Ik ben vandaag naar de gyn geweest. Ik moest voor controle vanwege mijn cystes op mijn eierstokken. Gelukkig was alles ok! Ik moest natuurlijk even aankaarten dat ik "al" 5 maanden bezig ben, en probeerde extra snelle hulp uit te lokken, maar helaas.... Ik kreeg te horen dat 90% van de vrouwen zwanger raakt binnen 2 jaar! 2 JAAR!!!!! Hij vond het doodnormaal dat het zo werkt, en dat ik dus geen onderzoeken kreeg blablabla.. De rest niet eens meer naar geluisterd! 2 JAAR!!! Dus ik nog proberen, ja maar heb last van mijn buik steeds en die cystes dan, maar nee hoor, ik heb zo een regelmatige cycles dat hij 90% zeker weet dat ik een eisprong heb en we moeten gewoon geen haast hebben! Niks onderzoeken dus..durfde ineens niet meer te beginnen over een zaad check hahahahahahahahahahaha MMM.. ik wil nu toch graag een kindje...niet over 2 jaar! (weet het, werkt niet zo, maar voelt wel eventjes zo!) Maar kan ik hier uithalen, dat ik pas bij hem hoef aan te kloppen als ik 2 jaar bezig ben?? En liegen zit er niet bij, want hij weet precies wanneer ik gestopt ben met de pil, ivm onder controle staan! hahahaha 2 JAAR!! sorry...... kus miek
Pfff... ik zou het ook niet zien zitten om twee jaar te wachten. Kun je niet naar een andere gyn gaan binnen een paar maanden? Of is dat niet mogelijk bij jullie? Hier in Belgie kun je makkelijk veranderen van gyn maar bij jullie zit dat heel anders in elkaar. Kirby
2 jaar????????????? Nou, het lijkt steeds gekker te worden. Je zou na 2 jaar, maar bij de andere 10 procent blijken te horen..... Groetjes OLga
2 jaar!!!! jeetje als het mij niet lukt heb ik nog 1 jaar en 10 maanden te gaan. het moest nie hoeven. hoezo mensen gek maken dat er iets met je lijf aan de hand is. ik zou na 8 maandan al zoiets hebben van ligt het nou aan mij of mijn partner en als je dan nog 1 jaar moet "doorsukkelen". te zot voor woorden
2 jaar ??? is die gyn gek geworden ofzo. heeft zeker zelf al kinderen en ziet het probleem zeker niet. vind dat ie je al wel had kunnen helpen ook ivm de cyste,zou je toch zeggen dat ze je eerder helpen wat een.......
Volgens mijn weten is 1 jaar nog steeds de maatstaaf. :-k In ieder geval zou je dan toch zeker wel het zaad na kunnen laten kijken. Op z'n minst Ik zou als ik jouw was toch even een second opinion vragen. Liefs, Gerrina
normaal is het volgens mij altijd 1 jaar wachten en geen 2!! als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent zou ik gewoon terug gaan en je niet weg laten sturen met het antwoord 2 jaar! maar wie weet lukt het voor dat jaar!
Inderdaad is 1 jaar gebruikelijker om naar de gyn te gaan. Maar 5 maanden voelt voor jou misschien heel lang, dat snap ik, maar het valt op zich reuze mee. Als je binnen een half jaar zwanger wordt noemen ze dat geloof ik al 'super vruchtbaar'. Ik zou het echt nog wat maandjes aankijken en dan s kijken of je bij iemand terecht kan. Geef jezelf nog even (hoe moeilijk misschien ook)
Jeetje, 2 jaar. Dat is toch niet normaal. Ik ben het met de anderen eens dat je moet vragen of je naar een ander Gyneacoloog kan. 1 jaar kan ik wel begrijpen, maar 2 jaar is gewoon extreem lang. Dat moet zo'n arts toch ook begrijpen. Sterkte.
2 jaar, volgens mij is idd 1 jaar de standaard wachttijd. Maar volgens mij wordt je ook eerder geholpen omdat je al onder behandeling bent geweest. Gewoon een andere gyn vragen.
