wilt hem pakken en ze valt op de grond. Nou ik kon alleen nog vloeken wat een stomme T****! Het schijnt dat het beestje vaker los loopt, dus weg gelopen is hij niet (kon natuurlijk ook gebeuren. Ik hoor de hele tijd dat gekreis van dat beestje, echt zo zielig. De bestuurder van die auto kwam naar mij toe helemaal overstuur en zei ik kon er toch niks aan doen, hij zocht bevestiging de arme man, is zich natuurlijk dood geschrokken. Ik hoop maar dat het beestje verder ok is, ben er gewoon misselijk van. Want ik weet niet of die vrouw dat mee gekregen heeft dat het hondje onder die auto is gekomen. Nou ja ik moest het even kwijt.....
Zo beter, het spijt me dat je het hebt moeten lezen. Maar gelukkig is het voor zover redelijk goed afgelopen.
Dank je. Ik kan dat altijd zo moeilijk lezen ( ik ben wat dieren en kinderen betreft erg snel heel emotioneel)
Jeetje! Ik zou zelf ook helemaal emotioneel worden...gisteren was ik nog een dierenprogramma aan het kijken waarbij een paard een spuitje kreeg en dan zag je hem zo dood neervallen, ik heb toch even als een klein kind zitten huilen = Maar weet je zeker dat die hond niks heeft?! Stomme mensen die niet op hun huisdieren letten!
Oei wat vreselijk! Erg dat er mensen zijn die hun hond of kat nog steeds zomaar over straat laten lopen! Weet je hoe het afgelopen is met het hondje? En wat bedoel je juist met ""Opeens komt een vrouw en roept de naam van het hondje en wilt hem pakken en ze valt op de grond."" Valt de vrouw of de hond? Vorig jaar reden we enkele vrienden achterna in een dorpje en 2 auto's voor ons reden ze over een kat die zomaar over straat liep en de auto voor ons ook (ze konden echt niet meer uitwijken en reden helemaal niet snel), gelukkig zijn wij wel kunnen uitwijken... Ik heb me, samen met de anderen de hele middag rotslecht gevoeld... Een vriendin was teruggereden om te gaan kijken en ze zei dat het diertje dood was! Heel erg vond ik dat en begrijp niet dat je je huisdier zomaar over straat kan laten lopen...
Vreselijk om mee te maken voor jou en die automobilist en zielig voor het hondje, maar gelukkig liep het goed af. Als ik dan lees dat dat hondje wel vaker losloopt bij een drukke straat. Is het dus wachten op dat het een keertje minder goed afloopt met het hondje
@ Ineke1983 Die vrouw bukte zich om het hondje te pakken maar viel op de grond. Ik heb helaas geen idee hoe het verder afgelopen is. Maar ik ken haar van zien (zelfde sport school) en als ik haar tegen kom dan vraag ik het wel na anders blijft het bij mij ook spoken. Tranen liepen wel over mijn wangen, kan daar dus ook absoluut niet tegen. En het ergste is ik vergeet dat niet zo snel...
Maar waarom ben je op dat moment niet naar haar toegelopen dan? Je zegt dat ze zelf geen idee had dat het hondje was aangereden, mss had het dier wel inwendig letsel wat direct verzorgt moest worden..
Ze rende als een gek achter dat beestje aan waardoor het hondje weer verder weg rende. En daarbij was ik ook in shock. Mijn ouders waren bij de bakker binnen en ik had Dewi bij me dus ja, daarom ben ik niet naar haar toe gelopen. Het ging allemaal in een flits voorbij. Als men het hier zo typt lijkt het alsof je alle kansen van de wereld hebt dan had ik waarschijnlijk ook het hondje van de straat gehouden...
Aha, okay..Natuurlijk is het altijd moeilijk om vanaf de zijlijn een situatie voor te stellen. Maar ik snap dat het voor jou op dat moment niet te doen was om direct aan te spreken. Het was ook geen verwijt hoor, meer een vraag, omdat ik uit je verhaal het idee kreeg dat je er dichter bij stond...