Mijn jongste zoon is nu 10 weken oud. We oefenen regelmatig met het flesje, maar het gaat nog niet erg goed. Bij mijn oudste ging het vanaf het eerste flesje met zes weken prima, al hoefde hij hem maar een enkele keer. Ik heb hem 9 mnd bv gegeven en kon hem op het werk zelf voeden. Mijn jongste echter vind die hele fles maar niks. Hij heeft het 2 keer gedaan, met veel moeite/huilen 60 cc bij mijn man en alleen omdat het echt moest, ik was nl uit eten. En dan was ik maar drie of vier uurtjes weg dus ging het maar om een voeding. Daarna kon hij weer bij mij inhalen. Maar wanneer we oefenen, dan wil hij dus echt, echt niet, wordt heel boos en blijft maar krijsen. Over twee weken ga ik 1 dag per week werken (in oktober weer drie dagen per week) en dan moet hij het dus echt kunnen, dat drinken uit een flesje. De hele dag modderen met een dreumes die ook aandacht wil en een baby die niet wil drinken... Ik maak me er best zorgen om. We gaan dus elke dag maar oefenen, maar kunnen wel wat tips gebruiken!
Hier hetzelfde probleem. Tips die ik gekregen heb: - Probeer het als hij slaperig is en niet teveel honger heeft. - Probeer verschillende flessen en spenen. Warm de speen iets op voor het geven. - Halverwegen het voeden afkoppelen en meteen in dezelfde houding de fles geven. Dit 1x per dag op een rustig moment en minstens een week volhouden. - Stoppen al hij gaat huilen en als hij weer rustig is pas verder gaan. - De fles in een vreemde omgeving door een min of meer vreemde laten geven waar jullie niet bij zijn. Succes!
Onze dochter was ook een flesweigeraar...Ook al hadden we geoefend met de fles na 4 wk. Ze leek het niet te snappen, hoe je aan de fles drinkt? Toen ik startte met werken na mn verlof hebben we van die spuitjes gebruikt waarmee mijn moeder de afgekolfde melk beetje bij beetje in t mondje deed. Ook hebben we met een bekertje geprobeerd. Vanaf 4 mnd kreeg ze 1 voeding wat aangedikt met rijstebloem. Dat ging echt heel goed. Maar soms wilde t minder en dan moest ze op mn werk langskomen. Gelukkig dronk ze heel effectief en had na 10-15 min beide borsten goed gedronken. Ik begrijp dat het f aanpoten is als je kind de fles niet wil, maar t komt goed! Heel veel succes!
De speen warm maken is misschien wel een goede! Gisteren heb ik hem idd gefopt zoals jij zei. Zelf voeden en dan ipv met mijn pink afkoppelen, met de flessenspeen. Daarna zoog hij gewoon verder, flesje was leeg! Dus hij kan het wel, qua zuig techniek. Maar het voelde wel wat als valsspelen, en deze truc kan verder natuurlijk niemand toepassen. Zou het dan wijs in om toch zo te oefenen?
Heel goed, volhouden! En dan steeds iets eerder afkoppelen, tot hij de fles gewoo zo pakt. Je bent er natuurlijk nog niet, maar komt vast goed!
hm, krijgt hij een speen? dan kun je hem ook 'foppen' met een speen. eerst lekker laten zuigen op de speen en dan de speen eruit en fles erin? Zo doe ik het soms met de borst wel als ze heel moeilijk doet. ff op de speen zuigen en dan de tepel erin en dan drinkt ze rustig
Misschien even buiten het boekje maar moet je echt alweer werken? Omdat je kindje nog zo jong is. Ik had namelijk hetzelfde probleem en uiteindelijk na echt alles geprobeerd te hebben, de strijd opgegeven. Ik heb toen ouderschapsverlof opgenomen totdat mijn kleine 6 maanden was. Toen het moment naderde om weer te gaan werken ging het nog steeds niet goed. Ze was nog te afhankelijk van mij en om die reden heb ik mijn verlof met nog eens 4 maanden verlengt. Nu ben ik sinds een maandje weer aan het werk en dit gaat goed. Ik vond het heerlijk om zonder stressen haar gewoon te geven wat ze nodig had op dat moment. Houd gewoon even in gedachten dat dat ook een optie kan zijn. Alsje die keus hebt natuurlijk. Succes!