Zindelijkheid

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Moniki, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Even wat advies gevraagd!
    Mijn dochtertje is sinds het begin van de kerstvakantie zindelijk, zowel overdag als 's nachts.

Nu gaat ze sinds afgelopen maandag weer naar de gastouder. De eerste 2 dagen ging goed zonder ongelukjes, gisteren was ze opstandig en heeft het twee keer laten lopen (was echt dwarsigheid, geen ongelukje te noemen) en vandaag had ze een ongelukje tussen het speelgoed, waarna de gastouder haar een luier heeft omgedaan...

Weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Ergens kan ik het me voorstellen dat de gastouder geen zin meer heeft om 'telkens' de ongelukjes op te moeten ruimen. Aan de andere kant voelt het alsof ik weer opnieuw moet beginnen doordat ze m'n dochter een luier heeft om gedaan.

Bij zindelijk worden horen nou eenmaal ongelukjes, maar ja dochter is ook wel eens dwars en dan is het dus geen ongelukje.

En thuis is ze gewoon 2 weken volledig zindelijk geweest, zonder ongelukjes.

Wat zouden jullie doen?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Nog 2 extra setjes kleding mee geven en zeggen dat je niet wilt dat ze een luier om krijgt. Ze is zo goed op weg en wat je al zegt een ongelukje hoort er nu eenmaal bij

3. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Ik geef idd elke dag schone kleren mee. Heb haar zelf niet opgehaald, dus de gastouder nog niet gesproken, maar was eigenlijk best een beetje boos dat ze m'n dochtertje een luier om gedaan heeft.

Ben gewoon bang dat we zo weer van voren af aan kunnen beginnen.

Maar wat nou als ze daar ongelukjes (al dan niet expres) blijft houden?

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Heeft ze het naar der zin daar?
    Als dat zo is zal het vast goed komen. Bij mijn zoontje ook de luier afgelaten, dan maar een paar ongelukjes.

5. adi

adi Niet meer actief

Maak een afspraak met de gasthouder hoeveel ongelukjes per dag zij kan handelen.

bij ons op kdv doen ze na 3 ongelukken op 1 dag het luierbroekje aan.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Dit antwoord wilde ik ook geven. Wij geven kinderen op het kdv na 3 ongelukjes een luier. Dit is niet omdat we geen zin hebben om het op te ruimen, maar gewoonweg omdat we er geen tijd voor hebben. Er zijn meer kindjes op de groep en als je dan steeds bezig bent om een kindje te verschonen, dan komt dat niet ten goede aan de rest van de groep.

7. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik ga eerst idd maar eens even in gesprek. Sinds ze gister thuis is en ik haar luier afgedaan heb, gaat ze (gelukkig) weer keurig naar de wc.

En dat je er op een kdv geen tijd voor hebt begrijp ik, maar mijn gastouder heeft naast mijn dochter maar 1 ander kindje.

Share This Page