2 jaar!jeetje daar zou ik helemaal kriegel van worden(en me lover trouwens ook)zo lang in onzekerheid iedere keer
bij mij was het 1 1/2 jaar als je toen nog niet zwanger was werdt je pas doorgestuurd naar een gynogoloog maar nu spreek ik over 15 jaar geleden ik werdt pas na 1 1/2 jaar doorgestuurd
misschien dat je gyn niet eens bedoelde dat je 2 jaar moest wachten vooraleer er onderzoeken zouden worden gedaan, maar dat het vaak zo is dat vrouwen binnen de 2 jaar uiteindelijk wel zelf zwanger worden . Die cystes op je eierstokken zijn in principe idd geen reden om vervroegd te beginnen met onderzoeken omdat het meestal geen belemmering is om zwanger te worden, dus dat is niet zo heel erg vreemd . Je zegt dat je al 5 maanden bezig bent en graag nu al hulp zou willen hebben .ik denk persoonlijk dat je dat niet eens moet doen al zou je gyn mee willen werken dan komt er zoveel druk op jou en je mannetje te staan dat is als ik de verhalen mag geloven waar men wel eens over spreekt als men in de mm zit echt niet leuk is hoor .dan kun je het beter gewoon op de natuurlijke weg proberen en ben je als je een jaar bezig bent nog niet zwanger idd aan de bel trekken bij de ha of gyn om verder te kijken of er toch idd niet iets is . Maar om nu na 5 maanden pas bezig te zijn al geholpen willen worden nee dat zou ik niet doen, maar ja dat is natuurlijk een persoonlijk iets denk ik . Iedereen die voor een kindje gaat wil het liefst direct zwanger worden maar het is nou eenmaal zo dat je er geduld mee moet hebben ik had ook verwacht (stom stom dat weet ik) direct zwanger te worden na het stoppen met de pil omdat dat bij beide eerdere zwangerschappen ook zo was, maar idd zo werkt het jammer genoeg niet, er zijn teveel dingen die een rol spelen en bij mij zal leeftijd er ongetwijfeld ook mee te maken hebben, ben tenslotte geen 25 meer en was toen samen met mijn mannetje denk ik supervruchtbaar want dat is het verschil degene die snel zwanger worden zijn gewoon de uitzonderingen en tis idd normaal dat je binnen het jaar 2 jaar zelf zwanger wordt Wel mag je vindt ik na 12 maanden gewoon op je strepen gaan staan dat je wil dat er alvast bepaalde vruchtbaarheidsonderzoeken worden gedaan, bijvoorbeeld het zaad van je man na laten kijken, zorgen dat je daarvoor zelf al getempt (of dmv ovulatietesten) hebt om te zien of en wanneer jij een eisprong hebt en tegen die tijd een echo laten maken tegen de tijd dat jij je eisprong verwacht dan kan hij in ieder geval zien of de follikels groot genoeg zijn etc Maar tot dan is het helaas niet anders dat je je tijd moet uitzitten tot die 12 maanden In ieder geval heel veel succes met zwanger worden meid
Ik ga er van uit dat ik niet meteen de eerste keer zwanger ga worden en dat is ook niet erg,wel jammer maar we hebben geen haast. Maar 2 jaar wachten lijkt mij wel erg lang hoor,ik heb geduld maar zo veel geduld denk ik ook weer niet. Verder weet ik er niet zo veel van aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest maar ik sal als ik jou was nog even wachten tot de 12 maanden en lukt het dan nog niet kan je aan de bel trekken. Ik hou er rekening mee dat het binnen nu en een jaar kan gebeuren dat ik zwanger word maar ja een mens zit ingewikkeld in elkaar lichamelijk gezien dus er kan van alles gebeuren of niet natuurlijk. In ieder geval heel veel sterkte met zwanger worden. Groetjes Teddy
hoihoi! Hhahaha..ik denk dat er een misverstand is! Ik wordt ind. niet pas na 2 jaar geholpen(daar heeft hij niks over gezegt), maar hij zei dat er dus 2 jaar voor staat eer je je echt zorgen moet gaan maken! 90% van de vrouwen wordt binnnen die 2 jaar uit zichzelf zwanger.....Mocht het zo zijn dat ik na een jaar niet zwanger ben, dan ga ik toch ook echt hulp vragen en niet nog een jaar wachten! Smoekie, dat ik "al" 5 maanden bezig ben, de rede dat ik "al" tussen haakjes had gezet was juist, omdat het helemaal niet zolang was! Ik weet heel goed dat ik me eigenlijk nog geen zorgen hoef te maken! Ik had gewoon zoiets van, ik moet toch heen voor controle betreft cystes, dus waarom zou ik niet eens een balletje opgooien! Maar helaas dat balletje werd dus weer terug gekaatst! kus miek