Andere landen, andere zeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dirksmama, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit zie ik in Nederland voorlopig nog niet van grond komen :D

Arugaan Day Care
    Arugaan Day Care is a crèche operated by Innes Fernandez in Marikina City. The day care center operates 10 hours a day and accepts babies two months old to three years old. Part of the crèche’s policy is to require mothers to continue breastfeeding their babies even when they go back to work. This is done by asking the mothers to leave expressed milk to be fed to their babies during the day or to allow their babies to suckle milk from their nursing caregivers. Fernandez also teaches the fathers to support their breastfeeding wives and to fully participate in child rearing.

Parenting at work

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet dat een kdv met min de komende jaren een succes zal worden in NL :). Wel een fantastisch initiatief.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    elk land is anders inderdaad. Nu in Griekenland op vakantie en daar werd me verteld dat ik geen borstvoeding mocht geven op het terras...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar!
    Paar jaar geleden kreeg kennis van me daar juist te horen dat ze haar jengelende dreumes maar borst moet geven...helaas had ze al afgebouwd...

5. Bri

Bri Niet meer actief

Waarschijnlijk zijn mensen in andere landen net zo pluriform als hier in Nederland. De ene persoon wil graag dat alle kinderen aan de borst gaan, de andere persoon wil dat vooral niet zien (en de meesten bemoeien zich er niet mee).
    Niet alles is een cultuur-issue, soms zijn het gewoon individuen met hun eigen opvattingen.

Maar ik geloof ook niet dat een kdv met zo'n actief BV-beleid hier enorm druk bezocht zal worden. Hoewel: ook hier, zeker in grotere steden, is overal een markt voor, hoe klein ook.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    het was best toeristisch dus misschien zijn ze bang dat het klanten verjaagd.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vraag me ook af hoe de job description voor de zogende verzorgsters is. En zou je moeten relacteren als je wilt solliciteren? Levert allemaal ongebruikelijke interessante vragen op:D

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vind het weinig getuigen van typerende borstvoedingszeden in een ander land. Dit is gewoon een initiatief dat op zichzelfs staat, had overal kunnen zijn.

In Griekenland moet je idd niet open en bloot voeden, topless zonnen buiten de naakstranden is ook strafbaar.

In Portugal daarentegen is (langdurig) bv geven de normaalste zaak van de wereld, ook gewoon op het terras, in het park, waar dan ook.
    De Portugese iets oudere meiden zonnen ook topless.

Italië zijn ze weer zo preuts als wat, ook op de bijna uitgestorven natuurlijke strandjes, je ziet er geen tiet.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Weer eens wat anders dat het KDV waar mijn zoontje als enige BV kreeg! ;):D

Deel Deze Pagina